Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Έξω επικονδυλίτιδα: Πώς θα σας ανακουφίσει η φυσικοθεραπεία;

Τι είναι η έξω επικονδυλίτιδα;

Ο αγκώνας του τενίστα (έξω επικονδυλίτιδα) είναι μια επώδυνη πάθηση που προκαλείται από την υπερβολική χρήση των εκτεινόντων μυών του βραχίονα και του αντιβραχίου, ιδίως εκεί όπου οι τένοντες προσφύονται στις προεξοχές οστών (επικόνδυλους) στην εξωτερική πλευρά του αγκώνα. Οι μύες που χρησιμοποιείτε για να πιάνετε, να στρέφετε και να μεταφέρετε αντικείμενα με το χέρι σας προσφύονται στον έξω επικόνδυλο του αγκώνα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια κίνηση του καρπού ή του χεριού μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει πόνο στον αγκώνα. Η παρατεταμένη χρήση του καρπού και του χεριού, όπως όταν χρησιμοποιείτε υπολογιστή ή χειρίζεστε μηχανήματα -και, φυσικά, παίζοντας τένις με ακατάλληλη λαβή ή τεχνική- μπορεί να οδηγήσει σε αγκώνα του τενίστα. Μπορεί να συμβεί σε αθλητές, μη αθλητές, παιδιά και ενήλικες. Εμφανίζεται πιο συχνά στους άνδρες από ότι στις γυναίκες και προσβάλλει συχνότερα άτομα ηλικίας μεταξύ 30 και 50 ετών.

 

Μπορεί να προληφθεί ο τραυματισμός των επικονδύλων;

Ναι! Μπορείτε να βοηθήσετε στην πρόληψη της έξω επικονδυλίτιδας μένοντας σε φόρμα, χρησιμοποιώντας τη σωστή τεχνική στο άθλημα ή στην εργασία σας και χρησιμοποιώντας εξοπλισμό που είναι καλά σχεδιασμένος και κατάλληλος για τον τύπο του σώματός σας και το επίπεδο δραστηριότητάς σας. Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να σας δείξει πώς. Εάν είχατε έξω επικονδυλίτιδα, μπορεί να κινδυνεύετε από νέο τραυματισμό, εάν οι τένοντες δεν είχαν χρόνο να επουλωθούν πλήρως ή εάν η μυϊκή σας δύναμη και η κινητικότητα των αρθρώσεων δεν αποκαταστάθηκαν. Η επιστροφή σε αθλήματα ή δραστηριότητες πριν αποκατασταθείτε πλήρως μπορεί να οδηγήσει σε έναν αγκώνα που έχει επίμονο πόνο ή τραυματίζεται εύκολα ή συχνά εκ νέου. Ένας φυσικοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε πότε είστε έτοιμοι να επιστρέψετε στις δραστηριότητες και τα αθλήματά σας και μπορεί να σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι ο αγκώνας, το αντιβράχιο και ο καρπός σας είναι δυνατοί και έτοιμοι για δράση.

 

Πώς μπορεί να βοηθήσει ένας φυσικοθεραπευτής στη θεραπεία της εξω επικονδυλίτιδας;

  1. Βελτίωση κινητικότητας: Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να χρησιμοποιήσει ειδικές τεχνικές για να μπορέσουν οι αρθρώσεις και οι μύες σας να κινηθούν πιο ελεύθερα και με λιγότερο πόνο.
  2. Βελτίωση της δύναμής σας: Η ανεπαρκής μυϊκή δύναμη μπορεί να οδηγήσει σε έξω επικονδυλίτιδα. Μερικές φορές η αδυναμία αφορά τους μύες του καρπού και του αντιβραχίου. Στην πραγματικότητα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι είναι απαραίτητο να βελτιώσετε το συνολικό επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης για να βοηθήσετε στη διαχείριση της κατάστασης του αγκώνα σας. Με βάση την αξιολόγηση, ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να καθορίσει τον τύπο και την ποσότητα των ασκήσεων που είναι κατάλληλες για εσάς. Οι φυσικοθεραπευτές συνταγογραφούν διάφορους τύπους ασκήσεων κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης: Στην αρχή της θεραπείας, όταν ο πόνος είναι πιο έντονος, ο θεραπευτής σας μπορεί να σας συστήσει παθητικές ασκήσεις στις οποίες ο καρπός και ο αγκώνας σας κινούνται χωρίς τη χρήση των μυών σας. Καθώς τα συμπτώματά σας βελτιώνονται, μπορείτε να κινείτε τον καρπό και τον αγκώνα ενεργητικά χωρίς βοήθεια. Καθώς οι μύες δυναμώνουν και τα συμπτώματα έχουν μειωθεί, θα μπορείτε να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε βάρη ή λάστιχα αντίστασης για να αυξήσετε περαιτέρω τη δύναμή σας.
  3. Σωστή χρήση των μυών: Ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να σας βοηθήσει να επανεκπαιδεύσετε τους μύες σας, ώστε να τους χρησιμοποιείτε σωστά. Για παράδειγμα, όταν σηκώνετε μια βαριά σακούλα για ψώνια, θα πρέπει να συσπάσετε τους μύες γύρω από την ωμοπλάτη και τον κορμό σας για να παρέχουν στήριξη στους μυς των χεριών σας. Αυτή η απλή κίνηση μπορεί να μειώσει την καταπόνηση των τραυματισμένων μυών και να σας βοηθήσει να επιστρέψετε στις κανονικές σας δραστηριότητες, αποφεύγοντας παράλληλα τον εκ νέου τραυματισμό.

 

Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες τεχνικές για την αντιμετώπιση του πόνου;

Χειροπρακτική: Η κινητοποίηση με κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άλλες τεχνικές για τη μείωση του πόνου και τη διευκόλυνση των ασκήσεων. Η κινητοποίηση με κίνηση του Mulligan στην έξω επικονδυλίτιδα και έφερε σημαντική μείωση πόνου έως και 3 μήνες μετά την εφαρμογή της θεραπείας και αύξηση της δύναμης της λαβής χωρίς πόνο. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η ίδια προσέγγιση ήταν καλύτερη από την ξεκούραση και την έγχυση κορτικοστεροειδών.

Ένεση στεροειδών: Η έγχυση κορτικοστεροειδών έχει καλά αποτελέσματα μόνο βραχυπρόθεσμα (έως έξι εβδομάδες). Τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα είναι φτωχά και διαπιστώθηκε ότι συνδέεται με υψηλά ποσοστά υποτροπής. Μια μελέτη διαπίστωσε αυξημένο πόνο, μειωμένη δύναμη λαβής σε ενδιάμεση παρακολούθηση μετά την έγχυση κορτικοστεροειδών. Ωστόσο, το βραχυπρόθεσμο όφελος της ανακούφισης από τον πόνο μπορεί να επιδιωχθεί για να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή του ασθενούς στο πρόγραμμα άσκησης.

Taping: Το taping έχει καλή επίδραση στην ανακούφιση του πόνου και στην αντοχή της λαβής χωρίς πόνο σε ασθενείς με χρόνια έξω επικονδυλίτιδα. Μελέτες υποστηρίζουν τον συνδυασμό taping και ασκήσεων όσον αφορά τον πόνο και τη λειτουργικότητα.

