Γυναίκα

5 τρόποι για να αποτρέψετε την επανεμφάνιση της βακτηριακής κολπίτιδας

Τι είναι η βακτηριακή κολπίτιδα;

Η βακτηριακή κολπίτιδα εμφανίζεται όταν διαταράσσεται η υγιής ισορροπία των βακτηρίων και της ζύμης του κόλπου, οδηγώντας στην υπερανάπτυξη ορισμένων βακτηρίων. Τα πιο κοινά βακτήρια που μπορούν να προκαλέσουν βακτηριακή κολπίτιδα είναι το Gardnerella vaginalis, το Atopobium, το Ureaplasma και το Mycoplasma. (Ευεργετικά βακτήρια αποτρέπουν την επαναλαμβανόμενη βακτηριακή κολπίτιδα στις γυναίκες)

Ποιες είναι οι αιτίες της βακτηριακή κολπίτιδας;

Η ακριβής αιτία της βακτηριακής κολπίτιδας είναι συνήθως ασαφής, αλλά μερικοί γνωστοί παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνουν:

  • Ορμονικές αλλαγές, όπως αυτές που συμβαίνουν στην περίοδο και την εγκυμοσύνη
  • Σεξ χωρίς προστασία
  • Χρήση αρωματικών σαπουνιών
  • Πρόσφατη χρήση αντιβιοτικών
  • Κάπνισμα
  • Ενδομήτρια συσκευή (IUD)

Ποια συμπτώματα προκαλεί η βακτηριακή κολπίτιδα;

Μερικές γυναίκες με βακτηριακή κολπίτιδα δεν εμφανίζουν συμπτώματα, αλλά περίπου το 50% εμφανίζουν συμπτώματα όπως:

Πώς θα μειώσετε τον κίνδυνο βακτηριακής κολπίτιδας;

1. Καλή κολπική υγιεινή

Η καλή κολπική υγιεινή μειώνει τον κίνδυνο μόλυνσης. Για να διατηρήσετε την περιοχή του κόλπου καθαρή χρειάζεται ζεστό (όχι καυτό) νερό και ένα ήπιο σαπούνι, χωρίς αρώματα. Σημειώνεται ότι το σαπούνι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται μέσα στον κόλπο. (Ποιος είναι ο ρόλος του κόλπου στο σεξ και τον τοκετό;)

Άλλες συστάσεις κολπικής υγιεινής περιλαμβάνουν:

  • Αποφυγή κολπικού πλυσίματος
  • Αποφυγή πλυσίματος με σκληρά αρωματικά σαπούνια και μαντηλάκια
  • Συχνή αλλαγή ταμπόν ή σερβιέτας κατά την περίοδο

2. Χρήση προβιοτικών

Τα καλά βακτήρια, όπως το Lactobacillus, είναι απαραίτητα για τη διατήρηση μιας υγιούς κολπικής χλωρίδας και την πρόληψη των λοιμώξεων. Πολλές ερευνητικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά (στελέχη «φιλικών» βακτηρίων που υπάρχουν φυσικά στο σώμα) συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου επανεμφάνισης βακτηριακής κολπίτιδας. (Κολπική υγεία: Τα προβιοτικά συμπληρώματα βοηθούν;)

Τα προβιοτικά συμπληρώματα μπορούν να ληφθούν από το στόμα ή κολπικά. Και οι δύο μέθοδοι μειώνουν τον κίνδυνο βακτηριακής κολπίτιδας. (Εξέταση βακτηριακής κόλπωσης: Τι πρέπει αν γνωρίζετε;)

Σημειώνεται ότι προβιοτικά μπορούν να εξασφαλιστούν και μέσω τροφίμων όπως:

  • Γιαούρτι
  • Κεφίρ
  • Ξυνολάχανο
  • Μίσο
  • Τουρσιά
  • κ.α

3. Εσώρουχα που αναπνέουν και φαρδιά ρούχα

Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα εσώρουχα μπορεί να επηρεάσει την υγεία του κόλπου. (Υπεριδρωσία: 5 τρόποι για να την αντιμετωπίσετε)

Τα στενά ρούχα και τα υλικά που δεν αφήνουν τον κόλπο να αναπνεύσει, αυξάνουν τη θερμοκρασία και το pH, αλλάζοντας το περιβάλλον του κόλπου, διευκολύνοντας έτσι την υπερανάπτυξη των βακτηρίων που προκαλούν μόλυνση. Προτιμήστε φαρδιά, μεταξωτά ή βαμβακερά εσώρουχα. (Γυναικείος κόλπος: Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το σχήμα και το μέγεθος;)

4. Χρήση προφυλακτικών

Η χρήση προφυλακτικών κατά τη σεξουαλική επαφή, μπορεί να προστατεύσει από τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις (ΣΜΝ) και διαταραχές της κολπικής χλωρίδας.

Μια μελέτη του 2013, διαπίστωσε ότι η συνεχής χρήση προφυλακτικών σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα Lactobacillus (καλών βακτηρίων του κόλπου), γεγονός που υποδηλώνει ότι η χρήση προφυλακτικών προστατεύει την ισορροπία των καλών βακτηρίων και μειώνει τον κίνδυνο βακτηριακής κολπίτιδας. (Μάθε πώς μεταδίδονται οι λοιμώξεις και πώς μπορείς να προφυλαχθείς)

5. Διαχείριση άγχους

Η διαχείριση του άγχους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της επαναλαμβανόμενης βακτηριακής κολπίτιδας. (Ποια είναι τα 5 εργαλεία διαχείρισης του άγχους;)

Σύμφωνα με μελέτες, υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ορμόνης του στρες, δηλαδή της κορτιζόλης, και της υγείας του κόλπου. Συγκεκριμένα, η κορτιζόλη σχετίζεται με αυξημένο γλυκογόνο (σάκχαρο) στον κολπικό ιστό, το οποίο αυξάνει τον κίνδυνο υπερανάπτυξης ορισμένων κολπικών βακτηρίων.

Μερικοί τρόποι διαχείρισης του στρες περιλαμβάνουν:

  • Βαθιές αναπνοές
  • Διαλογισμός
  • Άσκηση
  • Γιόγκα
  • Ελεύθερος χρόνος για χόμπι
  • Διακοπές
  • Υγιεινή διατροφή

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

6 Ways to Prevent Bacterial Vaginosis From Happening Again https://www.verywellhealth.com/how-to-stop-recurring-bacterial-vaginosis-5323943

Boric acid poisoning https://www.mountsinai.org/health-library/poison/boric-acid-poisoning

Clinicians' Use of Intravaginal Boric Acid Maintenance Therapy for Recurrent Vulvovaginal Candidiasis and Bacterial Vaginosis https://journals.lww.com/stdjournal/Fulltext/2019/12000/Clinicians__Use_of_Intravaginal_Boric_Acid.11.aspx

Psychosocial Stress, Cortisol Levels, and Maintenance of Vaginal Health https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fendo.2018.00568/full

Consistent Condom Use Increases the Colonization of Lactobacillus crispatus in the Vagina https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0070716

Bacterial Vaginosis: What Do We Currently Know? https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcimb.2021.672429/full

Role of female intimate hygiene in vulvovaginal health: Global hygiene practices and product usage https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1745505717731011

Lactobacilli Dominance and Vaginal pH: Why Is the Human Vaginal Microbiome Unique? https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmicb.2016.01936/full

Bacterial vaginosis—A brief synopsis of the literature https://www.ejog.org/article/S0301-2115(19)30602-5/fulltext