Ψυχική υγεία

Αντιμετωπίστε το άγχος σας μέσα από την άσκηση

  1. Σχεδόν το ένα τέταρτο των ατόμων που συμμετείχαν σε έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS) δήλωσε ότι είναι δύσκολο στις μέρες μας να πληρώσουν τους λογαριασμούς σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ περισσότεροι από τους μισούς προβλέπουν ότι δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν καθόλου τους λογαριασμούς τους μέσα στους επόμενους μήνες.

Ενώ το άγχος μπορεί να εκδηλώνεται με θυμό, ευερεθιστότητα ή αίσθημα υπερφόρτωσης, μπορεί επίσης να σας κάνει να νιώθετε ότι δεν μπορείτε να διασκεδάσετε, να ανησυχείτε ότι έχετε χάσει την αίσθηση του χιούμορ σας ή ακόμη και να νιώθετε μοναξιά.

Ποια είναι τα σωματικά συμπτώματα του στρες;

Τα σωματικά συμπτώματα μπορεί επίσης να σηματοδοτούν υψηλά επίπεδα στρες. Σε αυτά περιλαμβάνονται :εντερικά και δερματικά προβλήματα, πόνος στο στήθος, πονοκέφαλοι, κακή συγκέντρωση και μνήμη, φάγωμα των νυχιών και επιθυμία να κλάψετε.

Πώς η άσκηση βοηθά στην ανακούφιση από το στρες;

Το NICE, ο βρετανικός φορέας καθοδήγησης και συμβουλών για την υγεία, συνιστά στους ενήλικες να κάνουν 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα (π.χ. περπάτημα) ή 75 λεπτά «έντονης» άσκησης την εβδομάδα (π.χ. γρήγορο περπάτημα).

Η διαχείριση του άγχους, η βελτίωση του ύπνου και η καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση αποτελούν βασικά οφέλη της άσκησης. Τα στοιχεία αποδεικνύουν επίσης ότι ακόμη και μικρές ποσότητες σωματικής δραστηριότητας μπορούν να προσφέρουν συνολικά οφέλη για την υγεία.

Μια ταχεία επισκόπηση στοιχείων από τον Sport England το 2017 παρουσίασε λεπτομερώς στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει:

  • Την ικανοποίηση από τη ζωή, ιδίως μετά την κοινωνική αλληλεπίδραση
  • Την άποψη που έχουμε για τον εαυτό μας («αυτοαντίληψη»)
  • Την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση, ιδίως μετά την εκμάθηση μιας νέας δεξιότητας
  • Την ανθεκτικότητα, την αίσθηση της αυτοεκτίμησης και τον αυτοέλεγχο
  • Ανάπτυξη θετικών σχέσεων

Πώς η άσκηση μειώνει το άγχος;

Το άγχος είναι μια μορφή απειλής και υπό την απειλή το σώμα απελευθερώνει κορτιζόλη και αδρεναλίνη για να προετοιμαστεί να αντιδράσει. Η άσκηση καλύπτει ή ανακουφίζει αυτή τη διαδικασία.

Η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη μας κάνουν να αισθανόμαστε άσχημα. Ο καρδιακός ρυθμός όπως και της αναπνοής ανεβαίνει, έχουμε προβλήματα στο στομάχι, έχουμε πολύ σφιγμένους ώμους και μύες στην πλάτη και μπορεί να χάσουμε ακόμη και μέρος της περιφερειακής μας όρασης.

Αλλά όταν γυμναζόμαστε, η άσκηση σχεδόν  ‘παίρνει’ όλα τα παραπανω συμπτώματα από το σώμα μας, οπότε μπορεί στη συνέχεια να αρχίσουμε να χαλαρώνουμε λίγο. Θα αρχίσουμε να παρατηρούμε τι συμβαίνει γύρω μας και η ακοή μας θα βελτιωθεί. Ο καρδιακός ρυθμός και ο ρυθμός της αναπνοής θα είναι αυξημένοι, αλλά θα είναι αυξημένοι επειδή γυμναζόμαστε. Έτσι, αισθανόμαστε ότι διαλύονται κάποιες από αυτές τις χημικές ουσίες που κατακλύζουν ανεπιτυχώς το σώμα μας.

Συνιστάται να «εντοπίσετε τη ζώνη απειλής σας«. Όταν νιώθουμε ότι απειλούμαστε αυτές οι χημικές ουσίες πλημμυρίζουν το σώμα μας, ο καθένας από εμάς τείνει να έχει μια περιοχή του σώματός του όπου το νιώθει περισσότερο.

Είναι σαν ένα ωραίο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης που μας δίνει το σώμα. Ο εντοπισμός του σημείου στο σώμα που νιώθουμε άγχος μας δίνει μια καλή ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε: «Πρέπει να γυμναστώ, να σκεφτώ αυτό το πρόβλημα και να το αντιμετωπίσω πριν γίνει πραγματικά αγχωτικό«.

Πώς σχετίζεται το στρες με τον ύπνο;

Ο ύπνος μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στο στρες, αλλά φυσικά είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που χάνουμε. Μια συστηματική ανασκόπηση το 2017 βρήκε 29 μελέτες που έδειξαν ότι η άσκηση βελτιώνει την ποιότητα ή τη διάρκεια του ύπνου, αν και τέσσερις δεν βρήκαν καμία διαφορά και ένας ανέφερε αρνητικό αντίκτυπο – οι συγγραφείς ανέφεραν ότι η σχέση μπορεί να μην είναι τόσο ισχυρή για τους νεότερους ανθρώπους.

Το άγχος μπορεί να έχει διαβρωτική επίδραση στην ικανότητά μας να συγκεντρωνόμαστε, να σκεφτόμαστε καθαρά, να ρυθμίζουμε τα συναισθήματά μας και να διασκεδάζουμε. Αντίθετα η άσκηση μας υπενθυμίζει τις ικανότητές μας.

Δείχνει ότι είμαστε ικανοί για πράγματα. Όταν επιλέγουμε τη σωστή άσκηση για εμάς -κάτι στο οποίο νιώθουμε καλά, κάτι στο οποίο νιώθουμε ότι μας αρέσει- τότε μας υπενθυμίζει ότι είμαστε ικανοί. Μας δίνει ξανά αυτή την προοπτική, να δούμε ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και άλλα πράγματα.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved