Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Απο ποιες παθήσεις προστατεύει το μαύρο τσάι

Το τσάι αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αφεψήματα σε ολόκληρο τον κόσμο και προέρχεται από το φύλλα του φυτού Camellia Sinensis. Η επεξεργασία (οξείδωση) μιας ποικιλίας φύλλων του συγκεκριμένου φυτού με την ονομασία Assamica προσφέρει το μαύρο τσάι, που κατά τους ειδικούς ωφελεί ιδιαίτερα τον οργανισμό. Ουσίες όπως η θεοφυλλίνη, οι πολυφαινόλες καθώς και η καφεΐνη που έχει σε υψηλή περιεκτικότητα το μαύρο τσάι δρουν στον οργανισμό βελτιώνοντας την υγεία.

Η αντιοξειδωτική δράση του μαύρου τσαγιού

Το μαύρο τσάι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και μειώνουν την καταστροφή των κυττάρων. Συγκεκριμένα οι κατεχίνες που υπάρχουν στο μαύρο τσάι αποδείχθηκε έπειτα από μελέτες ότι συμβάλουν στην αποφυγή χρόνιων νοσημάτων και στην αντιμετώπιση της γήρανσης. Έρευνα σε ποντίκια διαπίστωσε επίσης ότι οι συγκεκριμένες ουσίες ρίχνουν την χοληστερίνη και μειώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα εμποδίζοντας την εμφάνιση διαβήτη. Καλό θεωρείται να προσλαμβάνονται οι συγκεκριμένες ουσίες από φυσικές πηγές και όχι από συμπληρώματα καθώς, σύμφωνα με έρευνες, η λήψη αντιοξειδωτικών από συμπληρώματα μπορεί να βλάψουν την υγεία.

Το μαύρο τσάι προστατεύει την καρδιά

Το μαύρο τσάι περιέχει ακόμα μια ομάδα αντιοξειδωτικών που ονομάζονται φλαβονοειδή και βρίσκονται στο κόκκινο κρασί, στο τσάι, στα φρούτα, στα λαχανικά και στη μαύρη σοκολάτα. Τα αντιοξειδωτικά αυτά αραιώνουν το αίμα με φυσικό τρόπο, αποτρέποντας θρομβώσεις και αρτηριακή σκλήρυνση. Η συστηματική κατανάλωση σύμφωνα με έρευνες μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, μειώνει την χοληστερίνη και την υψηλή πίεση καθώς και τα τριγλυκερίδια. Η τακτική κατανάλωση του μαύρου τσαγιού, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, σε διάστημα 12 εβδομάδων μειώνει τον αριθμό των τριγλυκεριδίων κατά 36% ,τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα κατά 18% και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων κατά 11%. Η κατανάλωσή του θα πρέπει να αποφεύγεται από άτομα με πρόπτωση μιτροειδούς βαλβίδας της καρδιάς.

Μειώνει την κακή χοληστερίνη

Ο οργανισμός διαθέτει δυο λιποπρωτεϊνες που μεταφέρουν την χοληστερόλη την λεγόμενη καλή HDL και την κακή LDL. Η HDL μεταφέρει την χοληστερόλη μακριά από τα κύτταρα και το συκώτι, ενώ η LDL μεταφέρει την χοληστερόλη αντίθετα προκαλώντας αρτηριοσκλήρυνση. Το συμπέρασμα έρευνας σε διάστημα 3 μηνών σε 47 συμμετέχοντες, δείχνει ότι η συστηματική κατανάλωση  μαύρου τσαγιού μειώνει την LDL κατά 11% αποτρέποντας την δημιουργία επιστρώσεων στις αρτηρίες.

Βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Οι πολυφαινόλες που περιέχει το μαύρο τσάι βελτιώνουν την παραγωγή ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο και αποτρέπουν την ανάπτυξη άλλων που βλάπτουν τον άνθρωπο, όπως η σαλμονέλα.Το έντερο έχει ένα τεράστιο αριθμό βακτηρίων που είναι χρήσιμα για τον οργανισμό και προσεγγίζουν το 80% του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Συνεπώς η συχνή κατανάλωση μαύρου τσαγιού τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και λόγω της αντιβακτηριδιακής του δράσης απομακρύνει τα βλαβερά βακτήρια και επιτρέπει την καλύτερη ανάπλαση του πεπτικού σωλήνα.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση και αποτρέπει τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Η  υψηλή αρτηριακή πίεση ταλαιπωρεί περίπου έναν στους οκτώ ανθρώπους παγκοσμίως. Προκαλεί εμφράγματα, προβλήματα με τα νεφρά και εγκεφαλικά επεισόδια. Η ρύθμιση της γίνεται με φαρμακευτική αγωγή ή σωστή διατροφή και σε αυτό συμβάλει και η κατανάλωση μαύρου τσαγιού σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Σε διάστημα 6 μηνών οι συμμετέχοντες κατανάλωναν 3 ποτήρια μαύρου τσαγιού ημερησίως και παρατηρήθηκε ότι μειώθηκε η αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, ο κίνδυνος να πάθει κανείς εγκεφαλικό επεισόδιο καταναλώνοντας καθημερινά αυτή την ποσότητα μειώθηκε κατά 32%, σε σύγκριση με κάποιον που δεν κατανάλωνε καθόλου μαύρο τσάι και 22% σε σχέση με κάποιον που κατανάλωνε αρκετά μικρότερη ποσότητα ημερησίως ή σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα. Επιπλέον, το μαύρο τσάι μειώνει το στρες και τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα με τις ενώσεις της L-θεανίνης που περιέχει ένα αμινοξύ που βελτιώνει τη συγκέντρωση και ωφελεί σημαντικά τον εγκέφαλο.

Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Η κατανάλωση μαύρου τσαγιού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών νοσημάτων, καθώς ενισχύει την δράση της ινσουλίνης στον οργανισμό. Η ινσουλίνη εκκρίνεται από το πάγκρεας και έχει τον ρόλο να μεταφέρει τα σάκχαρα στους μύες, όμως πολλές φορές όταν η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη αποθηκεύονται ως λίπος.

Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου

Έρευνες  του πανεπιστημίου Βιολογίας της Αιόβα που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο έδειξαν ότι οι πολυφαινόλες που βρίσκονται στο μαύρο και πράσινο τσάι μειώνουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και εμποδίζουν την  γρήγορη μετάσταση τους. Δεν αποτελεί μορφή θεραπείας, όμως μπορεί να αναστείλει την ταχύτητα ανάπτυξης και πολλαπλασιασμού των κυττάρων.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

10 Evidence-Based Health Benefits of Black Tea https://www.healthline.com/nutrition/black-tea-benefits

Antioxidant effects of tea: evidence from human clinical trials. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14519827

Exploring the potential of black tea based flavonoids against hyperlipidemia related disorders. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29592809

Antioxidant supplements and mortality. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24241129

The effect of black tea on risk factors of cardiovascular disease in a normal population. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22198621

Mechanisms of cancer prevention by green and black tea polyphenols. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17017850