Διατροφή

Φιστίκια Αιγίνης: 8 εντυπωσιακά οφέλη που προσφέρει η τακτική κατανάλωσή τους

Το φιστίκι Αιγίνης είναι ένα είδος ξηρού καρπού που προέρχεται από το δέντρο Pistacia vera και εκτός από τη νόστιμη γεύση του, είναι επίσης εξαιρετικά θρεπτικό. Έρευνες έχουν δείξει πως η καθημερινή κατανάλωση φιστικιών Αιγίνης μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη υγείας, όπως η προάσπιση της υγείας του καρδιαγγειακού και πεπτικού συστήματος, η καταπολέμηση της φλεγμονής, κλπ.

Ποια είναι τα οφέλη υγείας των φιστικιών Αιγίνης;

  1. Είναι καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και αντιοξειδωτικών

Τα φιστίκια Αιγίνης είναι μια από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Β6, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές διεργασίες στο ανθρώπινο σώμα, όπως η γνωστική ανάπτυξη, ο μεταβολισμός των πρωτεϊνών, η ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, κλπ. Περιέχουν επίσης σημαντικές ποσότητες άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως ο χαλκός, η θειαμίνη, το μαγγάνιο και ο φώσφορος. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των λιπαρών που περιέχουν τα φιστίκια Αιγίνης είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία είναι εξαιρετικά ευεργετικά για την υγεία της καρδιάς. Τέλος, τα φιστίκια Αιγίνης περιέχουν φυτικές ενώσεις οι οποίες δρουν ως αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε, οι πολυφαινόλες και τα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη.

  1. Είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε πρωτεΐνη

Τα φιστίκια Αιγίνης είναι ένα από τα είδη ξηρών καρπών με τις χαμηλότερες θερμίδες, με αποτέλεσμα να αποτελεί καλή επιλογή για σνακ. Είναι επιπλέον μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης, καθώς παρέχει επαρκείς ποσότητες και των εννέα απαραίτητων αμινοξέων, που το σώμα δεν μπορεί να συνδέσει από μόνο του.

  1. Βελτιώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα φιστίκια Αιγίνης έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, με αποτέλεσμα να μην προκαλούν απότομη αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, γεγονός που τα καθιστά υγιεινά ακόμη και για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Επιπλέον, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, καροτενοειδή και πολυφαινόλες, τα οποία βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση φιστικιών Αιγίνης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα νηστείας, αλλά και των επιπλοκών του σακχαρώδη διαβήτη.

  1. Καταπολεμούν τη φλεγμονή

Η υψηλή περιεκτικότητα των φιστικιών Αιγίνης σε αντιοξειδωτικά, όπως οι τοκοφερόλες, τα καροτενοειδή, η χλωροφύλλη, τα φλαβονοειδή και η φυλλοκινόνη, τους προσδίδει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

  1. Βοηθούν στη διατήρηση της καλής υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος

Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση φιστικιών Αιγίνης μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος. Συγκεκριμένα, τα φιστίκια έχουν φανεί αποτελεσματικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αλλά και των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε υγιεινά λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά βοηθά επίσης στην προστασία από την ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων.

  1. Συμβάλουν στη διαχείριση του σωματικού βάρους

Τα φιστίκια Αιγίνης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη, τα οποία βοηθούν στην αύξηση του αισθήματος πληρότητας και λιγότερη κατανάλωση θερμίδων. Μια πρόσφατη μελέτη του 2020 διαπίστωσε πως η τακτική κατανάλωση φιστικιών σχετίζεται με την αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και μειωμένη κατανάλωση γλυκών, γεγονός το οποίο βοηθά στην απώλεια βάρους. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα που κατανάλωναν μια μερίδα φιστίκια καθημερινά παρουσίαζαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος και περιφέρεια μέσης, σε αντίθεση με όσους δεν κατανάλωναν καθόλου φιστίκια.

  1. Ενισχύουν τη μικροχλωρίδα του εντέρου

Τα φιστίκια Αιγίνης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, τα οποία λειτουργούν ως πρεβιοτικά και θρέφουν τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου. Η αύξηση των ευεργετικών βακτηρίων, που προκαλεί η κατανάλωση φιστικιών, μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη υγείας, όπως η μείωση του κινδύνου ανάπτυξης πεπτικών διαταραχών, καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων.

  1. Προστατεύουν τα μάτια

Τα φιστίκια Αιγίνης περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, τα οποία είναι απαραίτητα για την προστασία των ματιών με την πάροδο της ηλικίας. Συγκεκριμένα, οι δύο αυτές ενώσεις έχουν αποδειχθεί ευεργετικές για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων οφθαλμικών παθήσεων, όπως ο καταρράκτης και η ηλιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

+ 6 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Pistachio nuts: composition and potential health benefits https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22458696/

3 Reasons Why Pistachios Can Boost Your Health https://health.clevelandclinic.org/3-reasons-why-pistachios-can-boost-your-health/

Top 5 health benefits of pistachio nuts https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/top-5-health-benefits-of-pistachio-nuts

Health benefits, nutritional value, and effects of pistachios https://www.medicalnewstoday.com/articles/322899

9 Health Benefits of Pistachios https://www.healthline.com/nutrition/9-benefits-of-pistachios

7 Top Health Benefits of Pistachios, According to Registered Dietitians https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/a40256258/pistachio-health-benefits/