Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

6 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζετε για τη διατροφή κέτο

Η διατροφή κέτο είναι ένα πρόγραμμα διατροφής κατά το οποίο καταναλώνονται πολλά λιπαρά και ελάχιστοι υδατάνθρακες, γεγονός που αναγκάζει το σώμα να χρησιμοποιήσει το λίπος, αντί τους υδατάνθρακες, για ενέργεια.

Ουσιαστικά, η μειωμένη λήψη υδατανθράκων προκαλεί μια αντίδραση στο σώμα (κέτωση), κατά την οποία δημιουργούνται κετόνες, οι οποίοι χρησιμοποιούνται από τα κύτταρα του σώματος για ενέργεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εν λόγω διατροφή βοηθά στην απώλεια βάρους, αλλά υπάρχουν πολλά αλλά πράγματα που ενδεχομένως να μην γνωρίζετε για αυτήν, τα οποία θα δούμε πιο κάτω.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την διατροφή κέτο;

1. Δεν είναι πλούσια σε πρωτεΐνες

Πολλοί άνθρωποι, θεωρούν ότι αφού η διατροφή κέτο είναι φτωχή σε υδατάνθρακες, θα είναι πλούσια πρωτεΐνες και κρέας. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια, γιατί η εν λόγω διατροφή δεν είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Το τυπικό πρόγραμμα της, περιλαμβάνει 75% λίπος, 20% πρωτεΐνες και 5% υδατάνθρακες και το λίπος που χρησιμοποιεί προέρχεται κυρίως από βούτυρο, ξηρούς καρπούς και όχι από κρέας. Μάλιστα, δεν είναι ακόμη σαφές αν η μακροπρόθεσμη κατανάλωση λίπους εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία.

2. Ταλαιπωρεί τους χορτοφάγους

Παρόλο που οι απαιτήσεις της διατροφής κέτο σε πρωτεΐνες δεν είναι υψηλές, οι χορτοφάγοι δυσκολεύονται να τις καλύψουν χωρίς την κατανάλωση των τροφών που απαγορεύει η εν λόγω δίαιτα, όπως τα φασόλια και τα σιτάρια. Μάλιστα, επειδή ορισμένα λαχανικά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, οι χορτοφάγοι δεν μπορούν να τα καταναλώσουν σε αφθονία.

3. Περιλαμβάνει ελάχιστα φρούτα

Τα φρούτα δεν επιτρέπονται σε αφθονία στην διατροφή κέτο γιατί τα πλείστα είναι πλούσια σε υδατάνθρακες. Σκεφτείτε απλά ότι για να παραμείνει το σώμα σε κέτωση, πρέπει να καταναλώνονται μόνο 20 γραμμάρια υδατανθράκων και ένα μικρό μήλο έχει 25 γραμμάρια. Ως εκ τούτου λοιπόν, η διατροφή κέτο στερεί τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων σε όσους αποφασίσουν να την ακολουθήσουν.

4. Προκαλεί δυσκοιλιότητα

Με την απομάκρυνση τροφών όπως τα τρόφιμα ολικής αλέσεως, τα φασόλια και τα φρούτα, μειώνεται σημαντικά η λήψη φυτικών ινών, οι οποίες διευκολύνουν την κίνηση του εντέρου. Ως εκ τούτου, η διατροφή κέτο μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Σημειώνεται ότι άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες που ενδεχομένως να προκληθούν μετά την έναρξη της είναι το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα και η ζαλάδα, εξαιτίας της έλλειψης υδατανθράκων.

5. Δεν αναπτύχθηκε για απώλεια βάρους

Η κετογονική διατροφή αναπτύχθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα, για τη θεραπεία των επιληπτικών κρίσεων και όχι ως μέσω απώλειας βάρους. Θεωρείται δηλαδή περισσότερο κλινική δίαιτα.

6. Μπορεί να οδηγήσει σε απομόνωση

Η διατροφή κέτο είναι ιδιαίτερα περιοριστική και ως εκ τούτου μπορεί να οδηγήσει εύκολα τους ανθρώπους σε κοινωνική απομόνωση, αποφεύγοντας τις εξόδους με φίλους στην προσπάθεια τους να μην «σπάσουν» την διατροφή τους.

Συμπερασματικά

Πράγματι, η διατροφή κέτο μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους εάν ακολουθηθεί κατά γράμμα, ωστόσο, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα πλεονεκτήματα της είναι υπερβολικά υπερτιμημένα και ότι είναι σχεδόν αδύνατον να ακολουθηθεί μακροπρόθεσμα. Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί για την υγεία, αν τελικά ακολουθηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι