Εξαρτησιογόνες ουσίες

4 υγιεινές συνήθειες που μπορείτε να αποκτήσετε διακόπτοντας το αλκοόλ

Η απόφαση να διακόψει ένα άτομο το αλκοόλ, πρέπει να είναι καθαρά προσωπική απόφαση, για να κρατήσει μακροπρόθεσμα. Αυτή η απόφαση θα ανοίξει όμορφους δρόμους για νέες υγιεινές συνήθειες ή θα υπενθυμίσει άλλες, ξεχασμένες, συνήθειες που χάθηκαν κάπου ανάμεσα στα μπουκάλια.

Ποιες υγιεινές συνήθειες μπορεί να αποκτήσει κάποιος διακόπτοντας το αλκοόλ;

1. Πιο ενεργά πρωινά

Το να πίνει κάποιος, συνήθως, συνεπάγεται ποτό μέχρι αργά το βράδυ ή νωρίς το πρωί, που σημαίνει ότι η ώρα της αφύπνισης μετακινείται κάπου στο μεσημέρι.

Διακόπτοντας το ποτό, θα αρχίσετε να ξυπνάτε εκ των πραγμάτων νωρίτερα και μπορείτε να γεμίζετε τις ώρες του πρωινού σας με πιο ενεργές δραστηριότητες, όπως το περπάτημα και η γυμναστική. Ακόμη και η απλή βόλτα είναι πολύ ευεργετική για την πνευματική και σωματική σας υγεία. (Το περπάτημα είναι αρκετό για να παραμείνει ένας άνθρωπος υγιής;)

Με τη διακοπή του αλκοόλ, τα βράδια σας θα αποκτήσουν μια λιγότερο έντονη προσέγγιση, αλλά οι συνήθειες που θα αναπτύξετε θα είναι πιο ευεργετικές. Μπορείτε να κάνετε γιόγκα, διαλογισμό, να δείτε τηλεόραση ή να διαβάσετε ένα βιβλίο, αντικαθιστώντας τις ώρες που απλά βγαίνατε και πίνατε. (Αλκοόλ: Ποιες είναι οι επιπτώσεις του στην υγεία;)

Οι πιο πάνω ρουτίνες θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε το μυαλό σας και να προσδιορίσετε τι πραγματικά σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει να κάνετε.

2. Ημερολόγιο

Το ημερολόγιο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια σας, όχι μόνο για την καταγραφή της προόδου σας σε σχέση με το ποτό, αλλά και για την καταγραφή των στόχων και των προθέσεών σας. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας τους στόχους σας και αφοσιωθείτε στις νέες σας ρουτίνες. Το ημερολόγιο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το πώς αισθάνεστε για την απόφασή σας να διακόψετε το ποτό και να διαπιστώσετε αν τελικά αυτό σας εξυπηρετεί ή όχι. (Μειώστε τον κίνδυνο καρκίνου, μειώνοντας το αλκοόλ που καταναλώνετε)

3. Διάβασμα βιβλίων

Αν είστε άτομο που αρέσκεται στο διάβασμα, θα έχετε ήδη διαπιστώσει ότι πίνοντας έχετε αφήσει στην άκρη αυτή σας την συνήθεια, γιατί ένα μυαλό που δεν είναι νηφάλιο δεν μπορεί να εστιάσει στην ανάγνωση. (Πόσο επικίνδυνα είναι τα ενεργειακά ποτά; Τι συμβαίνει όταν συνδυάζονται με αλκοόλ;)

Διακόπτοντας το αλκοόλ θα ξαναθυμηθείτε την αγάπη σας για το διάβασμα. Αν αφιερώσετε έστω και λίγο από τον χρόνο που αφιερώνατε στις εξόδους και το αλκοόλ, στο διάβασμα, θα διαπιστώσετε πως μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα διαβάσετε ολόκληρα βιβλία. Ενσωματώστε την συνήθεια του διαβάσματος στο μεσημεριανό σας διάλειμμα, το βράδυ πριν τον ύπνο, ακόμη και στο κρεβάτι. Η ανάγνωση είναι ένας καλός τρόπος για να δουλέψετε το μυαλό σας, να ξεφύγετε από την πραγματικότητα και να μάθετε κάτι νέο. (12 τρόποι να μάθετε στο παιδί σας να αγαπήσει την ανάγνωση βιβλίων)

4. Εναλλακτικές λύσεις για το αλκοόλ

Άτομα που έπιναν συστηματικά, αναφέρουν ότι έβλεπαν το ποτό σαν πολυτέλεια. Νόμιζαν ότι τους έκανε πιο διασκεδαστικούς και φανταχτερούς. Τους απελευθέρωνε και τους έκανε να μην νιώθουν άγχος. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει ότι παρόλο που το αλκοόλ προκαλεί υπνηλία, ενεργοποιεί τις ορμόνες του στρες αυξάνοντας το άγχος, διότι το σώμα το αντιλαμβάνεται ως στρεσογόνο παράγοντα.

Διακοπή του αλκοόλ δεν σημαίνει απαραίτητα αποφυγή των μπαρ. Μπορείτε να πάτε σε μπαρ, αντιλαμβανόμενοι πλέον το αλκοόλ όπως είναι και όχι όπως νομίζατε πως είναι. Για να αποφύγετε αδιάκριτες ερωτήσεις για την απόφασή σας, θα σας βοηθήσει να έχετε ένα μη αλκοολούχο ποτό στο χέρι σας, όπως η κόκα κόλα που μοιάζει με κρασί ή η σόδα που μοιάζει με βότκα. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές για το αλκοόλ, που αν τις ψάξετε σίγουρα θα βρείτε αυτήν που σας ταιριάζει. (Αλκοόλ: Πώς επηρεάζει τη θερμοκρασία του σώματός μας;)

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

5 Healthier Habits I Picked Up When I Stopped Drinking Alcohol https://www.verywellhealth.com/5-healthy-habits-while-sober-6746009

Alcohol, Anxiety, and Depressive Disorders https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6876499/