Διατροφή

9 οφέλη που προσφέρει στην υγεία η διακοπή της καφεΐνης

Ποια οφέλη προσφέρει στην υγεία η διακοπή της καφεΐνης;

1. Μειωμένο άγχος

Η καφεΐνη δίνει ενέργεια στο σώμα, ωστόσο, αυτή η ενέργεια, τις περισσότερες φορές, αντικατοπτρίζει τα συμπτώματα του άγχους, όπως η νευρικότητα, η ταχυπαλμία ακόμη και ο πανικός. Όσο λιγότερη καφεΐνη, λοιπόν, πίνετε, τόσο λιγότερο θα ενεργοποιείται αυτή η ανταπόκριση του οργανισμού που συνδέεται με το άγχος.

2. Καλύτερος ύπνος

Με την λιγότερη κατανάλωση καφεΐνης, ο ύπνος γίνεται πιο ποιοτικός. Η καφεΐνη καταναλώνεται κυρίως από όσους θέλουν να μείνουν ξύπνιοι για κάποιο λόγο, διότι παρέχει ενέργεια και εγρήγορση. Αν θέλετε, ωστόσο, να κοιμάστε καλύτερα και περισσότερο, τότε μειώστε ή κόψτε εντελώς την καφεΐνη. Να θυμάστε πως για να κοιμηθείτε καλά πρέπει να αποφεύγετε την καφεΐνη τουλάχιστον 6 ώρες πριν ξαπλώσετε για ύπνο.

3. Λιγότερες φόρες στην τουαλέτα

Εάν κόψετε την καφεΐνη, σε συνδυασμό με το κάπνισμα, θα πηγαίνετε λιγότερες φόρες στην τουαλέτα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η καφεΐνη δρα σαν καθαρτικό, καθώς, σε συνδυασμό με το κάπνισμα χαλαρώνει τo έντερο.

4. Λιγότερος πόνος στο στήθος

Υπάρχουν γυναίκες που αναφέρουν ότι όταν σταματούν την καφεΐνη, τείνουν να νιώθουν λιγότερο πόνο στο στήθος, ωστόσο, δεν υπάρχουν μελέτες που να υποστηρίζουν ότι υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στην καφεΐνη και τον πόνο στο στήθος.

5. Προστασία από γήρανση του δέρματος

Η καφεΐνη παρεμποδίζει και επιβραδύνει τον ρυθμό με τον οποίο το σώμα παράγει κολλαγόνο. Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που δίνει στο δέρμα σφριγηλότατα και ελαστικότητα. Όταν το κολλαγόνο μειωθεί, τότε το δέρμα αρχίζει να χαλαρώνει και εμφανίζονται ρυτίδες. Εάν σταματήσετε την κατανάλωση καφέ θα αποφεύγετε αυτές τις συνέπειες.

6. Αποφυγή εξάρτησης

Η καφεΐνη μπορεί να είναι εθιστική διότι μπορεί να μεταβάλει την χημεία του εγκεφάλου όπως ακριβώς τα ναρκωτικά όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες, σε μικρά χρονικά διαστήματα.

7. Καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών ουσιών από τον οργανισμό

Η καφεΐνη μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση βιταμινών και μετάλλων από τον οργανισμό. Για παράδειγμα, εάν πάρετε μια βιταμίνη μαζί με τον καφέ σας, η καφεΐνη θα εμποδίσει τον οργανισμό από το να την αφομοιώσει και να αποκομίσει τα οφέλη της.

8. Δυνατά και πιο λευκά δόντια

Ο καφές, η σόδα και το τσάι είναι τρία από τα πιο κοινά ποτά που περιέχουν καφεΐνη. Τα ποτά λεκιάζουν τα δόντια με την οξύτητα και το χρώμα τους. Επιπρόσθετα, η καφεΐνη στεγνώνει το στόμα και το σάλιο είναι η πρωταρχική άμυνα του στόματος κατά των βακτηριδίων. Οπότε όσο λιγότερο σάλιο υπάρχει στο στόμα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος φθοράς των δοντιών.

9. Χαμηλότερη πίεση αίματος

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διακοπή της καφεΐνης, μπορεί να κρατήσει τις αρτηρίες στο φυσιολογικό τους μέγεθος, πράγμα που σημαίνει ότι η αρτηριακή πίεση θα διατηρηθεί σε φυσιολογικά επίπεδα.

Ποια συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν μετά τη διακοπή της καφεΐνης;

Στην περίπτωση που η καφεΐνη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας σας, τότε η έλλειψή της θα οδηγήσει σε βραχυπρόθεσμα συμπτώματα στέρησης όπως:

  • Πονοκέφαλος
  • Κούραση
  • Υπνηλία
  • Άσχημη διάθεση

Σημειώνεται ότι τα συμπτώματα αυτά αρχίζουν να εμφανίζονται 1-2 μέρες μετά τη διακοπή και διαρκούν περίπου 9 ημέρες.

Πώς θα διακόψετε ομαλά την καφεΐνη;

  • Μην την διακόψετε απότομα: Η σταδιακή μείωση της καφεΐνης είναι ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε τα συμπτώματα στέρησης. Αρχικά αντικαταστήστε τον μισό κανονικό καφέ με καφέ χωρίς καφεΐνη και παράλληλα μειώστε σταδιακά την κατανάλωση άλλων ποτών ή τροφίμων που περιέχουν καφεΐνη.
  • Ενυδάτωση και ξεκούραση: Η ενυδάτωση και η ξεκούραση συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση των συμπτωμάτων στέρησης. Να πίνετε πολλά υγρά για να μην νιώθετε ότι σας λείπει ο καφές και να κοιμάστε ικανοποιητικά για να παρακάμπτετε τα συμπτώματα και την σκέψη του καφέ.
  • Άσκηση: Η μέτρια άσκηση ενισχύει τη διάθεση, βελτιώνει τον ύπνο και κατά συνέπεια διευκολύνει τα συμπτώματα στέρησης.

+ 13 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Caffeine: 9 Health Benefits When You Give Up Caffeine https://www.medicinenet.com/9_health_benefits_when_you_give_up_caffeine/article.htm

Caffeine consumption and self-assessed stress, anxiety, and depression in secondary school children https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4668773/

Caffeine Consumption Among Children and Adolescents https://www.ncsf.org/enew/articles/articles-CaffeineConsumptionChildrenAdolescents.aspx

Caffeine: sleep and daytime sleepiness. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17950009

Caffeine effects on sleep taken 0, 3, or 6 hours before going to bed. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24235903

Caffeine withdrawal: a parametric analysis of caffeine dosing conditions. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10087016

Is coffee a colonic stimulant? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9581985

Influence of caffeine and hyaluronic acid on collagen biosynthesis in human skin fibroblasts https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4206198/

Effects of caffeine on health and nutrition: A Review https://pdfs.semanticscholar.org/bcee/61d72fd07f25fc83814d6e0dbfd655e4f534.pdf

Top 9 Foods That Damage Your Teeth https://www.mouthhealthy.org/en/nutrition/food-tips/9-foods-that-damage-your-teeth

Caffeine: How does it affect blood pressure? https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/high-blood-pressure/expert-answers/blood-pressure/faq-20058543

8 Symptoms of Caffeine Withdrawal https://www.healthline.com/nutrition/caffeine-withdrawal-symptoms

CAFFEINE WITHDRAWAL RECOGNIZED AS A DISORDER https://www.hopkinsmedicine.org/Press_releases/2004/09_29_04.html