Τι αισθάνεσαι;

Πρόληψη και θεραπεία

11 εκπληκτικά πράγματα που κανείς δεν θα σου πει για τη γήρανση

Ποια πράγματα δεν γνωρίζατε για την περίοδο της γήρανσης;

1. Καλύτερη τεχνογνωσία

Η γήρανση έχει και τα προνόμια της. Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι τείνουν να είναι καλύτεροι στην χρήση όσων ήδη έχουν μάθει τα προγενέστερα χρόνια. Αυτό ονομάζεται κρυστάλλινη νοημοσύνη και μάλιστα τείνει να βελτιώνεται ακόμη και στα 64-70 χρόνια.

2. Καλύτερη διάθεση

Αποδεδειγμένα, πολλοί μεσήλικες έχουν καλύτερη διάθεση από τους νεότερους. Είναι πιο ευχάριστοι, κυρίως κατά την δεκαετία των 60, και είναι πιθανότερο να είναι πιο ευτυχισμένοι, γιατί αποστρέφονται ενστικτωδώς την πιθανότητα να θυμώσουν με κάτι. Οι επιστήμονες εικάζουν ότι αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τα συναισθήματα τους και θέλουν να αξιοποιούν όσο γίνεται καλύτερα τη ζωή που έχουν μπροστά τους.

3. Ευκολότερος συντονισμός με τους άλλους

Οι άνθρωποι γύρω στα 40 τους, έχουν την ικανότητα να συντονίζονται καλύτερα με τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων, πράγμα που διευκολύνει την συμβίωση τους με συγγενείς, φίλους και συνάδελφους.

4. Καλύτερο σεξ

Μπορεί οι ηλικιωμένες γυναίκες να αναφέρουν ότι κάνουν λιγότερο συχνά σεξ από ότι οι νεότερες, αλλά νιώθουν πολύ πιο ικανοποιημένες. Μια μελέτη μάλιστα, στην οποία συμμετείχαν γυναίκες 40 ετών και άνω, διαπίστωσε ότι η σεξουαλική ικανοποίηση ήταν αυξημένη στις μεγαλύτερες γυναίκες. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες άνω των 80 ήταν πιθανότερο να αναφέρουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από το σεξ, συγκριτικά με τις γυναίκες 55-79 ετών.

5. Αλλαγές στην γεύση

Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι τείνουν να έχουν περισσότερες ασθένειες και ως εκ τούτου η γεύση και η όσφρηση τους αλλοιώνεται λόγω των φαρμακευτικών αγωγών που λαμβάνουν. Ανακαλύψτε νέες γεύσεις χρησιμοποιώντας καρυκεύματα και βότανα, όπως δεντρολίβανο, θυμάρι, σκόρδο, κρεμμύδι, πιπεριές και μουστάρδα. Μην χρησιμοποιείτε πολύ αλάτι.

6. Απώλεια μαλλιών

Την στιγμή που τα μαλλιά των μεγαλύτερων ανθρώπων τείνουν να αραιώνουν, αρχίζουν να εμφανίζονται μεγαλύτερες τρίχες σε άλλα σημεία του σώματος, όπως η μύτη και τα αυτιά. Στις γυναίκες μάλιστα, εμφανίζονται τρίχες στο πιγούνι λόγω των ορμονικών αλλαγών που συμβαίνουν κατά τη εμμηνόπαυση.

7. Πρότυπα ύπνου

Γύρω στην δεκαετία των 60, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνεται ο πρωινός τύπος που πάντα θέλατε. Μελέτες δείχνουν ότι τα πρότυπα ύπνου τείνουν να αλλάζουν με την ηλικία και οι άνθρωποι ανεξαρτήτως αν κοιμήθηκαν ή όχι καλά το βράδυ ξυπνούν νωρίς. Το καλό είναι ότι μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν άτομα άνω των 65 ετών διαπιστωσε ότι παρόλο που ξυπνούσαν κατά τη διάρκεια της νύχτας, δήλωσαν ότι κοιμόντουσαν τόσο όσο χρειάζονταν για να έχουν μια καλή ημέρα.

8. Τέλος στις ημικρανίες

Τα άτομα που ταλαιπωρούνται από ημικρανίες, αποδεδειγμένα, γύρω στα 70 τους απαλλάσσονται. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μόνο το 10% των γυναικών και το 5% των ανδρών άνω των 70 εξακολουθούν να αναφέρουν ημικρανίες.

9. Πιο έντονο αίσθημα φόβου

Οι μεγαλύτεροι άνθρωποι τείνουν να έχουν αυξημένο το αίσθημα του φόβου, κυρίως γιατί τρομάζουν στην ιδέα μήπως πέσουν και χτυπήσουν. Οι ειδικοί ωστόσο, υπογραμμίζουν ότι είναι πιθανότερο ένας ηλικιωμένος να πέσει όταν φοβάται ότι θα πέσει. Σε κάθε περίπτωση, μια μελέτη διαπιστωσε ότι περίπου το 1/3 των ατόμων άνω των 65 ετών νιώθουν έντονο φόβο για πτώσεις και κατάγματα.

10. Αυτοεκτίμηση

Γύρω στα 40 τους οι άνθρωποι, αρχίζουν να εκτιμούν περισσότερο τον εαυτό τους και αυτή η αυτοεκτίμηση αυξάνεται με το χρήμα, την εκπαίδευση, την καλή δουλειά και την καλή υγεία. Ωστόσο, γύρω στα 60, τη δεκαετία δηλαδή που οι άνθρωποι συνταξιοδοτούνται και αρχίζουν τα προβλήματα υγείας, η αυτοεκτίμηση μειώνεται. Με τον υγιεινό τρόπο ζωής, την συνέχιση της εργασίας και την ενασχόληση με πράγματα που προκαλούν ευχαρίστηση, η αυτοεκτίμηση βελτιώνεται.

11. Λιγότερο άγχος

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της American Psychological Association στο Stress in America, οι μεγαλύτεροι άνθρωποι αναφέρουν ότι διακατέχονται από λιγότερο άγχος. Σίγουρα το άγχος για θέματα υγείας και χρημάτων υπάρχει, αλλά οι άνθρωποι μεγαλώνοντας τείνουν να μαθαίνουν να διαχειρίζονται καλύτερα το άγχος τους και γενικότερα τα συναισθήματά τους.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved