Πρόληψη και θεραπεία

13 απλά βήματα που θα βελτιώσουν την συνολική σας υγεία

Πώς θα βελτιώσετε την υγεία σας με απλά βήματα;

1. Φάτε αργά

Το να τρωτέ αργά δίνει στον εγκέφαλο σας την ευκαιρία να πάρει το μήνυμα ότι είστε χορτασμένοι, οπότε είναι απίθανο να φάτε περισσότερο από ότι χρειάζεστε στην πραγματικότητα. Επιπρόσθετα, αν τρώτε αργά θα έχετε την ευκαιρία να σκεφτείτε το τι τρώτε και έτσι θα κάνετε συνειδητά πιο υγιεινές επιλογές.

2. Δημιουργείστε πραγματικές σχέσεις

Δεν έχει σημασία το πόσους ανθρώπους γνωρίζετε και πόσο συχνά τους βλέπετε. Σημασία έχει να έχετε στη ζωή σας ανθρώπους που σας δένει μια πραγματική και ουσιαστική σχέση. Αυτό θα σας κάνει να νιώθετε πιο ευτυχισμένοι και γεμάτοι, να είστε πιο παραγωγικοί και είναι λιγότερο πιθανόν να αντιμετωπίσετε προβλήματα υγείας λόγω άγχους.

3. Πιείτε χυμό, φάτε πολλά φρούτα

Τα φρούτα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, καλίου, φυτικών ινών και φολικού οξέος, είναι χαμηλά σε λιπαρά, νάτριο και θερμίδες. Αν σας αρέσει ο χυμός, πιείτε με μέτρο, καθώς ακόμη και ο 100% φυσικός χυμός χάνει τη διατροφική του αξία λόγω επεξεργασίας και προσθέτει πολλή κρυφή ζάχαρη στη διατροφή σας.

4. Κάντε διακοπές

Οι διακοπές είναι μια εποχή που μπορείτε να περάσετε χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους σας, κάτι που είναι καλό για την ψυχική και σωματική σας υγεία. Οι άνθρωποι που κάνουν περισσότερες διακοπές ζουν περισσότερο και διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και άλλων προβλημάτων υγείας.

5. Μειώστε το επεξεργασμένο λίπος που καταναλώνετε

Φροντίστε να μειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τα επεξεργασμένα λιπαρά που προστίθενται σε μερικά τρόφιμα, όπως η πίτσα και διάφορα άλλα μισοψημένα προϊόντα, καθώς αυτό το είδος λιπαρών έχουν συνδεθεί με καρδιακές παθήσεις. Από την άλλη ωστόσο, υπάρχουν και μερικά υγιεινά λίπη τα οποία χρησιμοποιούνται ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής, όπως τα λιπαρά που υπάρχουν στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ολόκληρα αυγά, το ψάρι, το αβοκάντο και στους ξηρούς καρπούς, που πρέπει να τα προσθέσετε στην διατροφή σας.

6. Πιείτε ελάχιστο αλκοόλ

Η συνιστώμενη καθημερινή ποσότητα αλκοόλ είναι ένα ποτό για γυναίκες και δύο το πολύ για άνδρες. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ είναι επικίνδυνη και διαγράφει ότι όφελος προσφέρει στην υγεία το αλκοόλ. Συγκεκριμένα, το λίγο αλκοόλ, σύμφωνα με τους ειδικούς, ενισχύει την υγεία της καρδιάς, μειώνει το άγχος και βελτιώνει την σεξουαλική ζωή.

7. Διαχειριστείτε το άγχος σας

Όλοι έχουμε άγχος στη ζωή μας. Το άγχος κάνει τους μυς και την καρδιά να τεντώνονται, οπότε το χρόνιο και αδιαχείριστο άγχος μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, έλκη και καρδιακές παθήσεις. Για να διαχειριστείτε το άγχος σας πάρτε βαθιές αναπνοές για λίγα λεπτά, σκεφτείτε κάτι που σας καθησυχάζει και σας ηρεμεί και αλλάξτε την οποία συνήθεια έχετε που σας προκαλεί άγχος.

8. Ασκηθείτε

Η άσκηση είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να βελτιώσετε την σωματική και ψυχική σας υγεία. Κάντε μερικές ασκήσεις για τουλάχιστον 30 λεπτά μερικές φορές την εβδομάδα, ώστε να ανεβαίνει ο καρδιακός σας ρυθμός. Αυτό θα βελτιώσει την υγεία της καρδιάς σας και θα σας κάνει να νιώθετε πιο όμορφα. Να υπενθυμίσουμε ότι δεν χρειάζεται να κάνετε πολύ επίπονες ασκήσεις, απλά μια βόλτα ή ακόμη και η κηπουρική είναι αρκετή για να προάγει την υγεία σας.

9. Φροντίστε να κινήστε κάθε μια ώρα

Εάν εργάζεστε σε γραφείο, σηκωθείτε και περπατήστε για λίγο, κάθε μια ώρα. Αυτό θα ενισχύσει την κυκλοφορία του αίματος σας και θα σας προστατεύσει από διάφορα προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

10. Καταναλώστε πράσινες σαλάτες

Οι πράσινες σαλάτες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες που θα σας κάνουν να νιώθετε χορτασμένοι, οπότε θα αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής. Την ίδια στιγμή, οι πράσινες σαλάτες περιέχουν ελάχιστες θερμίδες, οπότε μπορείτε να τις καταναλώνετε άφοβα.

11. Κάντε χορό

Ο χορός διατηρεί την υγεία του εγκεφάλου καθώς είναι μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει σωματική κίνηση, πράγμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ουσίες που εκκρίνονται στον εγκέφαλο. Επιπρόσθετα, είναι μια κοινωνική δραστηριότητα και πολύ διασκεδαστική, έτσι ωφελεί και την ψυχική υγεία.

12. Κάντε σεξ

Μελέτες έχουν συνδέσει το σεξ με την καλή υγεία της καρδιάς, του εγκεφάλου, την μακροζωία και την ευτυχία.

13. Κοιμηθείτε καλά

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, καρδιακές παθήσεις, παχυσαρκία και κατάθλιψη. Υπενθυμίζουμε ότι οι ενήλικες πρέπει να κοιμούνται 7 με 9 ώρες κάθε βράδυ.

+ 11 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

15 Things You Can Do for Your Health Today https://www.webmd.com/fitness-exercise/ss/slideshow-get-healthy-now

The relative health benefits of different sexual activities. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20088868

Couples Who Have Sex Weekly Are Happiest http://www.spsp.org/news-center/press-releases/sex-frequency-study

Fullness Factor™ https://nutritiondata.self.com/topics/fullness-factor

Fruit juice intake predicts increased adiposity gain in children from low-income families: weight status-by-environment interaction. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17079580

Fructose content in popular beverages made with and without high-fructose corn syrup. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24985013

Use of Physical and Intellectual Activities and Socialization in the Management of Cognitive Decline of Aging and in Dementia: A Review https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3549347/

The relationship between high-fat dairy consumption and obesity, cardiovascular, and metabolic disease. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22810464

Replacing sitting time with standing or stepping: associations with cardio-metabolic risk biomarkers https://academic.oup.com/eurheartj/article/36/39/2643/2398317

Why is it important to eat fruit? https://www.choosemyplate.gov/eathealthy/fruits/fruits-nutrients-health

Moderate Doses of Alcohol Increase Social Bonding in Groups https://www.psychologicalscience.org/news/releases/moderate-doses-of-alcohol-increase-social-bonding-in-groups.html