Τι αισθάνεσαι;

Αίμα

Διαβήτης: 6 διατροφικοί μύθοι που δεν πρέπει να πιστέψετε

Όταν ενας άνθρωπος διαγνωστεί με διαβήτη, ψάχνοντας στο διαδίκτυο θα βρει πολλούς μύθους γύρω από την ασθένεια και την διατροφή, που τις πλείστες φορές είναι ψευδείς και επικίνδυνοι.

Πιο κάτω λοιπόν, ειδικοί διατροφολόγοι, αναφέρουν έξι από τους πιο συνηθισμένους μύθους για τον διαβήτη και μας εξηγούν το τι ισχύει στην πραγματικότητα.

Ποιοι είναι οι πιο κοινοί μύθοι για τον διαβήτη;

Μύθος 1: «Τα τρόφιμα χωρίς ζάχαρη δεν αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος»

Πολλοί διαβητικοί άνθρωποι, διαβάζοντας την ετικέτα ενός τροφίμου, ψάχνουν να δουν μόνο την περιεκτικότητα του σε ζάχαρη, θεωρώντας πως αν δεν περιέχει ζάχαρη, δεν θα αυξήσει το σάκχαρο του αίματος τους. Αυτό βέβαια είναι λάθος, γιατί στην πραγματικότητα το σάκχαρο του αίματος επηρεάζεται από την συνολική ποσότητα υδατανθράκων που υπάρχουν σε ένα προϊόν. Ένα μπισκότο λοιπόν, που δεν περιέχει ζάχαρη, αλλά περιέχει 20 γραμμάρια υδατάνθρακες, δεν θα αφήσει ανεπηρέαστο το σάκχαρο του αίματος.

Μύθος 2: «Δεν επιτρέπεται να τρώτε λευκές πατάτες, μόνο γλυκοπατάτες»

Μπορεί οι λευκές πατάτες και οι γλυκοπατάτες να έχουν διαφορετικά χρώματα και να προσφέρουν διαφορετικά θρεπτικά συστατικά (οι λευκές πατάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, ενώ οι γλυκοπατάτες σε βιταμίνη Α), αλλά και οι δύο ποικιλίες περιέχουν περίπου 24 γραμμάρια υδατανθράκων ανά φλιτζάνι, άρα ο αντίκτυπος τους στο σάκχαρο του αίματος είναι ο ίδιος.

Μύθος 3: «Το μέλι είναι καλύτερο από την επιτραπέζια ζάχαρη»

Τόσο το μέλι, όσο και η επιτραπέζια ζάχαρη, θεωρούνται προστιθέμενα σάκχαρα και περιέχουν τα ίδια γραμμάρια σακχάρων και υδατανθράκων ανά κουταλάκι του γλυκού, οπότε η επίδραση τους στο σάκχαρο του αίματος είναι ακριβώς η ίδια. Ωστόσο, ένα πιθανό πλεονέκτημα που μπορεί να έχει το μέλι συγκριτικά με τη ζάχαρη, είναι ότι είναι πιο γλυκό οπότε ενδεχομένως να θελήσετε να χρησιμοποιήσετε μικρότερη ποσότητα.

Μύθος 4: «Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη δεν περιέχουν υδατάνθρακες»

Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη έχουν σχεδιαστεί για άτομα που δεν μπορούν να αφομοιώσουν σωστά την γλουτένη που υπάρχει στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη. Αυτό ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν περιέχουν υδατάνθρακες. Τα συγκεκριμένα προϊόντα, όπως τα ψωμιά και τα κράκερ χωρίς γλουτένη, χρησιμοποιούν απλώς διαφορετικά είδη αμύλου, όπως η πατάτα και το ρύζι, αλλά περιέχουν εξίσου πολλούς υδατάνθρακες.

Μύθος 5: «Δεν επιτρέπεται να τρώτε τίποτα λευκό»

Το «δεν επιτρέπεται να τρώτε τίποτα λευκό» είναι απλά μια προειδοποίηση που αφορά τα ψωμιά, τα ζυμαρικά και το ρύζι και δεν αναφέρεται σε άλλα προϊόντα, όπως το κουνουπίδι και τα κρεμμύδια, που η αποκοπή τους από την διατροφή δεν έχει κανένα νόημα για τον διαβήτη. Σε κάθε περίπτωση όμως, δεν χρειάζεται να απομακρύνετε εντελώς από τη διατροφή σας τα ψωμιά και τα ζυμαρικά, απλώς φροντίστε να περιοριστείτε στην ολικής αλέσεως έκδοση τους και να μειώσετε τις μερίδες που καταναλώνετε.

Μύθος 6: «Τα φρούτα δεν επιτρέπονται γιατί είναι γεμάτα ζάχαρη»

Είναι αλήθεια ότι τα φρούτα περιέχουν μια φυσική μορφή ζάχαρης που ονομάζεται φρουκτόζη, η οποία επηρεάζει το σάκχαρο του αίματος. Επομένως, ίσως χρειαστεί να προσέξετε τις ποσότητες των φρούτων που καταναλώνετε, αλλά επιβάλλεται να ΜΗΝ τα απομακρύνετε εντελώς από τη διατροφή σας, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και ενώσεις που καταπολεμούν τις ασθένειες.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι