Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Έσω επικονδυλίτιδα: Πώς και πόσο μπορεί να σας βοηθήσει η φυσικοθεραπεία;

Τι είναι η έσω επικονδυλίτιδα;

Ο αγκώνας του παίκτη του γκολφ (έσω επικονδυλίτιδα) είναι μια πάθηση που εμφανίζεται όταν οι τένοντες στο εσωτερικό του αντιβραχίου ερεθίζονται, φλεγμαίνουν και είναι επώδυνοι. Ο τένοντας είναι ένας μαλακός ιστός που συνδέει έναν μυ με ένα οστό. Η ομάδα των μυών συγκεντρώνεται σε μια κοινή θήκη και προσκολλάται στο βραχιόνιο οστό (το οστό του άνω βραχίονα). Καθώς οι μύες αυτής της ομάδας απλώνονται στον αγκώνα και τον καρπό, σταθεροποιούν τον αγκώνα και επιτρέπουν την κίνηση του καρπού. Ένα οστέινο εξόγκωμα, που ονομάζεται έσω επικόνδυλος, βρίσκεται κατά μήκος του εσωτερικού του αγκώνα. Ο πόνος εμφανίζεται πάνω ή κοντά σε αυτό το εξόγκωμα, όπου οι τένοντες των μυών του αντιβραχίου σας συνδέονται με το οστό. Εμφανίζεται σε μικρότερη συχνότητα (1:5) από την έξω επικονδυλίτιδα. Προκαλείται από υπέρχρηση των καμπτήρων του αντιβραχίου (από επαναλαμβανόμενες κινήσεις υπτιασμού του αντιβραχίου και παλαμιαίας κάμψης του καρπού).

 

Μπορεί να προληφθεί η έσω επικονδυλίτιδα;

Η κατανόηση του κινδύνου τραυματισμού και η επίγνωση των καθημερινών σας κινήσεων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της έσω επικονδυλίτιδας. Θα πρέπει:

  1. Να χρησιμοποιείτε τη σωστή φόρμα και τεχνική όταν εκτελείτε επαναλαμβανόμενες εργασίες ή αθλητικές κινήσεις, όπως τα χτυπήματα του γκολφ.
  2. Να διατηρείτε τη μυϊκή δύναμη του ώμου, του αντιβραχίου και του καρπού.
  3. Να εκτελείτε ήπιες διατάσεις των μυών του αντιβραχίου πριν και μετά την εκτέλεση εργασιών.
  4. Να χρησιμοποιείτε σωστή στάση και εμβιομηχανική όταν σηκώνετε βαριά αντικείμενα για να μειώσετε την καταπόνηση των αρθρώσεων.

 

Τι περιλαμβάνει το βασικό πρόγραμμα αποκατάστασης;

Εάν έχετε έσω επικονδυλίτιδα, ο φυσικοθεραπευτής σας θα συνεργαστεί μαζί σας για να διαμορφώσει ένα θεραπευτικό πρόγραμμα ειδικά για την κατάσταση και τους στόχους σας. Το εξατομικευμένο θεραπευτικό σας πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει:

  1. Διαχείριση του πόνου: Ο φυσικοθεραπευτής σας θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε και να αποφύγετε τις επώδυνες κινήσεις. Η αποφυγή αυτών θα επιτρέψει στον φλεγμονώδη τένοντα να επουλωθεί. Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να χρησιμοποιήσει ή να σας συστήσει:
  • Πάγο, μασάζ με πάγο ή θερμότητα
  • Ιοντοφόρεση (φαρμακευτική αγωγή που χορηγείται μέσω ενός ηλεκτρικά φορτισμένου επιθέματος)
  • Θεραπευτικό υπέρηχο
  • Νάρθηκα

Σε σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστεί να διακόψετε τις εργασιακές ή αθλητικές δραστηριότητες που συνεχίζουν να προκαλούν πόνο. Η συνέχισή τους μπορεί να καθυστερήσει την ανάρρωσή σας. Οι φυσικοθεραπευτές είναι ειδικοί στη συνταγογράφηση τεχνικών διαχείρισης του πόνου που μειώνουν ή εξαλείφουν την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή, συμπεριλαμβανομένων των οπιοειδών.

  1. Χειροπρακτική θεραπεία: Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να χρησιμοποιήσει ειδικές τεχνικές κινητοποίησης για να βοηθήσει τους μύες να ανακτήσουν την πλήρη κινητικότητα. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:
  • Ήπιες κινήσεις των αρθρώσεων
  • Μάλαξη μαλακών ιστών
  • Διατάσεις του αγκώνα, του αντιβραχίου και του καρπού
  • Παθητικές διατάσεις και άλλες τεχνικές στον ώμο και τη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής σας στήλης. Αυτές οι περιοχές μπορούν επίσης να επηρεαστούν από μυϊκές ανισορροπίες κατά μήκος της αλυσίδας των μυών και του συνδετικού ιστού που περιλαμβάνει τον αγκώνα
  1. Ασκήσεις εύρους κίνησης: Θα μάθετε ασκήσεις κινητικότητας και αυτοδιατάσεις για να βοηθήσετε τον αγκώνα και τον καρπό σας να διατηρήσουν τη σωστή κίνηση.
  2. Ασκήσεις ενδυνάμωση: Ο φυσικοθεραπευτής σας θα καθορίσει ποιες ασκήσεις είναι κατάλληλες για να κάνετε καθώς ο πόνος σας μειώνεται. Θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι για να συνεχίσετε μετά την ολοκλήρωση του επίσημου προγράμματος φυσικοθεραπείας. Η εκτέλεση αυτών των ασκήσεων θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη δύναμη του βραχίονα, του αντιβραχίου, του αγκώνα και του χεριού σας. Οι ασκήσεις που θα σας συνταγογραφήσουν θα εξαρτηθούν από τη συγκεκριμένη κατάστασή σας. Οι ασκήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν:
  • Ισομετρικές ασκήσεις (μυϊκές συσπάσεις).
  • Ασκήσεις αντίστασης για να ασκήσετε τους πιο αδύναμους μύες (χρησιμοποιώντας βάρη, ιατρικές μπάλες ή ταινίες αντίστασης).
  1. Εκπαίδευση των ασθενών: Η εκμάθηση της κατάστασής σας και των πιθανών αιτιών αποτελεί σημαντικό μέρος της αποκατάστασης. Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να σας συστήσει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εκτελείτε διάφορες εργασίες. Μπορεί επίσης να σας προτείνει τρόπους βελτίωσης της σωματικής σας διάπλασης κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού.
  2. Λειτουργική προπόνηση: Καθώς τα συμπτώματά σας βελτιώνονται, ο φυσικοθεραπευτής σας θα σας βοηθήσει να επιστρέψετε στο προηγούμενο επίπεδο λειτουργικότητάς σας. Θα σας διδάξει πώς να τροποποιείτε συγκεκριμένα μοτίβα κίνησης για να προάγετε λιγότερη πίεση στους έσω τένοντες. Εσείς και ο φυσικοθεραπευτής σας θα καθορίσετε ποιοι είναι οι στόχοι σας. Θα σας βοηθήσουν να επιστρέψετε με ασφάλεια στα προηγούμενα επίπεδα απόδοσης όσο το δυνατόν περισσότερο και το συντομότερο δυνατό.

 

Ποιες είναι οι βασικές ασκήσεις που προτείνονται;

  1. Ενεργητικό εύρος κίνησης του καρπού:
  • Κάμψη και έκταση:

Λυγίστε τον καρπό σας προς τα εμπρός και προς τα πίσω όσο περισσότερο μπορείτε.

  1. Διάταση καρπού:

Με το ένα χέρι, βοηθήστε να λυγίσετε τον αντίθετο καρπό προς τα κάτω πιέζοντας το πίσω μέρος του χεριού σας και κρατώντας το κάτω για 15 έως 30 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, τεντώστε το χέρι προς τα πίσω πιέζοντας τα δάχτυλα προς τα πίσω και κρατώντας το για 15 έως 30 δευτερόλεπτα. Κρατήστε τον αγκώνα σας ίσιο κατά τη διάρκεια αυτής της άσκησης.

  1. Πρηνισμός και υπτιασμός του αντιβραχίου:

Με τον αγκώνα σας λυγισμένο κατά 90°, στρέψτε την παλάμη σας προς τα πάνω και κρατήστε την για 5 δευτερόλεπτα. Γυρίστε αργά την παλάμη σας προς τα κάτω και κρατήστε την για 5 δευτερόλεπτα. Βεβαιωθείτε ότι κρατάτε τον αγκώνα σας στο πλάι και λυγισμένο κατά 90° καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της άσκησης.

  1. Κάμψη καρπού:

Κρατήστε στο χέρι σας μια κονσέρβα ή τη λαβή ενός σφυριού με την παλάμη σας στραμμένη προς τα πάνω. Λυγίστε τον καρπό σας προς τα πάνω. Χαμηλώστε αργά το βάρος και επιστρέψτε στην αρχική θέση. Αυξήστε σταδιακά το βάρος της κονσέρβας ή του βάρους που κρατάτε.

  1. Έκταση καρπού:

Κρατήστε στο χέρι σας μια κονσέρβα ή τη λαβή ενός σφυριού με την παλάμη σας στραμμένη προς τα κάτω. Λυγίστε αργά τον καρπό σας προς τα πάνω. Χαμηλώστε αργά το βάρος προς τα κάτω στην αρχική θέση. Αυξήστε σταδιακά το βάρος του αντικειμένου που κρατάτε.

  1. Ενίσχυση της λαβής:

Πιέστε μια μπάλα από καουτσούκ και σφίξτε την για 5 δευτερόλεπτα.

  1. Ενδυνάμωση του πρηνισμού και της ύπτωσης του αντιβραχίου:

Κρατήστε ένα κουτάκι σούπας ή τη λαβή ενός σφυριού στο χέρι σας και λυγίστε τον αγκώνα σας κατά 90°. Περιστρέψτε αργά το χέρι σας με την παλάμη προς τα πάνω και στη συνέχεια με την παλάμη προς τα κάτω.

  1. Αντίσταση της κάμψης και της έκτασης του αγκώνα:

Κρατήστε μια κονσέρβα με την παλάμη σας προς τα πάνω. Λυγίστε αργά τον αγκώνα σας έτσι ώστε το χέρι σας να πλησιάζει τον ώμο σας. Στη συνέχεια, χαμηλώστε τον αργά, ώστε ο αγκώνας σας να είναι εντελώς ίσιο. Αυξήστε σιγά σιγά το βάρος που χρησιμοποιείτε.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Κοτζαηλίας Δ. (2016), Φυσικοθεραπεία σε παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, εκδόσεις: university studio press

Medial Epicondylitis (Golfer’s Elbow) https://www.rickysinghmd.com/medial-epicondylitis-golfers-elbow/

Physical Therapy Guide to Golfer's Elbow (Medial Epicondylitis) https://www.choosept.com/symptomsconditionsdetail/physical-therapy-guide-to-medial-epicondylitis-golfers-elbow

Medial Epicondyle Tendinopathy https://www.physio-pedia.com/Medial_Epicondyle_Tendinopathy