Ορθοπαιδικά

Έχεις πόνο στη γάμπα; Αυτοί είναι οι πιο πιθανοί λόγοι

Ποιες είναι οι βασικότερες αιτίες του πόνου στη γάμπα;

1. Μυϊκή κράμπα

Αν δουλεύετε πάρα πολύ τους μυς της γάμπας σας ή αν κάθεστε για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και δεν πίνετε αρκετό νερό, είναι πολύ πιθανόν να βιώσετε κάποια μυϊκή κράμπα. Οι μυϊκές κράμπες είναι ακίνδυνες και βελτιώνονται με λίγο μασάζ στην περιοχή, απαλές διατάσεις ή με την εφαρμογή μιας ζεστής κομπρέσας. Αν δεν δείτε βελτίωση, τότε καλέστε τον γιατρό σας. Σημειώνεται ότι σπάνια μια μυϊκή κράμπα μπορεί να υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα υγείας.

2. Τενοντίτιδα Αχίλλειου

Ο αχίλλειος τένοντας, είναι ο σύνδεσμος που ενώνει τον μυ της γάμπας με το οστό της πτέρνας. Σε περίπτωση τραυματισμού του, προκαλείται πόνος στο πίσω μέρος του ποδιού, ο οποίος επιδεινώνεται κατά την κίνηση. Οι πλείστοι βιώνουν ακαμψία στο μυ της γάμπας τους, κυρίως το πρωί. Η τενοντίτιδα του αχίλλειου τένοντα βελτιώνεται με μια θεραπεία που ονομάζεται RICE (ξεκούραση, πάγος, συμπίεση και ανύψωση), αλλά υπάρχει ενδεχόμενο να χρειαστεί και φυσικοθεραπεία.

3. Μυϊκή θλάση

Όταν τεντώνετε πολύ τη γάμπα σας ή την ασκείτε υπερβολικά, τότε μπορεί να καταπονήσετε τους μυς σας, με αποτέλεσμα να νιώθετε πόνο όταν μετακινείστε. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται μυϊκή θλάση και εκτός από τον πόνο που προκαλεί, συνοδεύεται επίσης από οίδημα, κοκκίνισμα και μώλωπες. Η ξεκούραση και η εφαρμογή πάγου μπορούν να βοηθήσουν, αλλά θα χρειαστεί να κάνετε υπομονή γιατί η μυϊκή θλάση χρειάζεται περίπου 6 εβδομάδες για να βελτιωθεί.

4. Ισχιαλγία

Σε περίπτωση που το ισχιακό νεύρο στο κάτω μέρος της πλάτης τραβηχτεί ή δημιουργηθεί φλεγμονή, τότε προκαλείται ένας καυστικός πόνος στο ένα ή και τα δύο πόδια. Ο ισχιαλγικός πόνος έρχεται και φεύγει, αλλά συνήθως επιδεινώνεται όταν στέκεστε ή κάθεστε για κάποιο χρονικό διάστημα. Εφαρμόστε πάγο για 20 λεπτά και χρησιμοποιείστε αναλγητικά φάρμακα για να μειώσετε τον πόνο. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μασάζ, βελονισμό και γιόγκα για χαλάρωση. Αν ο πόνος δεν περιορίζεται, τότε επισκεφτείτε τον γιατρό σας.

5. Κύστη Baker

Το υγρό που υπάρχει στο εσωτερικό του γόνατος βοηθά στην ομαλή κίνηση, ωστόσο, σε περίπτωση τραυματισμού ή αρθρίτιδας, υπάρχει ενδεχόμενο υπερβολικής συσσώρευσης υγρού στο πίσω μέρος του γόνατος. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται κύστη Baker, η οποία προκαλεί πρήξιμο και αδυναμία ισιώματος του γόνατος. Τις περισσότερες φορές η κύστη Baker εμφανίζεται από μόνη της, αλλά υπάρχουν και φορές που είναι αποτέλεσμα άλλης υποκείμενης αιτίας, την οποία ο γιατρός καλείται να ανακαλύψει και να θεραπεύσει.

6. Κιρσοί

Αν στην καθημερινότητά σας στέκεστε ή περπατάτε πολύ, τότε υπάρχει ενδεχόμενο, αυτή η πίεση που ασκείται στα πόδια σας, να οδηγήσει σε κιρσούς στη μια ή και στις δύο γάμπες. Αυτές οι διογκωμένες φλέβες προκαλούν πόνο, κάψιμο, πρήξιμο και κνησμό. Οι κάλτσες συμπίεσης και η άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στη σωστή ροή του αίματος και να διευκολύνουν τα συμπτώματα. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

7. Βαθιά φλεβική θρόμβωση (DVT)

Σε μερικές περιπτώσεις, βαθιά στο πόδι δημιουργείται θρόμβος αίματος. Αν νιώθετε πολύ ζεστή τη γάμπα σας, σε συνδυασμό με κοκκίνισμα και πόνο, τότε ενδέχεται να έχετε βαθιά φλεβική θρόμβωση (DVT) και πρεπει οπωσδήποτε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Σημειώνεται ότι η παχυσαρκία, η εγκυμοσύνη, το κάπνισμα και ο καθιστικός τρόπος ζωής αυξάνουν τον κίνδυνο.

8. Διαβητική Περιφερική Νευροπάθεια

Η περιφερική νευροπάθεια που προκαλείται από το υψηλό σάκχαρο στο αίμα, προκαλεί μούδιασμα, πόνο, αδυναμία και κάψιμο στα πόδια. Αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει θέματα ισορροπίας και βαδίσματος και ως εκ τούτου ο γιατρός θα σας συνταγογραφήσει κάποιο φάρμακο ως θεραπεία και θα σας συστήσει φυσικοθεραπεία.