Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Αυτοί οι διατροφικοί μύθοι σαμποτάρουν την απώλεια βάρους

Η απώλεια βάρους και ακολούθως η διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα, είναι δύσκολη υπόθεση, η οποία γίνεται ακόμη δυσκολότερη εξαιτίας της παραπληροφόρησης. Σίγουρα θα έχετε διαβάσει πολλές διατροφικές οδηγίες στο διαδίκτυο για πώς θα χάσετε βάρος και άλλες τόσες θα έχετε ακούσει από γνωστούς και φίλους. Πόσες όμως από αυτές είναι πραγματικά σωστές; Πιο κάτω λοιπόν, θα αναφέρουμε τους τρείς πιο κοινούς διατροφικούς μύθους, που δυστυχώς σαμποτάρουν την απώλεια βάρους.

Ποιοι διατροφικοί μύθοι σαμποτάρουν την απώλεια βάρους;

Μύθος 1: «Για να χάσετε βάρος κόψτε εντελώς τους υδατάνθρακες»

Για να χάσετε βάρος, δεν χρειάζεται να κόψετε εντελώς τους υδατάνθρακες, απλά πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιλογή και την κατανάλωση τους. Οι υδατάνθρακες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σε σύνθετους και απλούς. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, συσκευάζονται σε προϊόντα όπως το ψωμί ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα φασόλια, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οπότε μπορούν να σας κρατήσουν χορτασμένους για ώρες. Αντίθετα, οι απλοί υδατάνθρακες, που συσκευάζονται σε προϊόντα όπως τα μπισκότα, τα ζυμαρικά και το λευκό ψωμί, χωνεύονται γρήγορα από το σώμα, οπότε λίγη ώρα μετά την κατανάλωση τους ξαναπεινάτε. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος λοιπόν, επιλέξτε σύνθετους υδατάνθρακες.

Μύθος 2: «Αν παραλείπετε το πρωινό σας δεν θα χάσετε βάρος»

Δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη που να δείχνει ότι η παράληψη του πρωινού αυξάνει ή δυσκολεύει την απώλεια βάρους. Ωστόσο, ένα θρεπτικό πρωινό, σίγουρα θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την πείνα σας μέχρι το μεσημεριανό, διότι θα σας κρατήσει χορτασμένους για αρκετή ώρα. Αν λοιπόν το σώμα σας,  ζητάει πρωινό, τότε καταναλώστε το, αλλά μην το κάνετε με το ζόρι επειδή κάποιος σας είπε πως παραλείποντας το, δεν θα χάσετε βάρος.

Μύθος 3: «Τα light προϊόντα μπορούν να καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες»

Αν τα light προϊόντα (χαμηλών λιπαρών ή χωρίς ζάχαρη) μπορούσαν να καταναλωθούν σε αφθονία χωρίς να παχαίνουν, τότε όλοι θα τα επιλέγαμε και θα είχαμε το βάρος που επιθυμούμε. Δυστυχώς όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, διότι όλα τα προϊόντα, είτε light, είτε όχι, περιέχουν θερμίδες που αυξάνουν το σωματικό βάρος. Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα επιλέξετε να φάτε κάποιο προϊόν που στην ετικέτα του αναφέρει ότι δεν περιέχει ζάχαρη ή ότι περιέχει ελάχιστα λιπαρά, φροντίστε να φάτε ένα κομμάτι και όχι πέντε. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ειδικοί προτείνουν αντί για τις light εκδόσεις των αγαπημένων σας προϊόντων, να προτιμάτε να καταναλώνετε μια μικρή ποσότητα από την κανονική τους έκδοση (κανονικά λιπαρά, κανονική ποσότητα ζάχαρης), ώστε να τα απολαμβάνετε περισσότερο.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

These 3 Diet Myths Need to Disappear from Your Brain https://www.healthination.com/health/diet-myths/

Carbohydrates https://medlineplus.gov/ency/article/002469.htm

Diet myths and facts https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000895.htm

The causal role of breakfast in energy balance and health: a randomized controlled trial in obese adults https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26864365/

Belief beyond the evidence: using the proposed effect of breakfast on obesity to show 2 practices that distort scientific evidence https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24004890/

High-fiber foods https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000193.htm

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι