Τι αισθάνεσαι;

Αυτοάνοσα νοσήματα, Διατροφή

6 Μύθοι για την κοιλιοκάκη που δεν πρέπει να πιστεύετε

Man holding wheat bread, celiac disease or coeliac condition | © Miriam Doerr | Dreamstime Stock Photos

Μην πιστεύετε ότι διαβάζετε ή ακούτε για την κοιλιοκάκη. Ενώ η συνειδητοποίηση της κατάστασης έχει αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια, τόσο μεταξύ των γιατρών όσο και μεταξύ του κοινού, υπάρχουν ακόμα πολλές παραπληροφορήσεις και μύθοι γύρω από αυτό το ζήτημα.

Μερικοί από αυτούς τους μύθους αναφέρονται παρακάτω, μαζί με το πώς έχει πραγματικά η κατάσταση.

Μύθος 1: Μπορείτε να ξεπεράσετε την ασθένεια κοιλιοκάκη

Γεγονός: Δεν μπορείτε να «ξεπεράσετε» την κοιλιοκάκη. Εάν είστε ενήλικας που «είχε κοιλιοκάκη ως παιδί», την έχετε ακόμα, ακόμα κι αν τα προφανή συμπτώματα έχουν εξαφανιστεί. Εάν το παιδί σας έχει διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, θα πρέπει να ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη για όλη του τη ζωή. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να έχετε ακριβή διάγνωση της κατάστασης, καθώς είναι κάτι που θα έχετε για όλη σας τη ζωή.

Μύθος 2: Η κοιλιοκάκη είναι ίδια με την αλλεργία στο σιτάρι

Γεγονός: Η κοιλιοκάκη είναι μια αυτοάνοση ασθένεια, όχι μια αλλεργία. Ναι, η κοιλιοκάκη προκαλείται από σιτάρι (μαζί με κριθάρι και σίκαλη) και είναι πιθανό κάποιος να είναι αλλεργικός και στο σιτάρι. Αλλά η αντίδραση του σώματος στην κοιλιοκάκη είναι εντελώς διαφορετική από ότι σε μια αλλεργία. Πολλοί άνθρωποι κάνουν λόγο για κοιλιοκάκη, αναφέροντας την ως αλλεργία, εν μέρει αυτό είναι σωστό και βοηθά τους άλλους να καταλάβουν τι συμβαίνει (ειδικά σε εστιατόρια), καθώς είναι δύσκολο να καταλάβουν όλοι τι σημαίνει να έχει κάποιος αυτοάνοση νόσο.

Μύθος 3: Τα άτομα με κοιλιοκάκη είναι πάντα αδύνατα

Γεγονός: Αν και οι γιατροί πίστευαν κάποτε, ότι τα άτομα με κοιλιοκάκη ήταν πάντα πολύ αδύνατα, τώρα συνειδητοποιούν ότι πολλά άτομα με κοιλιοκάκη είναι στην πραγματικότητα υπέρβαρα. Μια μελέτη έδειξε ότι σχεδόν το 40% των ατόμων που πάσχουν από κοιλιοκάκη ήταν υπέρβαροι όταν είχαν διαγνωσθεί. Επομένως, ο ισχυρισμός αυτός δεν αληθεύει.

Μύθος 4: Είναι εντάξει να παραβλέψω για μια μέρα τη δίαιτά μου

Γεγονός: Όχι, δεν είναι εντάξει. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ κακή ιδέα να προσπεράσετε τη δίαιτα χωρίς γλουτένη, ακόμα κι αν το κάνετε μόνο περιστασιακά. Διακινδυνεύετε να υποστείτε μερικές σημαντικές επιπλοκές στην υγεία σας, ανάμεσα τους και διάφορες μορφές καρκίνου. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο να αισθάνεστε αργότερα άσχημα.

Μύθος 5: Θα νιώσετε καλύτερα αμέσως μόλις σταματήσετε την κατανάλωση γλουτένης

Γεγονός: Ο χρόνος που χρειάζεται, για να αισθανθεί κάποιος καλύτερα, όταν σταματήσει την γλουτένη, ποικίλει από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται καλύτερα αμέσως, αλλά άλλοι χρειάζονται εβδομάδες ή μήνες για να αρχίσουν να αισθάνονται καλά. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι ορισμένα συμπτώματα, όπως για παράδειγμα τα πεπτικά συμπτώματα, αρχίζουν να υποχωρούν μέσα σε λίγες ημέρες από την έναρξη της δίαιτας, αλλά ίσως παρατηρήσετε ότι άλλα, όπως η κόπωση, χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Μην ανησυχείτε, αυτό είναι φυσιολογικό.

Μύθος 6: Το μόνο που πρέπει να αποφεύγετε είναι η γλουτένη

Γεγονός: Ακόμη και όταν ακολουθείτε τη δίαιτα χωρίς γλουτένη, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι προσλαμβάνετε αρκετές βιταμίνες, συμπεριλαμβανομένου του σιδήρου, του φυλλικού οξέος και του ασβεστίου. Επίσης, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι προσλαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες, δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι επιλέγουν κατά πολύ το σιτάρι για την πρόσληψη φυτικών ινών, πρέπει να βρείτε άλλα τρόφιμα για να εξασφαλίσετε την πρόσληψη αυτή. Οπότε, δεν έχετε να σκεφτείτε μόνο την αποφυγή γλουτένης, αλλά και όλα τα προαναφερθέντα και επίσης είναι σημαντικό να ακολουθείτε υγιεινή διατροφή.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

An Overview of Celiac Disease https://www.verywellhealth.com/celiac-disease-myths-563181

liac Disease Foundation. 20 things you might not know about celiac disease. 2016 https://celiac.org/about-the-foundation/featured-news/2016/08/20-things-you-might-not-know-about-celiac-disease/

Parzanese I, Qehajaj D, Patrinicola F, et al. Celiac disease: from pathophysiology to treatment. World J Gastrointest Pathophysiol. 2017;8(2):27-38. doi:10.4291/wjgp.v8.i2.27 https://www.wjgnet.com/2150-5330/full/v8/i2/27.htm

Dickey W, Kearney N. Overweight in celiac disease: prevalence, clinical characteristics, and effect of a gluten-free diet. Am J Gastroenterol. 2006;101(10):2356-9. doi:10.1111/j.1572-0241.2006.00750.x https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17032202

Ilus T, Kaukinen K, Virta LJ, Pukkala E, Collin P. Incidence of malignancies in diagnosed celiac patients: a population-based estimate. Am J Gastroenterol. 2014;109(9):1471-7. doi:10.1038/ajg.2014.194 https://insights.ovid.com/crossref?an=00000434-201409000-00025

Ruiz AR. Celiac disease. Merck Manual. Updated October 2019. https://www.merckmanuals.com/professional/gastrointestinal-disorders/malabsorption-syndromes/celiac-disease

Green PH, Cellier C. Celiac disease. N Engl J Med. 2007;357(17):1731-43. doi:10.1056/NEJMra071600 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMra071600

Green Phr, Stavropoulos SN, Panagi SG, et al. Characteristics of adult celiac disease in the USA: results of a national survey. Am J Gastroenterol. 2001;96(1):126-31. doi:10.1111/j.1572-0241.2001.03462.x. https://www.nature.com/articles/doi:10.1111/j.1572-0241.2001.03462.x

Telega G, Bennet TR, Werlin S. Emerging new clinical patterns in the presentation of celiac disease. Arch Pediatr Adolesc Med. 2008;162(2):164-8. doi:10.1001/archpediatrics.2007.38 https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/379068

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend