Τι αισθάνεσαι;

Αυτοάνοσα νοσήματα

Χρόνια φλεγμονή: Με ποιους φυσικούς τρόπους μπορείτε να την καταπολεμήσετε;

Inflammation road sign

Με τη μείωση της χρόνιας φλεγμονής (χαμηλής ποιότητας ή συστηματική φλεγμονή) ο οργανισμός είναι σε θέση να υπερασπιστεί καλύτερα τον εαυτό του από πολλές σοβαρές ασθένειες. Η σωστή διατροφή και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της φλεγμονής, αλλά υπάρχουν και άλλοι φυσικοί τρόποι, που επίσης επιτυγχάνουν αυτό το σκοπό, τους οποίους θα μάθουμε πιο κάτω.

Ποια η διαφορά οξείας και χρόνιας φλεγμονής;

Η οξεία φλεγμονή είναι μια προστατευτική διαδικασία για το σώμα, κατά την οποία ενεργοποιούνται φλεγμονώδεις χημικές ουσίες για να καταπολεμήσουν έναν ξένο επιβλαβή οργανισμό (ιό ή βακτήριο) που έχει εισέλθει στο σώμα ή όταν κάποιος τραυματιστεί. Η οξεία φλεγμονή είναι βραχυπρόθεσμη και υποχωρεί όταν το σώμα θεραπευτεί. Από την άλλη, η χρόνια φλεγμονή, όπως μαρτυρεί το όνομα της, είναι μακροπρόθεσμη και μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, οπότε δεν είναι ευεργετική για το σώμα.

Πώς προκύπτει η χρόνια φλεγμονή;

Η χρόνια φλεγμονή οφείλεται συνήθως σε παράγοντες που αφορούν τον τρόπο ζωής, όπως το άγχος και η κακή διατροφή. Στην πραγματικότητα, η χρόνια φλεγμονή προκύπτει όταν το ανοσοποιητικό σύστημα απελευθερώνει σε συνεχή βάση φλεγμονώδεις χημικές ουσίες, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη αιτία και επιβλαβείς οργανισμοί για να καταπολεμηθούν, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται πολλά υγιή μέρη του σώματος. Η χρόνια φλεγμονή, μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες, όπως:

Με ποιους φυσικούς τρόπους μπορείτε να καταπολεμήσετε την φλεγμονή;

1. Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση ερευνών που πραγματοποιήθηκε το 2002, η ενσωμάτωση στην διατροφή, τροφών που περιέχουν αρκετές ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, όπως το ιχθυέλαιο και το λιναρόσπορο και τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα ωμέγα-6 λιπαρών οξέων, που υπάρχουν σε τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και στην πρόληψη ασθενειών, όπως ο καρκίνος, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, οι καρδιακές παθήσεις και το άσθμα. Σημειώνεται ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι διαθέσιμα και σε μορφή συμπληρωμάτων.

2. Βότανα

Προκαταρκτικές έρευνες υποδεικνύουν ότι ορισμένα βότανα, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής. Συγκεκριμένα, μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ζώα και δημοσιεύτηκε το 2007, διαπίστωσε ότι η κουρκουμίνη (μια ένωση που βρίσκεται στον κουρκουμά) μπορεί να εξουδετερώσει προ-φλεγμονώδεις πρωτεΐνες, τις λεγόμενες κυτοκίνες. Μάλιστα, μια άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2005, σε εργαστηριακό περιβάλλον, διαπίστωσε ότι η κουρκουμίνη μειώνει την φλεγμονή πιο αποτελεσματικά από ότι τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (όπως η ασπιρίνη). Οι ειδικοί λοιπόν, τονίζουν ότι τόσο το κουρκούμη, όσο και το τζίντζερ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μαγείρεμα για την μείωση της φλεγμονής. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, θα πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε να χρησιμοποιείτε το οτιδήποτε, σε οποιαδήποτε μορφή, είτε ως φυσικό βότανο, είτε ως συμπλήρωμα.

3. Διατροφή

Η διατροφή που επικεντρώνεται στις αντιφλεγμονώδεις τροφές, θεωρείται απαραίτητη για τη μείωση της φλεγμονής. Μιλήστε με τον γιατρό σας ή με κάποιον διαιτολόγο, ο οποίος θα σας εξηγήσει ποια τρόφιμα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και πώς μπορείτε να τα ενσωματώσετε στη διατροφή σας.

4. Αλλαγή στον τρόπο ζωής

Υπάρχουν καθημερινές συνήθειες, που η αλλαγή τους μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στην μείωση της φλεγμονής, όπως:

  • Διαχείριση άγχους (με την βοήθεια κάποιου ειδικού ή και με διαλογισμό)
  • Αποφυγή καπνίσματος
  • Περιορισμός κατανάλωσης αλκοόλ
  • Τακτική άσκηση
  • Καλός ύπνος

+ 8 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Stress, Inflammation, and Yoga Practice https://insights.ovid.com/crossref?an=00006842-201002000-00002

The importance of the ratio of omega-6/omega-3 essential fatty acids https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0753332202002536?via%3Dihub

Curcumin protects against acute liver damage in the rat by inhibiting NF-κB, proinflammatory cytokines production and oxidative stress https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0304416507000529?via%3Dihub

Ginger—An Herbal Medicinal Product with Broad Anti-Inflammatory Actions https://www.liebertpub.com/doi/10.1089/jmf.2005.8.125

Inflammation and Alzheimer’s disease https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S019745800000124X?via%3Dihub

A role for inflammation in irritable bowel syndrome? https://gut.bmj.com/content/51/suppl_1/i41

Low-Grade Systemic Inflammation and the Development of Type 2 Diabetes https://diabetes.diabetesjournals.org/content/52/7/1799

Chronic inflammation in asthma: a contest of persistence vs resolution https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1398-9995.2008.01772.x

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend