Τι αισθάνεσαι;

Πρόληψη και θεραπεία

8 συμβουλές για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον χρόνιο πόνο;

  1. Ενημέρωση: Υπάρχει ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων που υποδηλώνουν ότι η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του πόνου είναι βασική στρατηγική για τη διαχείρισή του. Απλά γνωρίζοντας τα βασικά του τρόπου λειτουργίας του εγκεφάλου και των νεύρων μας και του ρόλου τους στον πόνο, μπορεί να μειωθεί η πιθανότητα εμφάνισης χρόνιων συμπτωμάτων.

 

  1. Συνεχίστε να κινείστε (σταδιακά και σταθερά): Η ζωή ενός ενεργού, υγιούς τρόπου ζωής όχι μόνο βελτιώνει τη γενική ευημερία και την υγεία μας, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης χρόνιου πόνου. Το σώμα μας χτίστηκε για να κινείται και πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν προκαλούν ανησυχία όλοι οι πόνοι.

 

  1. Φυσικοθεραπεία: Εάν αισθανθείτε τραυματισμό ή έναρξη πόνου, το να δείτε έναν φυσικοθεραπευτή από νωρίς μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε και να διαχειριστείτε τα συμπτώματά σας. Οι φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν τα πιο πρόσφατα στοιχεία για να σχεδιάσουν θεραπευτικά προγράμματα για τις ατομικές ανάγκες, προκλήσεις και στόχους κάθε ατόμου για τη βελτίωση της κινητικότητας, τη διαχείριση του πόνου και άλλων χρόνιων παθήσεων, την ανάρρωση από τον τραυματισμό και την πρόληψη μελλοντικών τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων. Η έγκαιρη πρόσβαση σε φροντίδα από έναν φυσικοθεραπευτή μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων συμπτωμάτων.

 

  1. Λιγότερη εστίαση στην εικόνα: Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε μια διαγνωστική εικόνα (δηλ. Ακτινογραφία, μαγνητική κλπ) να μας πει «γιατί πονάμε», όμως, οι εικόνες μας δίνουν πραγματικά λίγες πληροφορίες για το τι προκαλεί πόνο. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω, τα οποία δεν είχαν συμπτώματα χαμηλού πόνου στην πλάτη, διαπίστωσαν ότι περισσότερο από το 90% είχε εκφυλισμένο ή διογκωμένο δίσκο, 36% είχε κήλη και 21% είχε στένωση της σπονδυλικής στήλης. Αυτό που εμφανίζεται σε μια εικόνα μπορεί να σχετίζεται ή όχι με τα συμπτώματά σας. Μόλις η απεικόνιση σας απαλλάξει από μια σοβαρή κατάσταση, ο φυσικοθεραπευτής σας θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε την ποιότητα ζωής σας με έναν συνδυασμό θεραπευτικής άσκησης, φροντίδας και εκπαίδευσης.

 

  1. Αντιμετώπιση κατάθλιψης και άγχους: Οι πιθανότητες εμφάνισης χρόνιου πόνου μπορεί να είναι υψηλότερες εάν αντιμετωπίζετε επίσης κατάθλιψη και άγχος. Μια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό Journal of Pain έδειξε ότι η κατάθλιψη, καθώς και μερικές από τις σκέψεις μας για τον πόνο πριν από την ολική αντικατάσταση του γόνατος, σχετίζονται με μακροχρόνιο πόνο μετά τη διαδικασία. Συζητήστε με τον ιατρό σας για τυχόν προβλήματα ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της θεραπείας σας, μετά από τραυματισμό ή χειρουργική επέμβαση.

 

  1. Παυσίπονα για χρόνιο πόνο: Είναι ασφαλές να χρησιμοποιείτε παυσίπονα χωρίς ιατρική συνταγή (όχι χωρίς ιατρική συμβουλή) για να μειώσετε τον πόνο σας, ώστε να είστε πιο δραστήριοι. Αλλά είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιείτε προσεκτικά, καθώς έχουν παρενέργειες. Η παρακεταμόλη (Depon) είναι το απλούστερο και ασφαλέστερο παυσίπονο. Θα μπορούσατε επίσης να δοκιμάσετε αντιφλεγμονώδη δισκία όπως η ιβουπροφαίνη (Nurofen), αρκεί να μην έχετε κάποια πάθηση (όπως έλκος στομάχου) που σας εμποδίζει να τα χρησιμοποιήσετε. Είναι σημαντικό να παίρνετε παυσίπονα στη συνιστώμενη δόση, κατά προτίμηση για να ξεπεράσετε την έξαρση του πόνου σας ή να σας βοηθήσουν σε μία επικείμενη δραστηριότητα.

 

  1. Εναλλακτικές θεραπείες: Τα τελευταία χρόνια, πολλοί άνθρωποι βρήκαν ανακούφιση για τον πόνο τους στις θεραπείες μυαλού-σώματος, τον βελονισμό και ορισμένα συμπληρώματα διατροφής. Άλλοι χρησιμοποιούν θεραπείες μασάζ, χειροπρακτική και οστεοπαθητική, θεραπευτική αφή, ορισμένες θεραπείες βοτάνων και διατροφικές προσεγγίσεις για την ανακούφιση του πόνου.

 

  1. Ενέσεις στα σημεία πυροδότησης πόνου: Είναι ένας ειδικός τύπος ευαισθησίας στο μυ. Οι ενέσεις ενός τοπικού αναισθητικού, που μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν ένα στεροειδές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανακούφιση του πόνου σε αυτές τις περιοχές.

+ 8 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Louw A, Farrell K, Landers M, et al. The effect of manual therapy and neuroplasticity education on chronic low back pain: a randomized clinical trial. J Man Manip Ther. 2017;25(5):227–234. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29449764/

Louw A, Zimney K, Puentedura EJ, Diener I. The efficacy of pain neuroscience education on musculoskeletal pain: a systematic review of the literature. Physiother Theory Pract. 2016;32(5):332–355. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27351541/

Leung A, Gregory NS, Allen LA, Sluka KA. Regular physical activity prevents chronic pain by altering resident muscle macrophage phenotype and increasing interleukin-10 in mice. Pain. 2016;157(1):70–79 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26230740/

Fritz JM, Magel JS, McFadden M, et al. Early physical therapy vs usual care in patients with recent-onset low back pain: a randomized clinical trial. JAMA. 2015;314(14):1459–1467 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26461996/

Burns LC, Ritvo SE, Ferguson MK, Clarke H, Seltzer Z, Katz J. Pain catastrophizing as a risk factor for chronic pain after total knee arthroplasty: a systematic review. J Pain Res. 2015;8:21–32. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25609995/

Louw A, Diener I, Landers MR, Puentedura EJ. Preoperative pain neuroscience education for lumbar radiculopathy: a multicenter randomized controlled trial with 1-year follow-up. Spine (Phila Pa 1976). 2014;39(18):1449–1457. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24875964/

Baker AD. Abnormal magnetic-resonance scans of the lumbar spine in asymptomatic subjects: a prospective investigation. In: Banaszkiewicz P, Kader D, eds. Classic Papers in Orthopaedics. London, United Kingdom: Springer-Verlag; 2014 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2312537/

Ways to manage chronic pain https://www.nhs.uk/live-well/healthy-body/ways-to-manage-chronic-pain/

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι