Πρόληψη και θεραπεία

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Κάντε διαλογισμό! Όλα όσα πρέπει να μάθετε!

Για χιλιάδες χρόνια, οι άνθρωποι έκαναν διαλογισμό για πνευματική αφύπνιση, αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό από τα οφέλη που προσφέρει. Μελέτες δείχνουν ότι βοηθά τους ανθρώπους να κοιμηθούν πιο βαθιά, ακόμη και όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου.

Πώς βοηθά τον ύπνο ο διαλογισμός;

Είτε ταλαιπωρείστε από αϋπνία, είτε θέλετε απλώς να προσαρμοστείτε σε ένα νέο πρόγραμμα ύπνου, ο διαλογισμός είναι το κλειδί που θα σας βοηθήσει. Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο ο διαλογισμός βοηθά, αλλά έχουν αναπτύξει κάποιες θεωρίες τις οποίες θα δούμε πιο κάτω. (Ποιες είναι οι αιτίες των προβλημάτων του ύπνου σας;)

1. Ο διαλογισμός μειώνει τον πόνο

Ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει τον πόνο, οπότε βοηθά τα άτομα με χρόνιες παθήσεις να κοιμηθούν καλύτερα. Μια προκαταρκτική μελέτη έδειξε ότι ο διαλογισμός βοηθά στην ανακούφιση του πόνου χωρίς την χρήση φαρμάκων, αλλάζοντας τη χημεία του εγκεφάλου. Μια άλλη μελέτη σε άτομα με ινομυαλγία, μια κατάσταση που προκαλεί χρόνιο πόνο, έδειξε ότι ο διαλογισμός κατάφερε να μειώσει τον θυμό και την ανησυχία τους για την κατάστασή τους, που διατάρασσαν τον ύπνο τους. Να υπενθυμίσουμε ότι τα άτομα με χρόνιο πόνο, τείνουν να έχουν αϋπνία, εξαιτίας της κατάστασής τους.(Πώς να διαχειριστείτε το στρες και τον χρόνιο πόνο με τεχνικές χαλάρωσης)

2. Ο διαλογισμός βελτιώνει την ψυχική υγεία

Ο διαλογισμός ανακουφίζει το άγχος και την κατάθλιψη, βοηθώντας τους ανθρώπους να κοιμούνται καλύτερα. Μια ανασκόπηση σε περισσότερες από 200 μελέτες, έδειξε ότι ο διαλογισμός έχει θετική επίδραση στην ψυχική υγεία. (Ο Διαλογισμός και οι τεχνικές χαλάρωσης μειώνουν την αρτηριακή πίεση)

3. Ο διαλογισμός προετοιμάζει το σώμα για τον ύπνο

Ο διαλογισμός επιβραδύνει τον καρδιακό ρυθμό και μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες), δύο καταστάσεις που συμβαίνουν φυσικά στο σώμα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ο διαλογισμός μπορεί επίσης να προκαλέσει εγκεφαλικά κύματα θήτα, μια κατάσταση στην οποία ο εγκέφαλος εισέρχεται κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Πώς θα κάνετε διαλογισμό πριν τον ύπνο;

Για να κάνετε διαλογισμό πριν τον ύπνο, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε σε άνετη θέση και ότι κανείς δεν θα σας ενοχλήσει. Βάλτε το κινητό σας σε αθόρυβη λειτουργία και κλείστε την τηλεόραση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαλογισμού, με τους περισσότερους ανθρώπους να ξαπλώνουν ή να κάθονται σε μια άνετη θέση, να κλείνουν τα μάτια τους και να προσπαθούν να καθαρίσουν το μυαλό τους. Αν δυσκολεύεστε να διαλογιστείτε μόνοι σας, μπορείτε να εγγραφείτε σε μια ομάδα διαλογισμού. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει προκαθορισμένος χρόνος διαλογισμού, αλλά μπορείτε να ξεκινήσετε από 10 λεπτά και να φτάσετε στην πορεία μέχρι τα 30, που είναι ένας καλός χρόνος που θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. (Διαλογισμός: Είναι ο νέος τρόπος θεραπείας άγχους και κατάθλιψης;)

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να διαλογιστείτε, όπως:

  • Καθοδηγούμενοι διαλογισμοί: Υπάρχουν εφαρμογές στα κινητά και βίντεο στο διαδίκτυο, που προσφέρουν καθοδηγούμενους διαλογισμούς, χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές, από τις οποίες μπορείτε να διαλέξετε αυτήν που σας ταιριάζει περισσότερο.
  • Ηρεμιστικοί ήχοι: Μερικοί άνθρωποι απολαμβάνουν τον διαλογισμό ακούγοντας ήρεμη μουσική ή φυσικούς ήχους, όπως η βροχή ή τα κύματα της θάλασσας.
  • Διαλογισμός σάρωσης του σώματος: Χωρίς να μετακινείτε το σώμα σας και χωρίς να ανοίγετε τα μάτια σας, εστιάστε την προσοχή σας στα δάκτυλα των ποδιών σας και παρατηρείστε το πώς αισθάνονται. Ακολούθως, επαναλάβετε το ίδιο για κάθε μέρος του σώματός σας μέχρι να φτάσετε στην κορυφή του κεφαλιού σας.
  • Διαλογισμός χαλάρωσης του σώματος: Αυτός ο τρόπος διαλογισμού μοιάζει πάρα πολύ με τον διαλογισμό σάρωσης του σώματος. Ξεκινώντας από τα δάκτυλα των ποδιών παρατηρείστε πώς αισθάνονται. Ακολούθως τεντώστε τα και τέλος χαλαρώστε τα όσο περισσότερο μπορείτε. Κάντε το ίδιο για όλο σας το σώμα.

Ο διαλογισμός εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία;

Ο διαλογισμός θεωρείται ασφαλής, αλλά θα πρέπει να μιλήσετε πρώτα με τον γιατρό σας σε περίπτωση που έχετε ιστορικό κάποιας ψυχικής ασθένειας, διότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα.

Τονίζεται ότι ο διαλογισμός δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της φαρμακευτικής αγωγής. Σε περιπτώσεις σοβαρής αϋπνίας, δοκιμάστε τον διαλογισμό ως συμπληρωματική θεραπεία, αφού πρώτα μιλήσετε με τον γιατρό σας. (Αϋπνία: Ποια τρόφιμα βοηθούν και ποια βλάπτουν τον ύπνο;)

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

What to Know About Meditation to Help You Sleep Better https://www.webmd.com/sleep-disorders/what-to-know-about-meditation-to-help-you-sleep-better

How Meditation Can Treat Insomnia https://www.sleepfoundation.org/insomnia/treatment/meditation

Understanding brain waves https://neurofeedbackalliance.org/understanding-brain-waves/

Meditation: A simple, fast way to reduce stress https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/meditation/in-depth/meditation/art-20045858

Effects of Mindfulness Training on Sleep Problems in Patients With Fibromyalgia https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.01365/full

Mindfulness-based therapy: a comprehensive meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23796855/