Γυναίκα

Ενδομητρίωση: 7 αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα σας βοηθήσουν

Τι είναι η ενδομητρίωση;

Η ενδομητρίωση είναι επώδυνη ασθένεια που έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την παρουσία ιστού, όμοιου με το ενδομήτριο, εκτός μήτρας, η οποία προκαλεί μια χρόνια φλεγμονώδη αντίδραση. Η χρόνια φλεγμονή μπορεί με τη σειρά της να οδηγήσει στο σχηματισμό ουλώδους ιστού στη λεκάνη ή/και σε άλλα μέρη του σώματος. (Ενδομητρίωση: Πού μπορεί να οφείλεται η κόπωση που προκαλεί;)

Τα συμπτώματα που προκαλεί η ενδομητρίωση διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα, αλλά σε γενικές γραμμές περιλαμβάνουν:

Την ίδια ώρα, η ενδομητρίωση μπορεί να οδηγήσει σε υπογονιμότητα. (Μπορεί η ενδομητρίωση να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου;)

Ποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να βοηθήσουν στην ενδομητρίωση;

1. Άσκηση

Όταν βιώνετε πόνο, λόγω ενδομητρίωσης, είναι λογικό να μην έχετε καθόλου όρεξη για άσκηση. Το τρέξιμο, το ποδήλατο και άλλη τύποι γρήγορης άσκησης, μειώνουν τα επίπεδα των οιστρογόνων, οπότε η περίοδος είναι πιο ελαφριά. Επίσης, η αερόβια άσκηση ωθεί το σώμα να παράγει περισσότερες ενδορφίνες, χημικές ουσίες που μειώνουν την ευαισθησία στον πόνο. (Ενδομητρίωση: Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες που βελτιώνουν τη διάγνωση)

2. Καταναλώστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Οι γυναίκες που ακολουθούν φυτική διατροφή και όσες καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και ψάρια, έχουν λιγότερες πιθανότητες να έχουν ενδομητρίωση. Περιορίστε το βοδινό, το χοιρινό και οποιοδήποτε άλλο είδος κόκκινου κρέατος, διότι τα κορεσμένα λίπη που περιέχουν, αυξάνουν τη φλεγμονή του σώματος και τα επίπεδα των οιστρογόνων, που ευνοούν την ανάπτυξη ενδομητρίωσης. Καταναλώστε υγιή λιπαρά, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στο σολομό, τον τόνο και τα καρύδια. (Μπορεί η διατροφή να διαχειριστεί τα συμπτωμάτα της ενδομητρίωσης;)

3. Απομακρυνθείτε από το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα, είναι απίθανο να προκαλέσουν πρόβλημα, αλλά οι γυναίκες που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ενδομητρίωσης. Το ποτό μάλιστα, επιδεινώνει τα συμπτώματα της ενδομητρίωσης, αυξάνοντας τα επίπεδα των οιστρογόνων. (5 μύθοι για την ενδομητρίωση: Τι αναφέρουν οι ειδικοί;)

4. Μειώστε το άγχος

Ο χρόνιος πόνο επιδεινώνει το άγχος, το οποίο με τη σειρά του επιδεινώνει τα συμπτώματα της ενδομητρίωσης, αυξάνοντας την ευαισθησία στον πόνο. Δοκιμάστε ασκήσεις χαλάρωσης, βαθιές αναπνοές, διαλογισμό και γιόγκα. (Ασκήσεις χαλάρωσης κατά της πεπτικής δυσλειτουργίας – Εχθρός το άγχος)

5. Κάντε μασάζ

Το μασάζ απελευθερώνει την ένταση, καταπραϋνει τον πόνο των μυών και προάγει τη χαλάρωση. Την ίδια ώρα, μπορεί να απαλύνει τον πόνο της ενδομητρίωσης. Μια παλαιότερη μελέτη διαπίστωσε, ότι οι γυναίκες με ενδομητρίωση που έκαναν τακτικά μασάζ, πονούσαν λιγότερο κατά τη διάρκεια της περιόδου τους. Τονίζεται ότι το μασάζ στη κοιλιά πρέπει να αποφεύγεται, διότι μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο. (Πόνος περιόδου: 6 λόγοι που δεν είναι φυσιολογικός)

6. Δοκιμάστε βελονισμό

Ο βελονισμός, με τη χρήση πολύ λεπτών βελόνων, διεγείρει σημεία πίεσης του σώματος, αυξάνοντας τη ροή του αίματος και απελευθερώνοντας φυσικές παυσίπονες χημικές ουσίες. Η έρευνα δείχνει ότι ο βελονισμός μπορεί να μειώσει τον πόνο της ενδομητρίωσης. (Κράμπες περιόδου: 2+1 τρόποι αντιμετώπισης)

7. Η καφεΐνη παίζει ρόλο;

Ορισμένες μελέτες εξέτασαν μια πιθανή σχέση ανάμεσα στην ενδομητρίωση και την καφεΐνη. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι δεν υπάρχει διαφορά στα ποσοστά ενδομητρίωσης ανάμεσα στις γυναίκες που καταναλώνουν καφεΐνη και στις γυναίκες που την αποφεύγουν. Αν όμως διαπιστώσετε ότι η καφεΐνη επιδεινώνει τα συμπτώματά σας, προσπαθήστε να την αποφύγετε. (12 Σημάδια ενδομητρίωσης που πρέπει να γνωρίζετε)

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Lifestyle Changes That May Help With Endometriosis https://www.webmd.com/women/endometriosis/ss/slideshow-endometriosis-lifestyle-changes

A metaanalysis on alcohol consumption and risk of endometriosis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23707678/

Endometriosis: Nutrition and Exercise https://youngwomenshealth.org/2012/06/12/endometriosis-nutrition-and-exercise/

PAIN RELIEF FOR ENDOMETRIOSIS https://www.endometriosis-uk.org/pain-relief-endometriosis

Coffee and caffeine intake and risk of endometriosis: a meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24481690/

International Journal of Women's Health https://www.dovepress.com/international-journal-of-womens-health-i1285-j45

The effects of massage therapy on dysmenorrhea caused by endometriosis https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3093183/

Endometriosis https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/endometriosis

Endometriosis https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/endometriosis