Τι αισθάνεσαι;

Γυναίκα

Εμμηνόπαυση: Ποια συμπληρώματα βελτιώνουν τα συμπτώματά της;

Ποια συμπληρώματα βελτιώνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης;

1. Black Cohosh

Το Black cohosh είναι ένα από τα πιο μελετημένα συμπληρώματα για την εμμηνόπαυση, το οποίο προέρχεται από τη ρίζα του ομώνυμου φυτού που ευδοκιμεί στην Βόρεια Αμερική. Μελέτες έχουν δείξει ότι το εν λόγω συμπλήρωμα είναι αποτελεσματικό στην διαχείριση των εξάψεων. Τονίζεται ότι δεν πρέπει να λαμβάνεται από άτομα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το συκώτι τους.

2. Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος μπορεί να βοηθήσει κάποιες γυναίκες με ηπία συμπτώματα εμμηνόπαυσης. Συγκεκριμένα, ο λιναρόσπορος τείνει να εξισορροπεί τις γυναικείες ορμόνες, οι οποίες προκαλούν εξάψεις κατά την εμμηνόπαυση.

3. Ασβέστιο

Η μείωση των ορμονών που συμβαίνει κατά την εμμηνόπαυση προκαλεί απώλεια οστών. Ως εκ τούτου, οι γυναίκες πρέπει να λαμβάνουν αρκετό ασβέστιο και συγκεκριμένα όσες είναι κάτω των 51 ετών 1000 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου την ημέρα, ενώ όσες είναι άνω των 51 ετών, 1200 χιλιοστόγραμμα την ημέρα. Χρησιμοποιήστε ως κύρια πηγή ασβεστίου τα τρόφιμα.

4. Κόκκινο τριφύλλι

Πολλές γυναίκες χρησιμοποιούν το κόκκινο τριφύλλι ελπίζοντας ότι τα φυσικά φυτικά οιστρογόνα του θα διευκολύνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Μέχρι στιγμής ωστόσο, τα αποτελέσματα των ερευνών είναι μικτά, ως εκ τούτου επιβάλλεται να συζητήσετε με τον γιατρό σας πριν τη χρήση του.

5. Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι εξίσου σημαντική με το ασβέστιο για την υγεία των οστών, διότι χωρίς βιταμίνη D, το σώμα δεν μπορεί να απορροφήσει ασβέστιο. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 600 IU την ημέρα, ενώ τα άτομα 71 ετών και άνω χρειάζονται 800 IU την ημέρα. Η βιταμίνη D υπάρχει σε πολλά τρόφιμα και συμπληρώματα, ενώ το σώμα μπορεί να την εξασφαλίσει και μέσω της έκθεσης στον ήλιο, ωστόσο να είστε προσεκτικοί με τις δερματικές επιπτώσεις.

6. Άγριο Yam

Ορισμένα χάπια και κρέμες που περιέχουν άγριο φυτό Yam, θεωρούνται καλές εναλλακτικές λύσεις για την ορμονική θεραπεία της εμμηνόπαυσης.  Ορισμένες φυσικές ενώσεις που υπάρχουν στο εν λόγω φυτό, είναι παρόμοιες με τα οιστρογόνα και την προγεστερόνη, αλλά ενδέχεται να μην επιδρούν με τον ίδιο τρόπο στο ανθρώπινο σώμα. Σε κάθε περίπτωση, οι μέχρι στιγμής μελέτες δείχνουν ότι διευκολύνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

7. Ginseng

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι συγκεκριμένα στοιχεία που υπάρχουν σε διάφορα είδη ginseng, μειώνουν μερικά από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως η έξαψη, βελτιώνοντας τον ύπνο και την διάθεση.

8. DHEA

Η ορμόνη DHEA, μειώνεται φυσικά στο ανθρώπινο σώμα μετά την ηλικία των 30. Μελέτες διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα DHEA διευκολύνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως η χαμηλή λίμπιντο και οι εξάψεις, ωστόσο άλλες δεν βρήκαν κανένα όφελος. Ως εκ τούτου, υπάρχουν επιφυλάξεις και ανησυχία σχετικά με την μακροχρόνια χρήση της DHEA σε υψηλές δόσεις, διότι πιστεύεται ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού.

9. Σόγια

Μελέτες δείχνουν ότι η σόγια μειώνει μετρίως τις εξάψεις που προκαλεί η εμμηνόπαυση. Οι τροφές σόγιας (όπως οι σπόροι σόγιας και το tofu) και τα συμπληρώματα φυτοοιστρογόνων – ενώσεις που μοιάζουν με οιστρογόνα και υπάρχουν σε ορισμένα φυτά – χρησιμοποιούνται για την ανακούφιση των ήπιων εξάψεων. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία των μελετών δεν είναι τόσο ισχυρά ώστε να αποδεικνύεται με σιγουριά ο πιο πάνω ισχυρισμός.

10. Dong Quai

Το Dong quai χρησιμοποιείται στην κινεζική ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια για την διαχείριση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Ωστόσο, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια, δεν βρήκε στοιχεία που να υποστηρίζουν ότι πράγματι μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Σε κάθε περίπτωση, επειδή το dong quai ελλοχεύει κινδύνους, όπως ο καρκίνος, αν αποφασίσετε να το δοκιμάσετε συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας και αποφύγετε την μακροχρόνια χρήση του.

Προσοχή!

Όλα τα συμπληρώματα και τα βότανα έχουν πιθανές παρενέργειες όπως ακριβώς τα φάρμακα. Ως εκ τούτου, πριν τα χρησιμοποιήσετε, ενημερώστε και συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, κυρίως αν έχετε αλλεργίες.

+ 11 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι