Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

12 Μύθοι και αλήθειες για την οσφυαλγία

Η μέση, που ονομάζεται επίσης οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, είναι η περιοχή της πλάτης που ξεκινά κάτω από το θώρακα. Σχεδόν όλοι έχουν πόνο στη μέση σε κάποιο σημείο της ζωής τους. Ευτυχώς, συχνά βελτιώνεται μόνη της. Δυστυχώς όχι πάντα και μελέτες δείχνουν ότι πολλά άτομα δεν λαμβάνουν την κατάλληλη θεραπεία. Οι φυσικοθεραπευτές είναι ειδικοί στην κίνηση που θεραπεύοει τον πόνο στην οσφύ και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μέσω πρακτκών, εκπαίδευσης των ασθενών και της άσκησης.

Παρακάτω θα αναλυθούν κάποιοι μύθοι που έχουν δημιουργηθεί για την οσφυαλγία:

Μύθος 1: Οι τεχνικές κινητοποίησης της σπονδυλικής στήλης (κινητοποίηση των αρθρώσεων στη σπονδυλική στήλη) είναι η καλύτερη μέθοδος για τη θεραπεία του πόνου στην πλάτη.

Μια μελέτη έδειξε ότι η άσκηση αποδείχθηκε πιο αποτελεσματική από τις ειδικές τεχνικές κινητοποίησης της σπονδυλικής στήλης.

 

Μύθος 2: Ο υπέρηχος και η ηλεκτροθεραπεία έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην ανάρρωση από πόνο στην πλάτη.

Αυτοί οι τύποι παθητικών θεραπειών δεν παρέχουν μακροπρόθεσμα οφέλη, δεν αντιμετωπίζουν το υποκείμενο πρόβλημα και δεν επιταχύνουν το χρόνο επούλωσης. Ωστόσο βοηθούν στη βελτίωση των συμπτωμάτων

 

Μύθος 3: Ο πόνος στη μέση προκαλείται από φλεγμονή.

Η φλεγμονή συμβαίνει σε ορισμένες καταστάσεις και μπορεί να υπάρχει όταν ο πόνος είναι οξύς. Ωστόσο, η πλειονότητα του πόνου στη μέση είναι μηχανική και μπορεί να ανταποκριθεί θετικά με κάποιες προσαρμογές (στάση, κίνηση κλπ)

 

Μύθος 4: Ο πόνος στη μέση προκαλείται από αρθρίτιδα.

Ενώ μελέτες δείχνουν ότι η αρθρίτιδα υπάρχει σε πάνω από το 90% των ατόμων ηλικίας 50-55, μόνο το 10% εμφανίζει πόνο που σχετίζεται με την αρθρίτιδα. Η αρθρίτιδα σχετίζεται με τη γήρανση, αλλά όχι πάντα με τον πόνο.

 

Μύθος 5: Θα πρέπει να ξεκουραστείτε και να αποφύγετε ή να σταματήσετε τη δραστηριότητα εάν αντιμετωπίζετε πόνο στην πλάτη.

Συνιστάται να ασκείστε και να είστε ενεργοί και το συντομότερο δυνατό. Ένας φυσικοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση των συνιστομένων ασκήσεων.

 

Μύθος 6: Χρειάζεται πάντα κάποια μέθοδος απεικόνισης για να γίνει διάγνωση

Οι επαγγελματίες υγείας θα πρέπει να είναι σε θέση να αναπτύξουν μια επιτυχημένη προσέγγιση διάγνωσης και θεραπείας, βάσει ενός διεξοδικού ιατρικού ιστορικού και της φυσικής εξέτασης. Μόνο μερικά συγκεκριμένα μοτίβα συμπτωμάτων σε μια μειοψηφία περιπτώσεων (λιγότερο από 10%) υποδεικνύουν την ανάγκη για μαγνητική τομογραφία ή άλλες μεθόδους. Το ζήτημα είναι ότι, όταν οι άνθρωποι κάνουν μία μαγνητική ή ακτινογραφία κλπ για πόνο στη μέση, η έκθεση θα δείχνει πάντα «πράγματα», αλλά συνήθως συνδέονται ελάχιστα με τον πόνο.

 

Μύθος 7: Εάν δεν διαγνωστεί συγκεκριμένο πρόβλημα στη μέση, ο πόνος πρέπει να είναι ψυχολογικός

Λόγω της σύνθετης δομής και των ευαίσθητων ιστών της σπονδυλικής στήλης, πολλές περιπτώσεις πόνου στην πλάτη μπορεί να μην έχουν συγκεκριμένη δομική διάγνωση ή απλή θεραπεία. Ο πόνος, ωστόσο, είναι ακόμα πραγματικός.

 

Μύθος 8: Πολύ λεπτός σημαίνει και χωρίς πόνο

Άτομα που είναι πολύ λεπτά μπορούν επίσης να διατρέχουν κίνδυνο για πόνο στη μέση, ειδικά εκείνα με διατροφικές διαταραχές και οστεοπόρωση.

 

Μύθος 9: Ένα σκληρό στρώμα είναι καλύτερο

Οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς την απόκρισή τους στη σκληρότητα του στρώματος. Μια μελέτη έδειξε ότι εκείνοι που κοιμούνταν σε στρώμα μεσαίας σκληρότητας είχαν λιγότερο πόνο στην πλάτη και αναπηρία από εκείνους που κοιμούνταν σε ένα σκληρό στρώμα.

 

Μύθος 10: Η δυσκοιλιότητα δεν προκαλεί πόνο στη μέση

Ενώ η δυσκοιλιότητα δεν επηρεάζει άμεσα τους ιστούς της μέσης, αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει συγκεκριμένες διαταραχές στο σώμα, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν ή να αυξήσουν τον πόνο.

 

Μύθος 11: Ο πόνος είναι πολύ άσχημος, επομένως θα χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για να βελτιωθεί

Μόνο ένα μικρό ποσοστό ατόμων με πόνο στη μέση απαιτούν χειρουργική επέμβαση. Τα περισσότερα άτομα μπορούν να το διαχειριστούν παραμένοντας ενεργά, αναπτύσσοντας μια καλύτερη κατανόηση για το τι σημαίνει πόνος και εντοπίζοντας τους παράγοντες που εμπλέκονται στον πόνο τους.

Μύθος 12: Το άγχος δεν επηρεάζει τον πόνο στην πλάτη

Το άγχος είναι μια συναισθηματική εμπειρία που μπορεί να προκαλέσει συμπεριφορικές και ψυχολογικές αλλοιώσεις στο σώμα – αυξάνοντας την αντίληψη του πόνου. Η κατάθλιψη και το άγχος πιστεύεται ότι είναι οι πιο συχνές ψυχολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με το πόνο στη μέση.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Low Back Pain Pictures: Symptoms, Causes, Treatments https://www.webmd.com/back-pain/ss/slideshow-low-back-pain-overview

5 Common Myths About Low Back Pain https://www.choosept.com/resources/detail/5-common-myths-about-low-back-pain

The Myths and Reality of Back Pain and Back Problems https://www.spine-health.com/conditions/lower-back-pain/myths-and-reality-back-pain-and-back-problems

Back to the Truth: Six Common Myths About Low Back Pain Explained http://physiotas.com.au/six-myths-low-back-pain-explained/

Back Pain: 16 Back Pain Truths and Myths https://www.onhealth.com/content/1/back_pain_causes

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι