Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Δυσκοιλιότητα και σκληρά κόπρανα: Τι πρέπει να γνωρίζετε; Πώς θα την αντιμετωπίσετε;

Οι περισσότεροι άνθρωποι διαπιστώνουν κατά καιρούς ότι τα κόπρανά τους είναι σκληρά, όμως για άλλους, αυτή η κατάσταση, αποτελεί χρόνιο και δύσκολο πρόβλημα που προκαλεί κοιλιακό πρήξιμο και πόνο.

Πώς προκύπτει η δυσκοιλιότητα;

Μετά την κατανάλωση τροφής, το λεπτό έντερο απορροφά τα θρεπτικά συστατικά και στέλνει τα υπολείμματα και τις φυτικές ίνες στο παχύ έντερο. Καθώς η τροφή περνά από το παχύ έντερο, απορροφάται το υγρό των υπολειμμάτων. Αν τα υπολείμματα παραμείνουν για μεγαλύτερο από το κανονικό χρονικό διάστημα στο παχύ έντερο, απορροφάται υπερβολικό υγρό και τα κόπρανα σκληραίνουν, με αποτέλεσμα να προκαλείται δυσκοιλιότητα. (5 φυσικοί τρόποι να αντιμετωπίσετε την δυσκοιλιότητα)

Μπορούν τα κόπρανα να είναι σκληρά χωρίς να υπάρχει δυσκοιλιότητα;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχει το ενδεχόμενο σκληρών κοπράνων χωρίς δυσκοιλιότητα, μια κατάσταση που ορίζεται ως τρείς κενώσεις του εντέρου την εβδομάδα. Σε περίπτωση που αυτή η κατάσταση συνεχιστεί για πάνω από τρεις μήνες, τότε γίνεται διάγνωση χρόνιας δυσκοιλιότητας. Σημειώνεται ότι μερικοί άνθρωποι, παρόλο που ενεργούνται καθημερινά, τα κόπρανά τους συνεχίζουν να είναι σκληρά. (Χρόνια δυσκοιλιότητα: Ποιες συνήθειες μπορούν να την ανακουφίσουν;)

Σε ποιες επιπλοκές μπορούν να οδηγήσουν τα σκληρά κόπρανα;

Τα σκληρά κόπρανα μπορούν να οδηγήσουν σε:

Πώς θα ανακουφίσετε ή θα προλάβετε τη δημιουργία σκληρών κοπράνων;

1. Αντιμετώπιση δυσκοιλιότητας

Οι κενώσεις από τρεις φορές την ημέρα μέχρι τρεις φορές την εβδομάδα είναι φυσιολογικές, παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ένα καθορισμένο μοτίβο κίνησης του εντέρου. Οι σπάνιες κενώσεις είναι η βασικότερη αιτία σκλήρυνσης των κοπράνων και της δυσκοιλιότητας. Αν αντιμετωπίζετε δυσκοιλιότητα σε τακτική βάση, επισκεφτείτε τον γιατρό σας για να βρείτε την αιτία που την προκαλεί και να μπορέσετε να την αντιμετωπίσετε. (Δυσκοιλιότητα: Μάθε όλα τα φυσικά διορθωτικά μέτρα που υπάρχουν και απόλαυσε τη μέρα σου)

2. Προσθέστε στη διατροφή σας φυτικές ίνες

Έρευνες δείχνουν ότι οι διαλυτές ίνες, οι οποίες διαλύονται στο νερό, μαλακώνουν τα κόπρανα. Από τους ειδικούς συνιστάται η λήψη 25-31 γραμμαρίων φυτικών ινών την ημέρα. Διαλυτές ίνες υπάρχουν σε φρούτα, λαχανικά, φασόλια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Ο λιναρόσπορος και οι σπόροι chia είναι επίσης καλές πηγές διαλυτών φυτικών ινών. (Φυτικές ίνες: Γιατί είναι τόσο ευεργετική η κατανάλωσή τους;)

3. Καταναλώστε άφθονο νερό

Η ενυδάτωση του σώματος είναι πολύ σημαντική για την αποτροπή της σκλήρυνσης των κοπράνων και κατά συνέπεια της δυσκοιλιότητας. Όταν δεν είστε ενυδατωμένοι, το σώμα αντλεί περισσότερο υγρό από τα κόπρανα με αποτέλεσμα αυτά να γίνονται σκληρότερα.

Οι Εθνικές Ακαδημίες Επιστημών, Μηχανικής και Ιατρικής συνιστούν στους ενήλικες να πίνουν:

  • Περίπου 15,5 φλιτζάνια υγρών την ημέρα για τους άνδρες
  • Περίπου 11,5 φλιτζάνια υγρών την ημέρα για τις γυναίκες

Σημειώνεται ότι το αλκοόλ και η καφεΐνη αφυδατώνουν το σώμα, οπότε πρέπει να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους. Καταναλώστε μια μπύρα ή ένα ποτήρι κρασί εάν θέλετε να πιείτε αλκοόλ, μαζί με ένα ποτήρι νερό στο τέλος.

4. Χρησιμοποιήστε μαλακτικό κοπράνων αν είναι απαραίτητο

Τα μαλακτικά κοπράνων είναι προϊόντα που δεν χρειάζονται ιατρική συνταγή, τα οποία μαλακώνουν τα κόπρανα, μειώνοντας την ποσότητα υγρού που απορροφάται από τα έντερα, διευκολύνοντας έτσι τις κενώσεις. Σημειώνεται ότι η χρήση των εν λόγω προϊόντων οδηγεί σε μία κένωση κάθε 12 – 72 ώρες. Τα μαλακτικά κοπράνων είναι μια μορφή διεγερτικού καθαρτικού, τα οποία γενικά θεωρούνται ασφαλή, αλλά μόνο όταν χρησιμοποιούνται με σύνεση.

5. Συμπληρωματικές και Εναλλακτικές Θεραπείες

  • Κοιλιακό μασάζ: Το κοιλιακό μασάζ έχει μελετηθεί ως θεραπεία για τη δυσκοιλιότητα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, διεγείρει τους μυς που εμπλέκονται στις κενώσεις και μειώνει το άγχος.
  • Βιοανάδραση: Η βιοανάδραση είναι μια θεραπεία μυαλού-σώματος που βοηθά τους ανθρώπους να μάθουν πώς να ελέγχουν τη λειτουργία του σώματός τους.
  • Προβιοτικά: Πολλοί γιατροί συνιστούν τα προβιοτικά σε άτομα με δυσκοιλιότητα. Ωστόσο, μια ανασκόπηση 18 μελετών, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να αποδεικνύουν την χρησιμότητά τους.
  • Βελονισμός

+ 10 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

What to Do When You Have Hard Stools https://www.verywellhealth.com/what-to-do-when-you-have-hard-stools-4140259

Luminally Acting Agents for Constipation Treatment: A Review Based on Literatures and Patents https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphar.2017.00418/full

Gastroenterology Review/Przegląd Gastroenterologiczny https://www.termedia.pl/Are-probiotics-useful-in-the-treatment-of-chronic-idiopathic-constipation-in-adults-A-review-of-existing-systematic-reviews-meta-analyses-and-recommendations,41,37246,0,1.html

Abdominal Massage for the Relief of Constipation in People with Parkinson’s: A Qualitative Study https://www.hindawi.com/journals/pd/2016/4842090/

Psyllium is superior to docusate sodium for treatment of chronic constipation https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.1365-2036.1998.00336.x

Water, hydration, and health https://academic.oup.com/nutritionreviews/article/68/8/439/1841926?login=false

Randomised clinical trial: mixed soluble/insoluble fibre vs. psyllium for chronic constipation https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apt.13647

Diagnosis and treatment of irritable bowel syndrome with predominant constipation in the primary-care setting: focus on linaclotide https://www.dovepress.com/diagnosis-and-treatment-of-irritable-bowel-syndrome-with-predominant-c-peer-reviewed-fulltext-article-IJGM

Anal Health Care Basics https://www.thepermanentejournal.org/issues/2016/fall/6215-anal-health-care-basics.html

Constipation https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/4059-constipation