 

Ποιες είναι οι βασικές ασκήσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα θεραπείας;

  1. Στροφή καρπού: Λυγίστε τον αγκώνα σε ορθή γωνία τεντώστε το χέρι προς τα έξω, με την παλάμη στραμμένη προς τα πάνω περιστρέψτε τον καρπό σταδιακά, μέχρι η παλάμη να είναι στραμμένη προς τα κάτω, κρατήστε τη θέση για 5 δευτερόλεπτα.
  2. Στροφή καρπού με βάρος: Η στροφή του καρπού με βάρος είναι η ίδια με την παραπάνω στροφή του καρπού. Αλλά, σε αυτή την εκδοχή, το άτομο πιάνει επίσης ένα ελαφρύ βάρος, όπως έναν μικρό αλτήρα ή μια κονσέρβα φαγητού.
  3. Ανύψωση καρπού, παλάμη προς τα πάνω: Πιάστε ένα ελαφρύ βάρος, όπως έναν μικρό αλτήρα ή μια κονσέρβα φαγητού, λυγίστε τον αγκώνα σε ορθή γωνία, τεντώστε το χέρι προς τα έξω, με την παλάμη στραμμένη προς τα πάνω, λυγίστε τον καρπό προς το σώμα, κρατήστε αυτή τη θέση για 5 δευτερόλεπτα και μετά αφήστε την αργά.
  4. Κάμψη του αγκώνα: Σταθείτε ίσια, χαμηλώστε το χέρι στη μία πλευρά, λυγίστε αργά το χέρι προς τα πάνω μέχρι το χέρι να αγγίξει τον ώμο.
  5. Διάταση των εκτεινόντων του καρπού: Σηκώστε το χέρι ευθεία μπροστά από το σώμα, με την παλάμη στραμμένη προς τα κάτω, λυγίστε αργά τον καρπό προς τα κάτω, χρησιμοποιώντας το άλλο χέρι, τραβήξτε απαλά το χέρι που τεντώνεται προς το σώμα, κρατήστε αυτή τη θέση για 15 έως 30 δευτερόλεπτα, ισιώστε ξανά τον καρπό.
  6. Έκταση του καρπού: Σηκώστε το χέρι ευθεία μπροστά από το σώμα, με την παλάμη στραμμένη προς τα κάτω, λυγίστε αργά τον καρπό προς τα πάνω, χρησιμοποιώντας το άλλο χέρι, τραβήξτε απαλά τα δάχτυλα προς το σώμα, κρατήστε αυτή τη θέση για 15 έως 30 δευτερόλεπτα, ισιώστε ξανά τον καρπό.
  7. Πίεση της γροθιάς: Χρησιμοποιήστε μια τυλιγμένη πετσέτα, κάλτσα ή μπάλα του τένις και τοποθετήστε την στην παλάμη σας. πιάστε την μπάλα ή την πετσέτα με τα δάχτυλα για να σχηματίσετε γροθιά. πιέστε σφιχτά για 10 δευτερόλεπτα.
  8. Στύψιμο πετσέτας: Κρατήστε μια χαλαρά τυλιγμένη πετσέτα κατά μήκος, με το ένα χέρι σε κάθε άκρο, κρατήστε τους ώμους χαλαρούς, στριφογυρίστε την πετσέτα κινώντας τα χέρια σας προς αντίθετες κατευθύνσεις, σαν να στύβετε το νερό.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Physical Therapy Guide to Tennis Elbow (Lateral Epicondylitis) https://www.choosept.com/symptomsconditionsdetail/physical-therapy-guide-to-tennis-elbow-lateral-epicondylitis

Mobilisation with movement and exercise, corticosteroid injection, or wait and see for tennis elbow: randomised trial https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17012266/

The effects of Mulligan's mobilization with movement technique in patients with lateral epicondylitis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31104005/

Treating lateral epicondylitis with corticosteroid injections or non-electrotherapeutical physiotherapy: a systematic review https://bmjopen.bmj.com/content/3/10/e003564

Kinesio taping reduces elbow pain during resisted wrist extension in patients with chronic lateral epicondylitis: a randomized, double-blinded, cross-over study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29921250/

The Effectiveness of Kinesiotaping, Sham Taping or Exercises Only in Lateral Epicondylitis Treatment: A Randomized Controlled Study https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30609278/

Eight exercises for tennis elbow https://www.medicalnewstoday.com/articles/322746#exercises

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι