Τι αισθάνεσαι;

Υγεία Νεφρών και ουροποιητικού συστήματος

Ακράτεια: 11 αλλαγές στον τρόπο ζωής που θα σας λύσουν το πρόβλημα

Urinary incontinence in women. | © Srisakorn | Dreamstime Stock Photos

Για πολλές γυναίκες, η ακράτεια είναι ένα μεγάλο εμπόδιο στην διεκπεραίωση πολλών καθημερινών δραστηριοτήτων. Η ανεξέλεγκτη ανάγκη για ούρηση, εξαιτίας μιας υπερδραστήριας ουροδόχου κύστης ή η ανησυχία ότι μπορεί να υπάρξει κάποια διαρροή κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, μπορεί να προκαλέσει άγχος και άλλα άσχημα συναισθήματα. Ωστόσο, σύμφωνα με τους γιατρούς της HealthiNation, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση αυτής της κατάστασης.

Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε την ακράτεια;

Εκτός από τις ιατρικές θεραπείες για την αντιμετώπιση της ακράτειας, υπάρχουν μερικές αλλαγές που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, που βελτιώνουν τα συμπτώματα της ακράτειας. Πάμε λοιπόν να τις μάθουμε:

1. Σταματήστε το κάπνισμα

Είναι γνωστόν τοις πάσι, ότι το κάπνισμα κάνει κακό στην καρδιά και τους πνεύμονες, εκείνο όμως, που είναι λιγότερο γνωστό, είναι ότι οι τοξικές χημικές ουσίες του τσιγάρου επηρεάζουν τους νερφρούς και την ουροδόχο κύστη. Στην πραγματικότητα, όταν κάποιος καπνίζει, οι νεφροί και η ουροδόχος κύστη μπαίνουν στη διαδικασία να επεξεργάζονται τις τοξίνες από τον καπνό, αλλά αυτά τα όργανα δεν έχουν δημιουργηθεί για να επεξεργάζονται τόσο βαριές τοξίνες με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά. Αυτός είναι και ο λόγος που το κάπνισμα προκαλεί νεφρική ανεπάρκεια και ουρολογικούς καρκίνους. Επιπρόσθετα, το κάπνισμα προκαλεί συνήθως χρόνιο βήχα, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ακράτειας λόγω της πίεσης που ασκείται στην ουροδόχο κίστη.

2. Διατηρήστε ένα υγιές σωματικό βάρος

Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο αλλά και σε αυτή την περίπτωση, όπως και σε τόσες άλλες, η απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει. Ουσιαστικά, το υπερβολικό βάρος ασκεί πίεση στην ουροδόχο κύστη και οδηγεί σε συμπτώματα ακράτειας.  Μάλιστα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The New England Journal of Medicine, διαπίστωσε ότι οι υπέρβαρες γυναίκες με ακράτεια που είχαν τεθεί σε αυστηρό πρόγραμμα απώλειας βάρους, όταν έχασαν 17 κιλά σε έξι μήνες είχαν σχεδόν 50% λιγότερα επεισόδια ακράτειας.

3. Αποφύγετε τρόφιμα και ποτά που ερεθίζουν την ουροδόχο κύστη

Ορισμένα τρόφιμα και ποτά, «θυμώνουν» την ουροδόχο κύστη. Η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορεί να ερεθίσουν την ουροδόχο κύστη και να αυξήσουν τη δραστηριότητα της. Ορισμένες γυναίκες με υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη, περιορίζουν την πρόσληψη υγρών, κάτι που είναι σημαντικό κυρίως αν είναι συνηθισμένες να πίνουν πολύ νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, η μείωση του νερού, μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, γεγονός που επηρεάζει περισσότερο την υπερδραστήρια κύστη, συγκεντρώνοντας περισσότερα ούρα και μετατρέποντας την κατάσταση σε μια άλλη μορφή ερεθισμού της ουροδόχου κύστης. Επιπρόσθετα, η σοκολάτα, τα πικάντικα και τα όξινα τρόφιμα, συνήθως προκαλούν προβλήματα στην ουροδόχο κύστη, ειδικά σε ανθρώπους που έχουν ήδη υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη.

4. Ασκηθείτε

Η άσκηση ενισχύει τους μυς του πυελικού εδάφους, καθώς και τον γενικό μυϊκό τόνο. Και οι δύο αυτοί παράγοντες μπορούν να βοηθήσουν στην διατήρηση του ελέγχου των ούρων. Επιπρόσθετα, η άσκηση εξασφαλίζει την υγιή ροή αίματος, οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στους νεφρούς, πράγμα που συμβάλλει στην υγεία τους, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να συνεχίσουν να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις τοξίνες του σώματος.

5. Κερδίστε χρόνο με ασκήσεις Kegels

Η ενίσχυση των πυελικών μυών, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρήσετε τον έλεγχο της ουροδόχου κύστης. Οι ασκήσεις Kegels, ενισχύουν τους πυελικούς μυς. Δείτε λοιπόν πώς να τις κάνετε σωστά: «Βρείτε τους μυς που χρησιμοποιείτε για να σταματήσετε την ούρηση και απλώς πιέστε τους και κρατήστε τους για λίγα δευτερόλεπτα». Η ενδυνάμωση αυτών των μυών μακροπρόθεσμα, θα σας βοηθήσει να ελέγχετε καλύτερα την ουροδόχο κύστη και να ελαχιστοποιείτε διαρροές.

