Διατροφή

10 εξαιρετικά θρεπτικά λαχανικά για να προσθέσετε στους χυμούς σας

Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών είναι ένας καταπληκτικός και εύκολος τρόπος πρόσληψης των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Μερικά από τα πιο θρεπτικά λαχανικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία χυμών είναι τα εξής:

1.     Λαχανίδα

Η λαχανίδα (kale) είναι ένα πράσινο φυλλώδες λαχανικό, το οποίο χρησιμοποιείται πολύ συχνά, σε συνδυασμό με άλλα φρούτα και λαχανικά, σε χυμούς. Αποτελεί εξαιρετική πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες Α, C και Κ, αλλά και αντιοξειδωτικών ενώσεων, όπως η β-καροτίνη. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά, ο χυμός λαχανίδας έχει συνδεθεί με τη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, όπως για παράδειγμα η αυξημένη LDL («κακή») χοληστερόλη.

2.     Καρότο

Τα καρότα είναι μια εξαιρετική επιλογή λαχανικού για χυμό, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, βιοτίνη, κάλιο και καροτενοειδή, που δρουν αντιοξειδωτικά. Μερικά από αυτά τα καροτενοειδή είναι η λουτεΐνη, το α-καροτένιο, το λυκοπένιο και η β-καροτίνη. Η υψηλή πρόσληψη αυτών των ισχυρών αντιοξειδωτικών ενώσεων από το καρότο έχει συνδεθεί με τη μείωση του κινδύνου εκφυλιστικών οφθαλμικών παθήσεων, καρδιαγγειακών νόσων και ορισμένων ειδών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του προστάτη.

3.     Παντζάρι

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε μαγγάνιο, κάλιο, φολικό οξύ και νιτρικά άλατα. Συγκεκριμένα, τα νιτρικά άλατα, που περιέχει σε υψηλές συγκεντρώσεις το παντζάρι, βοηθούν στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα, καθώς και στη βελτίωση της σωματικής και της πνευματικής απόδοσης. Εκτός από το βολβό του παντζαριού, τα πράσινα φύλλα του μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε χυμούς.

4.     Λάχανο

Το λάχανο μπορεί να μην χρησιμοποιείται ευρύτατα σε χυμούς, αλλά είναι μια πολύ καλή και υγιεινή επιλογή. Περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμινών Κ, C, Β6, φολικού οξέος και μαγγανίου. Σύμφωνα με μελέτες, η τακτική κατανάλωση σταυρανθών λαχανικών, όπως το λάχανο, μπορεί να μειώσει τη χρόνια φλεγμονή και τον κίνδυνο εμφάνισης παθήσεων που σχετίζονται με αυτή.

5.     Σπανάκι

Τα σπανάκι είναι ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα φυλλώδη λαχανικά σε χυμούς. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C, νιτρικά άλατα και αντιοξειδωτικές ενώσεις, όπως η λουτεΐνη, η καμπφερόλη και η κερσετίνη. Η κατανάλωση χυμού σπανακιού έχει συνδεθεί με αρκετά οφέλη υγείας, ένα από τα οποία είναι η μείωση της υψηλής συστολικής και διαστολικής αρτηριακής πίεσης.

6.     Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι μια εξαιρετική πηγή απαραίτητων μικροθρεπτικών συστατικών, όπως το κάλιο και οι βιταμίνες Α, B6 και C. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε καμπφερόλη, μια ισχυρή αντιοξειδωτική ένωση, το καθιστά, σύμφωνα με μελέτες in vitro, εξαιρετικά ευεργετικό στη μείωση του οξειδωτικού στρες, της φλεγμονής και της ανάπτυξης ορισμένων καρκινικών κυττάρων.

7.     Αγγούρι

Το αγγούρι έχει ελάχιστες θερμίδες, είναι πλούσιο σε νερό και περιέχει υψηλές ποσότητες καλίου, μαγγανίου, βιταμινών Κ και C. Η προσθήκη αγγουριών στο χυμό μπορεί να βοηθήσει στην ενυδάτωση του οργανισμού, ενώ σύμφωνα με μελέτες in vitro μπορεί να βοηθήσει και στη μείωση της φλεγμονής του δέρματος.

8.     Σιταρόχορτο

Το σιταρόχορτο περιέχει σημαντικές ποσότητες σιδήρου, μαγνησίου, φωσφόρου, χαλκού, χλωροφύλλης, αλλά και 17 διαφορετικών αμινοξέων. Μια μελέτη διαπίστωσε πως το σιταρόχορτο μπορεί να βοηθά σημαντικά στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα, με αποτέλεσμα να βελτιώνει την υγεία της καρδιάς.

9.     Σέλινο

Ο χυμός σέλινου έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια και όχι αδίκως. Είναι πλούσιος σε νερό, βιταμίνες Α, Κ και C, καθώς και αντιοξειδωτικές ενώσεις, όπως η καμπφερόλη, το καφεϊκό και το φερουλικό οξύ. Μελέτες in vitro και σε ζώα δείχνουν πως το εκχύλισμα σέλινου μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και διάφορους άλλους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών ασθενειών, όπως η υπέρταση, η υψηλή χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.

10.   Ντομάτα

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, το κάλιο και το φολικό οξύ. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, το οποίο έχει συνδεθεί με το χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής προσβολής. Μερικά από τα οφέλη, που έχει αποδειχθεί πως προσφέρει η κατανάλωση χυμού ντομάτας, είναι η μείωση της φλεγμονής, η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού και η βελτίωση της ανδρικής γονιμότητας.

+ 11 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

The 12 Best Vegetables to Juice https://www.healthline.com/nutrition/best-vegetables-to-juice

Associations between intermediate age-related macular degeneration and lutein and zeaxanthin in the Carotenoids in Age-related Eye Disease Study (CAREDS): ancillary study of the Women's Health Initiative https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16908818/

Effect of beetroot juice on lowering blood pressure in free-living, disease-free adults: a randomized, placebo-controlled trial https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3545899/

A single dose of beetroot juice enhances cycling performance in simulated altitude https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23846159/

Consumption of citrus and cruciferous vegetables with incident type 2 diabetes mellitus based on a meta-analysis of prospective study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26778708/

Flavonoids in baby spinach (Spinacia oleracea L.): changes during plant growth and storage https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16302762/

Antitumor, antioxidant and anti-inflammatory activities of kaempferol and its corresponding glycosides and the enzymatic preparation of kaempferol https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5957424/

Water/ethanol extract of Cucumis sativus L. fruit attenuates lipopolysaccharide-induced inflammatory response in endothelial cells https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6019722/

Impact of Wheatgrass (Triticum aestivum L.) Supplementation on Atherogenic Lipoproteins and Menopausal Symptoms in Hyperlipidemic South Asian Women - A Randomized Controlled Study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28121470/

Vasorelaxant activity of extracts obtained from Apium graveolens: Possible source for vasorelaxant molecules isolation with potential antihypertensive effect https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3761135/

Lycopene/tomato consumption and the risk of prostate cancer: a systematic review and meta-analysis of prospective studies https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23883692/