Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή, Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Είναι καλό να τρώμε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση;

© <a href=Станислав Саблин | Dreamstime Stock Photos" src="https://wikihealth.gr/wp-content/uploads/2019/08/dreamstime_xs_116293164.jpg" />
© Станислав Саблин | Dreamstime Stock Photos

Εδώ και πολλά χρόνια έχουν ενταχθεί τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση σε παραδοσιακές δίαιτες. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει διαδοθεί πολύ η φήμη τους. Ο λόγος είναι γιατί η κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση , μπορεί να είναι ένας θαυμάσιος τρόπος φυσικής ενίσχυσης της υγείας του πεπτικού και ανοσοποιητικού συστήματος. Τα τρόφιμα αυτά είναι γεμάτα με προβιοτικά και συνειδητοποιούμε τα πλεονεκτήματα αυτών των φιλικών βακτηρίων για τη διατήρηση της καλής υγείας.

Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι τρόφιμα που έχουν παρασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τα βακτήρια που βρίσκονται φυσικά μέσα σε αυτά να αρχίζουν τη διαδικασία της ζύμωσης. Η ζύμωση, επίσης γνωστή ως ζύμωση γαλακτοπαραγωγής, είναι μια χημική διαδικασία στην οποία τα βακτήρια και άλλοι μικροοργανισμοί διασπούν τα άμυλα και τα σάκχαρα μέσα στα τρόφιμα. Αυτή η διαδικασία ζύμωσης είναι ένα φυσικό συντηρητικό, πράγμα που σημαίνει ότι τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Οφέλη για την υγεία

Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, επειδή είναι γεμάτα με υγιή προβιοτικά και ένζυμα, πιστεύεται ότι:

• Βελτιώνουν την πέψη
• Εξισορροπούν τη χλωρίδα του εντέρου
• Βοηθούν να καταπολεμήσετε τους παθογόνους μικροοργανισμούς
• Βοηθούν στην παραγωγή θρεπτικών ουσιών
• Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα της κατανάλωσης τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση, σε αντίθεση με τη λήψη ενός προβιοτικού συμπληρώματος:

• Παίρνετε προβιοτικά με φυσικό τρόπο.
• Είστε σίγουροι ότι θα έχετε ζωντανά στελέχη.
• Παίρνετε περισσότερα στελέχη από αυτά που απομονώνονται σε ένα εργαστήριο.
• Παίρνετε μια ποικιλία στελεχών, βελτιώνοντας έτσι την πιθανότητα να δώσετε στο σύστημά σας αυτό που χρειάζεται.
• Είναι πιο προσιτά από πολλά προβιοτικά σκευάσματα.

Ο ρόλος στην αντιμετώπιση των πεπτικών προβλημάτων

Εάν έχετε χρόνιες πεπτικές διαταραχές, συμπεριλαμβανομένου του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου, κάποιοι πιστεύουν ότι τα ζυμωμένα τρόφιμα μπορεί να είναι μια μεγάλη διατροφική επιλογή: ενισχύουν την πεπτική διαδικασία και έχουν θετική επίδραση στη χλωρίδα του εντέρου, μειώνοντας έτσι τα προβλήματα του πεπτικού συστήματος. Επιπλέον, επειδή τα σάκχαρα στα λαχανικά ή στα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν ήδη υποστεί ζύμωση, η κατανάλωση αυτών των προϊόντων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα αέρια και φούσκωμα.
Τέλος, θεωρήθηκε ότι η κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο βακτηριακής υπερανάπτυξης του λεπτού εντέρου (SIBO), μια κατάσταση που οδηγεί σε συμπτώματα ευερέθιστου εντέρου.

Πώς υφίστανται ζύμωση τα τρόφιμα;

Πολλά τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση παρασκευάζονται με την προσθήκη μίας αρχικής καλλιέργειας βακτηρίων σε ένα τρόφιμο. Έτσι, το γιαούρτι παρασκευάζεται όταν μια καλλιέργεια προστίθεται στο γάλα, ενώ το kombucha γίνεται όταν μια καλλιέργεια προστίθεται σε ένα γλυκό τσάι.

Τα λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση δημιουργούνται με τεμαχισμό ή κοπή του λαχανικού σε μικρά κομμάτια, τα οποία στη συνέχεια συσκευάζονται σε αεροστεγές δοχείο με λίγο αλμυρό νερό.

Συνιστώμενα τρόφιμα

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε:

• Γαλακτοκομικά προϊόντα
• Βουτυρόγαλα
• Τυρί cottage
• Κεφίρ
• Γιαούρτι

Μη γαλακτοκομικές εναλλακτικές λύσεις

Αυτά τα προϊόντα είναι μια καλή επιλογή εάν νομίζετε ότι έχετε ευαισθησία στα γαλακτοκομικά προϊόντα:
• Κεφίρ καρύδας
• Γιαούρτι καρύδας
• Κεφίρ σόγιας
• Γιαούρτι σόγιας
• Ποτά, προϊόντα ζύμωσης

Σημείωση: Ορισμένα ποτά που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν ίχνη αλκοόλης. Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες για να ξέρετε τι πίνετε και να ελέγχετε την ποσότητα που θα πιείτε.

Πώς να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας

Μπορείτε να επιλέξετε να φτιάξετε το δικό σας ή να αγοράσετε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση από καταστήματα που ειδικεύονται σε φυσικά τρόφιμα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αγοράσει προϊόντα που είναι ακατέργαστα και μη παστεριωμένα, καθώς η διαδικασία παστερίωσης σκοτώνει τα ίδια τα βακτηρίδια που αναζητάτε!

Τυπικά, τα ζυμωμένα τρόφιμα καταναλώνονται με τα γεύματα. Όταν προσθέτετε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση στη διατροφή σας, ξεκινήστε αργά για να επιτρέψετε στο σώμα σας να προσαρμοστεί. Δεν χρειάζεται να βιαστούμε – τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο σας για έξι έως οκτώ μήνες.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι