Υγεία Δέρματος

Άσκηση: Πώς η γυμναστική μπορεί να πυροδοτήσει την ακμή σας;

Βγάζετε σπυράκια πιο συχνά από το συνηθισμένο όταν γυμνάζεστε;

Η ακμή που οφείλεται στη σωματική δραστηριότητα μπορεί να σχετίζεται με την επαναλαμβανόμενη πίεση από τα στενά ρούχα κατά την άσκηση.

Αυτός ο τύπος ακμής μπορεί να εμφανιστεί οπουδήποτε στο σώμα, αν και είναι πιο συνηθισμένος σε περιοχές που υποβάλλονται συχνότερα σε τριβή, όπως η πλάτη, οι ώμοι, οι γλουτοί και, αν φοράτε στενό καπέλο ή κορδέλα μαλλιών, το μέτωπο.

Τα στενά υφάσματα, ο ιδρώτας και η θερμότητα μπορούν να μπλοκάρουν τους θύλακες των τριχών και να δημιουργήσουν ένα ζεστό, υγρό περιβάλλον για να πολλαπλασιαστούν τα βακτήρια. Αυτός ο συνδυασμός των μπλοκαρισμένων τριχοθυλακίων και των πολλαπλασιαζόμενων βακτηρίων μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία της ακμής.

Πρέπει να σταματήσετε την άσκηση λόγω της ακμής;

Όσο δελεαστικό κι αν είναι να καθίσετε στον καναπέ μπροστά από την τηλεόραση μόλις παρατηρήσετε ένα σπυράκι, όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση αποτελεί μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής, οπότε η εγκατάλειψή της δεν είναι η σωστή λύση.

Πρέπει να λάβετε μέτρα για να διαχειριστείτε αυτό που μπορεί να προκαλεί τα στίγματα. Δυστυχώς, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξετε πολλά ρούχα που φοράτε στην γυμναστική σας.

Για να μειώσετε τις πιθανότητες να σχηματιστεί ακμή λόγω της άσκησης, προσπαθήστε να αποφεύγετε να εκθέτετε το δέρμα σας σε παρατεταμένες περιόδους τριβής και να φοράτε στενά ρούχα και αξεσουάρ.

Αν κάνετε μια δραστηριότητα όπου είναι πιθανό να ιδρώσετε, φορέστε χαλαρά, ανάλαφρα υφάσματα. Όπου είναι δυνατόν, μπορείτε να αλλάζετε τα ρούχα της άσκησης και να κάνετε ένα ντους αμέσως μετά το τέλος της άσκησης.

Είναι επίσης καλή ιδέα να κάνετε τακτικά απολέπιση του δέρματός σας, ειδικά στις περιοχές που τρίβονται λόγω των στενών ρούχων. Αυτό θα αποτρέψει τη συσσώρευση των νεκρών κυττάρων του δέρματος, τα οποία μπορούν επίσης να φράξουν τους πόρους και τους θύλακες των τριχών σας, οδηγώντας σε κηλίδες.

Τι είναι η ακμή;

Για να καταλάβετε γιατί έχετε ξεσπάσματα, είναι σημαντικό να καταλάβετε τι πραγματικά προκαλεί την ακμή, είτε επιδεινώνεται από την άσκηση είτε όχι.

Πολλοί άνθρωποι μπερδεύουν την ακμή με την βρωμιά, ενώ στην πραγματικότητα η κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με το πόσο συχνά πλένεται κάποιος, αλλά αντιθέτως έχει να κάνει με τις ορμόνες.

Η ακμή ξεκινάει από τους θύλακες των τριχών, οι οποίοι αποτελούνται από ένα στέλεχος θύλακα, μια τρίχα και έναν αδένα που παράγει έλαιο, γνωστό ως σμηγματογόνος αδένας.

Οι σμηγματογόνοι αδένες των ανθρώπων που εμφανίζουν ακμή είναι ευαίσθητοι στα φυσιολογικά επίπεδα ορισμένων ορμονών στο αίμα. Αυτές προκαλούν τους αδένες να παράγουν υπερβολική ποσότητα ελαίου.

Ταυτόχρονα, τα νεκρά κύτταρα του δέρματος που καλύπτουν τους πόρους δεν αποβάλλονται σωστά και φράζουν τους θύλακες. Αυτές οι δύο επιδράσεις έχουν ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση ελαίου, παράγοντας μαύρα και λευκά στίγματα.

Υπάρχει θεραπεία για την ακμή;

Ευτυχώς, υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων θεραπειών για την ακμή, που κυμαίνονται από πλύσεις και κρέμες χωρίς συνταγή μέχρι συνταγογραφούμενα ρετινοειδή.

Αν έχετε ξεσπάσματα, πιθανώς έχετε ήδη ψάξει στο διαδίκτυο για φυσικές θεραπείες ακμής, αλλά δεν υπάρχει αποδεδειγμένη φυσική θεραπεία που να λειτουργεί. Στην πραγματικότητα, είναι πιθανό να προκαλέσουν περαιτέρω ερεθισμό του δέρματος, οπότε είναι καλύτερο να τις αποφύγετε εντελώς.

Οι θεραπείες χωρίς συνταγή περιλαμβάνουν το υπεροξείδιο του βενζοϋλίου, το σαλικυλικό οξύ, το αζελαϊκό οξύ, το νικοτιναμίδιο και ορισμένες ρετινόλες. Ορισμένες από αυτές μπορεί να είναι ερεθιστικές για το δέρμα, οπότε μπορεί να συνιστάται η θεραπεία να χρησιμοποιείται αρχικά σε μια μικρή περιοχή του προσβεβλημένου δέρματος για μερικές εφαρμογές πριν εφαρμοστεί σε ολόκληρη την προβληματική περιοχή.

Στη συνέχεια μπορεί να συνιστάται η σταδιακή αύξηση της χρήσης της θεραπείας – για παράδειγμα, η χρήση της μία ή δύο φορές την εβδομάδα – με σταδιακή μετάβαση σε τακτική καθημερινή χρήση.

Μιλήστε με έναν φαρμακοποιό αν δεν είστε σίγουροι ποια θεραπεία είναι η καλύτερη για εσάς. Και να θυμάστε, δεν θα δείτε αποτελέσματα από τη μια μέρα στην άλλη – χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ εβδομάδες για να αρχίσετε να βλέπετε διαφορά, ανάλογα με το πόσο σοβαρή είναι η ακμή σας.

Εάν έχετε δοκιμάσει αρκετές θεραπείες και τίποτα δεν λειτούργησε, τότε μπορείτε να μιλήσετε με τον φαρμακοποιό σας, ο οποίος μπορεί να σας προσφέρει φάρμακα που συνήθως διατίθενται μόνο με ιατρική συνταγή. Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, ένας δερματολόγος μπορεί να είναι σε θέση να προσφέρει άλλες συνταγογραφούμενες θεραπείες.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Is Your Workout Giving You Body Acne? https://www.womenshealthmag.com/uk/beauty/skin/a703379/is-your-workout-giving-you-body-acne/

Exercise and Acne - How to Balance the Breakouts https://www.uwhealth.org/news/exercise-and-acne-how-to-balance-the-breakouts

10 Tips to Save Your Skin from Post-Workout Acne https://www.healthline.com/health-news/how-to-work-out-without-breaking-out

Malassezia (Pityrosporum) Folliculitis https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3970831/

IS YOUR WORKOUT CAUSING YOUR ACNE? https://www.aad.org/public/diseases/acne/causes/workouts

Exercise, Obesity, and Cutaneous Wound Healing: Evidence from Rodent and Human Studies https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3900100/