Τι αισθάνεσαι;

Αυτοάνοσα νοσήματα, Διατροφή

6 Μύθοι για την κοιλιοκάκη που δεν πρέπει να πιστεύετε

Το θέμα της κοιλιοκάκη περιτριγυρίζεται από διάφορους μύθους που σε καμία περίπτωση δεν  πρέπει να πιστεύετε. Πιο κάτω λοιπόν, θα αναφέρουμε αυτούς τους μύθους, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα το πώς έχει πραγματικά η κατάσταση.

Ποιους μύθους για την κοιλιοκάκη που δεν πρέπει να πιστεύετε;

Μύθος 1: Η κοιλιοκάκη μπορεί να ξεπεραστεί

Γεγονός: Η κοιλιοκάκη δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Εάν είστε ενήλικας που ως παιδί είχατε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, πρέπει να ξέρετε ότι την έχετε ακόμη, ακόμα και αν δεν έχετε προφανή συμπτώματα. Στην περίπτωση που το παιδί σας διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, τότε θα πρέπει να ακολουθεί μια διατροφή χωρίς γλουτένη για όλη του τη ζωή, για τον λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η διάγνωση.

Μύθος 2: Η κοιλιοκάκη είναι ίδια με την αλλεργία στο σιτάρι

Γεγονός: Η κοιλιοκάκη είναι μια αυτοάνοση ασθένεια και όχι μια αλλεργία. Ναι, η κοιλιοκάκη προκαλείται από σιτάρι (μαζί με κριθάρι και σίκαλη) και είναι πιθανό κάποιος να είναι αλλεργικός και στο σιτάρι, ωστόσο, η αντίδραση του σώματος που προκύπτει από την κοιλιοκάκη είναι εντελώς διαφορετική από την αντίδραση που οφείλεται στην αλλεργία. Πολλοί άνθρωποι όταν αναφέρονται στην κοιλιοκάκη, την ονομάζουν αλλεργία και εν μέρει αυτό είναι σωστό, γιατί βοηθά τους ανθρώπους να καταλάβουν καλύτερα περί τίνος πρόκειται (ειδικά στα εστιατόρια) καθώς είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον τι εστί αυτοάνοση νόσος.

Μύθος 3: Τα άτομα με κοιλιοκάκη είναι πάντα αδύνατα

Γεγονός: Παρόλο που παλαιότερα οι γιατροί πίστευαν ότι τα άτομα με κοιλιοκάκη είναι πάντα πολύ αδύνατα, πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι πολλά άτομα με κοιλιοκάκη είναι υπέρβαρα. Μάλιστα, μια μελέτη έδειξε ότι σχεδόν το 40% των ατόμων που πάσχουν από κοιλιοκάκη ήταν υπέρβαροι όταν διαγνώστηκαν. Επομένως, ο ισχυρισμός αυτός δεν αληθεύει.

Μύθος 4: Δεν υπάρχει πρόβλημα εάν παραβλέπετε τη διατροφή σας μια στο τόσο

Γεγονός: Στην πραγματικότητα, είναι πολύ κακή ιδέα να καταναλώνετε γλουτένη, ακόμη και περιστασιακά, γιατί διακινδυνεύετε να υποστείτε σημαντικές επιπλοκές στην υγεία σας, όπως είναι η εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου.

Μύθος 5: Θα νιώσετε καλύτερα αμέσως μόλις σταματήσετε να καταναλώνετε γλουτένη

Γεγονός: Ο χρόνος που χρειάζεται για να αισθανθεί κάποιος καλύτερα όταν σταματήσει να καταναλώνει γλουτένη, ποικίλει από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται καλύτερα αμέσως, αλλά άλλοι χρειάζονται εβδομάδες ή και μήνες για να αρχίσουν να νιώθουν καλά. Συγκεκριμένα, μπορεί να παρατηρήσετε ότι κάποια συμπτώματα, όπως για παράδειγμα τα πεπτικά συμπτώματα, αρχίζουν να υποχωρούν μέσα σε λίγες ημέρες, αλλά άλλα, όπως η κόπωση, χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Δεν χρειάζεται λοιπόν να ανησυχείτε, αυτό είναι φυσιολογικό. Απλά δώστε χρόνο στον εαυτό σας να προσαρμοστεί στον νέο τρόπο διατροφής του.

Μύθος 6: Το μόνο που πρέπει να αποφεύγετε είναι η γλουτένη

Γεγονός: Δυστυχώς η διατροφή που δεν θα περιέχει γλουτένη δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να προσέξετε εάν έχετε κοιλιοκάκη. Την ίδια στιγμή, πρέπει να είστε βέβαιοι, ότι λαμβάνετε κανονικές ποσότητες βιταμινών, όπως το σίδηρο, το φυλλικό οξύ και το ασβέστιο. Επίσης, πρέπει να λαμβάνετε ικανοποιητικές ποσότητες φυτικών ινών, βρίσκοντας εναλλακτικά τρόφιμα για την αντικατάσταση του σιταριού.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

An Overview of Celiac Disease https://www.verywellhealth.com/celiac-disease-myths-563181

liac Disease Foundation. 20 things you might not know about celiac disease. 2016 https://celiac.org/about-the-foundation/featured-news/2016/08/20-things-you-might-not-know-about-celiac-disease/

Parzanese I, Qehajaj D, Patrinicola F, et al. Celiac disease: from pathophysiology to treatment. World J Gastrointest Pathophysiol. 2017;8(2):27-38. doi:10.4291/wjgp.v8.i2.27 https://www.wjgnet.com/2150-5330/full/v8/i2/27.htm

Dickey W, Kearney N. Overweight in celiac disease: prevalence, clinical characteristics, and effect of a gluten-free diet. Am J Gastroenterol. 2006;101(10):2356-9. doi:10.1111/j.1572-0241.2006.00750.x https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17032202

Ilus T, Kaukinen K, Virta LJ, Pukkala E, Collin P. Incidence of malignancies in diagnosed celiac patients: a population-based estimate. Am J Gastroenterol. 2014;109(9):1471-7. doi:10.1038/ajg.2014.194 https://insights.ovid.com/crossref?an=00000434-201409000-00025

Ruiz AR. Celiac disease. Merck Manual. Updated October 2019. https://www.merckmanuals.com/professional/gastrointestinal-disorders/malabsorption-syndromes/celiac-disease

Green PH, Cellier C. Celiac disease. N Engl J Med. 2007;357(17):1731-43. doi:10.1056/NEJMra071600 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMra071600

Green Phr, Stavropoulos SN, Panagi SG, et al. Characteristics of adult celiac disease in the USA: results of a national survey. Am J Gastroenterol. 2001;96(1):126-31. doi:10.1111/j.1572-0241.2001.03462.x. https://www.nature.com/articles/doi:10.1111/j.1572-0241.2001.03462.x

Telega G, Bennet TR, Werlin S. Emerging new clinical patterns in the presentation of celiac disease. Arch Pediatr Adolesc Med. 2008;162(2):164-8. doi:10.1001/archpediatrics.2007.38 https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/379068

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι