Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Φαγητό σε εστιατόρια: 5 μυστικά για να τρως υγιεινά

Οι γρήγοροι ρυθμοί που χαρακτηρίζουν τη ζωή μας, δεν μας αφήνουν πολλές φορές χρόνο να μαγειρέψουμε στο σπίτι, με αποτέλεσμα να παραγγέλνουμε απ΄ έξω ή να τρώμε σε διάφορα εστιατόρια. Σε αυτή την περίπτωση, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι περιέχουν τα γεύματά μας, τόσο από πλευράς συστατικών, όσο και από πλευράς θερμίδων. Μάλιστα, αυτό δυσκολεύει ιδιαίτερα τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 και τα άτομα που θέλουν να προστατευθούν από την συγκεκριμένη ασθένεια. Πιο κάτω λοιπόν, αναφέρονται μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να απολαμβάνετε τα γεύματα σας στα αγαπημένα σας εστιατόρια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα τρώτε σωστά και υγιεινά.

Πώς θα τρώτε υγιεινά και σωστά στα αγαπημένα σας εστιατόρια;

1. Ενημερωθείτε για τον τρόπο προετοιμασίας του φαγητού σας. Πριν παραγγείλετε, ρωτήστε κάποιον υπεύθυνο για τα συστατικά που περιέχει το φαγητό της αρεσκείας σας και τον τρόπο που προετοιμάζεται. Προσπαθήστε να επιλέγετε πιάτα που περιέχουν υγιή έλαια, δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά και άπαχες πρωτεΐνες. Υπενθυμίζεται ότι τα ψημένα κρέατα, στην σχάρα ή στον ατμό, είναι πιο υγιεινά από τα τηγανιτά και τα πιάτα που περιέχουν βαριές σάλτσες.

2. Υπολογίστε το μέγεθος της μερίδας σας. Το μέγεθος των μερίδων είναι πολύ σημαντικό, κυρίως αν το φαγητό που θα παραγγείλετε δεν είναι σε όλα του υγιεινό. Χρησιμοποιείστε λοιπόν, τις ακόλουθες μεθόδους για να υπολογίσετε το φαγητό που θα έχετε στο πιάτο σας.

  • Η άκρη του αντίχειρα = 1 κουταλάκι του γλυκού φυστικοβούτυρο, βούτυρο ή ζάχαρη
  • 1 δάχτυλο = 28 γραμμάρια τυριού
  • 1 γροθιά = 1 φλιτζάνι δημητριακά, ζυμαρικά ή λαχανικά
  • 1 χούφτα = 28 γραμμάρια ξηρών καρπών
  • 1 παλάμη = 85 γραμμάρια κρέατος, ψαριού ή πουλερικών

3. Δεν χρειάζεται να φάτε όλη την μερίδα. Παραγγείλτε το φαγητό της επιλογής σας, αλλά μην το φάτε όλο. Υπολογίστε να φάτε περίπου το μισό, ώστε να έχετε και για την επόμενη ημέρα.

4. Παραγγείλτε επιπλέον λαχανικά. Τα μη αμυλούχα λαχανικά, όπως τα φασολάκια, το μπρόκολο και τα σπαράγγια, θα σας χορτάσουν χωρίς πολλές επιπλέον θερμίδες, αποτρέποντας σας ταυτόχρονα από την υπερκατανάλωση άλλων τροφών.

5. Ενημερωθείτε για το φαγητό σας εκ των προτέρων. Πριν αποφασίσετε να παραγγείλετε από ένα συγκεκριμένο εστιατόριο, επισκεφτείτε την σελίδα του και ενημερωθείτε για τις ποσότητες θερμίδων, νατρίου και λίπους που περιέχει το πιάτο που θέλετε να παραγγείλετε.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι