Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Αυτά τα 11 τρόφιμα ευνοούν την υγεία του ήπατος

Ποια τρόφιμα ευνοούν την υγεία του ήπατος και μειώνουν τον κίνδυνο ηπατίτιδας;

1. Φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το λάχανο, καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα και προκαλούν προβλήματα, όπως η ηπατική νόσος.

2. Φράπα

Η φράπα είναι ένα εσπεριδοειδές, που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα και μειώνουν την φλεγμονή, που μπορεί να οδηγήσει σε ηπατική νόσο. Τονίζεται ωστόσο, ότι πρέπει να είστε προσεκτικοί και να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν την κατανάλωση φράπας, αν παίρνετε φάρμακα για την υψηλή αρτηριακή πίεση, την υψηλή χοληστερίνη και φάρμακα για θέματα ψυχικής υγείας, διότι μπορεί να επηρεαστεί ο τρόπος λειτουργίας τους. (Σιρόπι καλαμποκιού: Αυξάνει τον κίνδυνο ηπατικής νόσου;)

3. Πλιγούρι βρώμης

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως το πλιγούρι βρώμης, προστατεύουν το συκώτι από φλεγμονές και βοηθούν στη διατήρηση του σακχάρου του αίματος και των ηλεκτρολυτών σε υγιή επίπεδα. Άλλα δημητριακά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και κάνουν καλό στο συκώτι είναι τα ακόλουθα:

  • Καστανό ρύζι
  • Ποπ κορν χωρίς βούτυρο
  • 100% ψωμί ολικής αλέσεως

4. Μήλα

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα φρούτα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως τα μήλα, μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους που πάσχουν από λιπώδη ηπατική νόσο, ειδικά εκείνους που είναι παχύσαρκοι. Φροντίστε να τα καταναλώνετε με το δέρμα τους, στο οποίο υπάρχει το μεγαλύτερο μέρος των φυτικών ινών. Άλλα φρούτα με πολλές φυτικές ίνες είναι:

5. Στήθος κοτόπουλο χωρίς πέτσα

Το σώμα χρειάζεται πρωτεΐνη για την αναδόμηση και τη σωστή λειτουργία ζωτικών οργάνων, όπως το συκώτι. Το συκώτι όμως, δεν χρειάζεται πολύ λίπος. Τα άπαχα πουλερικά είναι ένας καλός τρόπος εξασφάλισης πρωτεΐνης. Ψήστε τα στη σχάρα ή στον ατμό, αλλά μην τα τηγανίσετε. (Το κόκκινο κρέας ωφελεί την υγεία: Τι λέει η επιστήμη;)

6. Σολομός

Ο σολομός είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη και σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την χοληστερίνη, διευκολύνουν τη φλεγμονή και βοηθούν στη διατήρηση του βάρους. Όλα αυτά βοηθούν το συκώτι να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση. (Σολομός: 5 οφέλη υγείας του πιο θρεπτικού ψαριού)

7. Καρύδια

Τα καρύδια, είναι φορτωμένα με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Καταναλώστε περίπου 10 καρύδια την ημέρα, διότι είναι πλούσια σε θερμίδες και μπορούν να αυξήσουν το βάρος αν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. (Καρύδια: Ποια είναι τα μοναδικά οφέλη τους για την υγεία;)

8. Φασόλια

Για να εξασφαλίσετε την πρωτεΐνη που είναι απαραίτητη για το σώμα σας, δεν χρειάζεται να τρώτε συνέχεια κρέας. Τα φασόλια είναι πλούσια πηγή φυτικής πρωτεΐνης και φυτικών ινών.

9. Υγιεινά έλαια

Βγάλτε τα ανθυγιεινά κορεσμένα και τρανς λιπαρά, όπως το βούτυρο και τη μαργαρίνη, από τη διατροφή σας και στραφείτε σε πιο υγιεινές επιλογές, όπως το ελαιόλαδο και το λάδι canola. (5 μύθοι για το ελαιόλαδο: Τι πρέπει να γνωρίζετε;)

10. Καφές

Ο καφές βελτιώνει την υγεία του ήπατος. Οι επιστήμονες δεν είναι σίγουροι για τον λόγο που συμβαίνει αυτό, αλλά μελέτες δείχνουν ότι 2-3 φλιτζάνια καφές την ημέρα, μειώνουν την πιθανότητα καρκίνο του ήπατος. (Καφές: Μπορεί να προκαλέσει καρκίνο ;)

11. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και άλλες χημικές ουσίες που προστατεύουν το συκώτι από την κυτταρική βλάβη και την φλεγμονή. Η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές λιπώδης ηπατικής νόσου, ηπατίτιδας, κίρρωσης και χρόνιας ηπατικής νόσου. (Όσοι καταναλώνουν πράσινο τσάι ζουν περισσότερο)

+ 13 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Nutrition to Help Your Liver https://www.webmd.com/hepatitis/ss/slideshow-foods-help-liver

Coffee and the Liver https://britishlivertrust.org.uk/information-and-support/living-with-a-liver-condition/diet-and-liver-disease/coffee-and-the-liver/

The Benefits of Beans and Legumes https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/nutrition-basics/the-benefits-of-beans-and-legumes

Oily fish, coffee and walnuts: Dietary treatment for nonalcoholic fatty liver disease https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26457022/

Love your liver this World Liver Day—and every day. https://hw.qld.gov.au/blog/love-your-liver-this-world-liver-day-and-every-day/

Learning About Proteins https://www.hopkinsallchildrens.org/Patients-Families/Health-Library/HealthDocNew/Learning-About-Proteins

Fruit Fiber Consumption Specifically Improves Liver Health Status in Obese Subjects under Energy Restriction https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28657604/

Impact of Dietary Fibers on Nutrient Management and Detoxification Organs: Gut, Liver, and Kidneys https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28140328/

Fiber: How to Increase the Amount in Your Diet Share Print Friendly, PDF & Email https://familydoctor.org/fiber-how-to-increase-the-amount-in-your-diet/

Grapefruit and medication: A cautionary note https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/grapefruit-and-medication-a-cautionary-note

Slideshow: Nutrition to Help Your Liver https://headtopics.com/us/slideshow-nutrition-to-help-your-liver-6723935

Plants Consumption and Liver Health https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4499388/

How does the liver work? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279393/