Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Αυξήστε το προσδόκιμο ζωής σας καταναλώνοντας περισσότερα καρύδια

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, ευνοώντας τη μακροζωία. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Nutrients.

Τα καρύδια μπορούν να σας βοηθήσουν να ζήσετε περισσότερο;

Για να αξιολογήσουν τη θετική επίδραση της κατανάλωσης καρυδιών στην ανθρώπινη υγεία, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 67.000 περίπου γυναίκες που συμμετείχαν στη Μελέτη Υγείας Νοσηλευτών (1998–2018) και πάνω από 26.000 άνδρες που συμμετείχαν στη Μελέτη Παρακολούθησης Επαγγελματιών Υγείας (1998–2018). Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν απαλλαγμένοι από καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και δεν είχαν βιώσει εγκεφαλικό επεισόδιο στην αρχή της μελέτης.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για 20 χρόνια, με τους ερευνητές να παρατηρούν ότι τα άτομα που κατανάλωναν υψηλότερες ποσότητες καρυδιών σε πιο συχνή βάση, είχαν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, καθώς και χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, σε σύγκριση με άτομα που δεν έτρωγαν καρύδια.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν τα εξής:

  • Για κάθε επιπλέον μισή μερίδα καρυδιών την ημέρα, οι συμμετέχοντες είχαν 9% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.
  • Όσοι έτρωγαν καρύδια περισσότερες από πέντε φορές την εβδομάδα, είχαν περίπου 25% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, συγκριτικά με όσους δεν έτρωγαν καρύδια.
  • Για κάθε επιπλέον μισή μερίδα καρυδιών την ημέρα, παρατηρήθηκε 14% χαμηλότερος κίνδυνος θανάτου από καρδιακά αίτια.
  • Οι άνθρωποι που έτρωγαν καρύδια κέρδισαν περίπου ένα χρόνο προσδόκιμου ζωής – ένα όφελος που δεν παρατηρήθηκε στα άτομα που δεν έτρωγαν καρύδια.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο μειωμένος κίνδυνος πρόωρου θανάτου φάνηκε ανάμεσα σε όλα τα άτομα που κατανάλωναν καρύδια, ανεξάρτητα από το αν ακολουθούσαν γενικά μια υγιεινή διατροφή. Ουσιαστικά, η μισή επιπλέον μερίδα καρυδιών την ημέρα, συνδέθηκε με 12% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και με 26% μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από CVD.

Παρά τα πιο πάνω ενθαρρυντικά ευρήματα, οι ερευνητές τόνισαν ότι η μελέτη τους είχε κάποιους περιορισμούς. Αρχικά, η μελέτη είχε παρατηρητικό χαρακτήρα, οπότε τα ευρήματα της δεν μπορούν να δείξουν μια αιτιώδη σχέση. Επιπρόσθετα, τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερα καρύδια είχαν την τάση να ακολουθούν έναν γενικότερο υγιεινό τρόπο ζωής (υγιεινή διατροφή και άσκηση), ο οποίος μπορεί να έπαιξε πιο καταλυτικό ρόλο στην υγεία τους, από ότι η ίδια η κατανάλωση καρυδιών.

Σε κάθε περίπτωση και παρά το γεγονός ότι τα καρύδια μπορεί να μην είναι η σωτήρια λύση για τη μακροζωία, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής και να προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά στον ανθρώπινο οργανισμό, όπως φυτικές ίνες, μαγνήσιο, βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και υγιή λίπη.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Eating More Walnuts Could Help You Live Longer https://www.verywellhealth.com/walnuts-longevity-study-5198902

Dietary α-Linolenic Acid, Marine ω-3 Fatty Acids, and Mortality in a Population With High Fish Consumption: Findings From the PREvención con DIeta MEDiterránea (PREDIMED) Study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26813890/

The evidence for α-linolenic acid and cardiovascular disease benefits: Comparisons with eicosapentaenoic acid and docosahexaenoic acid https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25398754/

Association of Walnut Consumption with Total and Cause-Specific Mortality and Life Expectancy in U.S. Adults https://www.mdpi.com/2072-6643/13/8/2699