6. Μην καθυστερείτε να πάτε τουαλέτα όταν είναι ανάγκη

Όλοι μας το έχουμε κάνει και συνεχίζουμε να το κάνουμε, αλλά δεν είναι καθόλου καλό. Το να καθυστερούμε να πάμε στην τουαλέτα όταν είναι πραγματικά ανάγκη, συμβάλλει στην αποδυνάμωση των μυών της ουροδόχου κύστης και όσο περισσότερο παραμένουν τα ούρα στην ουροδόχο κύστη, τόσο περισσότερο το σώμα εκτίθεται σε δυνητικά επιβλαβή βακτήρια, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο  μολύνσεων της ουροδόχου κύστης. Οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι σημαντικό κάθε 3-4 ώρες να επισκεπτόμαστε την τουαλέτα και κυρίως όταν είναι πραγματικά ανάγκη.

7. Δοκιμάστε το τέχνασμα του ταμπόν

Μερικές γυναίκες που παρουσιάζουν ακράτεια ούρων κατά την σωματική δραστηριότητα, μπορούν να δοκιμάσουν την τοποθέτηση ενός ταμπόν. Σίγουρα θα αναρωτιέστε πώς μπορεί να βοηθήσει κάτι τέτοιο. Η απάντηση, ωστόσο, είναι πολύ απλή, καθώς η ακράτεια είναι αποτέλεσμα της πίεσης που ασκείται στην ουρήθρα και της ταλάντευσής της κατά την άσκηση. Η τοποθέτηση, λοιπόν, του ταμπόν, θα ελαχιστοποιήσει την κίνηση τους ουρήθρας και θα μειώσει την πιθανότητα διαρροών.

8. Εκπαιδεύστε την κύστη σας να κάνει υπομονή

Οι γυναίκες με υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη, μπορούν να δοκιμάσουν μια τεχνική συμπεριφοράς, γνωστή ως εκπαίδευση της ουροδόχου κύστης, για να μειώσουν το συναίσθημα ότι πρέπει να πάνε επειγόντως στην τουαλέτα. Ας πούμε ότι είναι 10 π.μ. και αισθάνεστε την ανάγκη να πάτε στο μπάνιο. Για να προπονήσετε την ουροδόχο κύστη σας, πρέπει να προσπαθήσετε να ξεχαστείτε μέχρι τις 10:10 π.μ. Μόλις περάσει η ώρα αυτή, πηγαίνετε στο μπάνιο. Την επόμενη φορά, κάντε υπομονή για 20 λεπτά. Ο στόχος είναι να καθυστερήσετε την ούρηση με μικρές αυξήσεις χρόνου, ώστε να φτάσετε στο σημείο να μπορείτε να αντέξετε για 2-3 ώρες.

9. Εξοπλίστε το υπνοδωμάτιο σας κατάλληλα για να διαχειριστείτε ατυχήματα

Η Nancy, 66 ετών, που ζει με ακράτεια, αναφέρει ότι τοποθετεί στο κρεβάτι της αδιάβροχα σεντόνια, ώστε αν υπάρξει διαρροή να μην βραχεί το στρώμα της, προτείνει μάλιστα την χρήση διπλών και τριπλών σεντονιών για τον ίδιο σκοπό.

10. Χρησιμοποιείστε προστατευτικά εσώρουχα

Η εξέλιξη στο θέμα της ακράτειας είναι μεγάλη και σχεδόν τα προστατευτικά εσώρουχα που έμοιαζαν με πάνες δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά. Πλέον υπάρχουν πολύ εύχρηστα και άνετα προστατευτικά εσώρουχα, μερικά από τα οποία μάλιστα, μπορούν να πλυθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν.

11. Προετοιμαστείτε κατάλληλα για τα ταξίδια σας

Όταν ταξιδεύετε είναι πολύ σημαντικό να έχετε μαζί σας αδιάβροχα σεντόνια για να προστατεύσετε το στρώμα του ξενοδοχείου και ένα αδιάβροχο διακοσμητικό μαξιλαράκι για να το τοποθετείτε στις καρέκλες και στο κάθισμα του αυτοκινήτου.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

How to Do Bladder Training with Overactive Bladder https://www.healthination.com/health/bladder-training-overactive-bladder

The Right Way to Do Kegel Exercises, According to a Urogynecologist https://www.healthination.com/health/right-way-kegel-exercises

The Perfect Amount of Water to Drink with Overactive Bladder https://www.healthination.com/health/overactive-bladder-how-much-water

Strategies to Quit Smoking https://www.healthination.com/health/strategies-to-quit-smoking

What Exactly Is Overactive Bladder? A Urogynecologist Explains https://www.healthination.com/health/what-is-overactive-bladder

What Is Stress Incontinence? A Urogynecologist Explains https://www.healthination.com/health/what-is-stress-incontinence

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend