Τι αισθάνεσαι;

Παθολογικά

Έσω κνημιαίο σύνδρομο

Τι είναι το έσω κνημιαίο σύνδρομο;

Ο όρος «έσω κνημιαίο σύνδρομο» περιγράφει τον πόνο που εντοπίζεται στο πρόσθιο και κάτω μέρος του ποδιού, στην κνήμη. Ο πόνος επικεντρώνεται στο κατώτερο μέρος του ποδιού, μεταξύ του γόνατος και του αστραγάλου. Η πάθηση επίσης συχνά αναφέρεται ως έσω κνημιαίο σύνδρομο του στρες ή περιοστίτιδα κνήμης.

Το έσω κνημιαίο σύνδρομο συχνά επηρεάζει τα άτομα που ασχολούνται με μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα. Είναι πιο πιθανό να το εμφανίσετε εάν συμμετέχετε σε εξαντλητικές σωματικές δραστηριότητες ή αθλήματα που περιλαμβάνουν κινήσεις “stop-start”, όπως το τένις, το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ.

Μερικές φορές, ο πόνος του έσω κνημιαίου συνδρόμου μπορεί να είναι τόσο έντονος που θα πρέπει να σταματήσετε τη δραστηριότητα.

Το έσω κνημιαίο σύνδρομο είναι μία αθροιστική διαταραχή κοπώσεως. Η επαναλαμβανόμενη πίεση στα οστά, τους μύες και τις αρθρώσεις του κατώτερου μέρους των ποδιών αποτρέπει τη φυσιολογική επούλωση και αποκατάσταση του τραυματισμού.

Αίτια

Τι προκαλεί το έσω κνημιαίο σύνδρομο;

Ο πόνος που σχετίζεται με το έσω κνημιαίο σύνδρομο απορρέει από υπερβολική δύναμη ή πίεση στο οστό της κνήμης και τους ιστούς που συνδέουν το οστό αυτό με τους περιβάλλοντες μύες.

 Η υπερβολική δύναμη προκαλεί το οίδημα των μυών και αυξάνει την πίεση έναντι του οστού οδηγώντας σε πόνο και φλεγμονή.

Το έσω κνημιαίο σύνδρομο μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα αντίδρασης στα κατάγματα οστών. Η διαρκής πίεση μπορεί να προκαλέσει μικροσκοπικά κατάγματα στα οστά των ποδιών. Το σώμα μπορεί να αποκαταστήσει αυτές τις ρωγμές αν του δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για ξεκούραση.

Ωστόσο, αν το σώμα δεν έχει τον απαραίτητο χρόνο να επουλωθεί, τα μικροσκοπικά κατάγματα μπορούν να οδηγήσουν σε ένα πλήρες κάταγμα.

Ποιος βρίσκεται σε κίνδυνο έσω κνημιαίου συνδρόμου;

Πολλές δραστηριότητες και σωματικοί παράγοντες σάς θέτουν σε κίνδυνο έσω κνημιαίου συνδρόμου. Οι παράγοντες αυτοί περιλαμβάνουν:

  • Μία ανατομική ανωμαλία (όπως η πλατυποδία)
  • Μυϊκή αδυναμία στους μηρούς ή τους γλουτούς
  • Έλλειψη ευλυγισίας
  • Ακατάλληλη τεχνική προπόνησης
  • Τρέξιμο σε κατηφορικό έδαφος
  • Τρέξιμο σε ανώμαλη επιφάνεια
  • Τρέξιμο σε σκληρή επιφάνεια, όπως το τσιμέντο
  • Χρήση ακατάλληλων ή φθαρμένων υποδημάτων για τρέξιμο ή άθληση
  • Συμμετοχή σε αθλήματα που έχουν κινήσεις “stop-start”, όπως το rugby

Το έσω κνημιαίο σύνδρομο επίσης είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί όταν οι μύες και οι τένοντες του ποδιού έχουν υποστεί εξάντληση. Οι γυναίκες, τα άτομα με πλατυποδία ή με ανώμαλη καμάρα, οι αθλητές, το στρατιωτικό προσωπικό και οι χορευτές, όλοι βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης έσω κνημιαίου συνδρόμου.

Συμπτώματα

Ποια είναι τα συμπτώματα του έσω κνημιαίου συνδρόμου;

Τα άτομα με έσω κνημιαίο σύνδρομο θα βιώσουν ορισμένα από τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Έναν αμβλύ πόνο στο κάτω πρόσθιο μέρος των ποδιών
  • Πόνο που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της άσκησης
  • Πόνο εκατέρωθεν της κνήμης
  • Μυϊκό πόνο
  • Πόνο στο εσωτερικό τμήμα του κατώτερου μέρους των ποδιών
  • Ευαισθησία στο εσωτερικό τμήμα του κατώτερου μέρος των ποδιών
  • Οίδημα στο κατώτερο μέρος των ποδιών (συνήθως ήπιο αν υπάρχει)
  • Μούδιασμα και αδυναμία στα άκρα ποδός

Επισκεφτείτε το γιατρό σας εάν το έσω κνημιαίο σύνδρομο δεν ανταποκρίνεται σε κοινές θεραπευτικές μεθόδους ή αν βιώνετε οποιοδήποτε από τα παρακάτω συμπτώματα:

  • Έντονο πόνο στην κνήμη μετά από πτώση ή ατύχημα
  • Θέρμη κατά την αφή κνήμη
  • Ορατό οίδημα στην κνήμη
  • Πόνο στην κνήμη ακόμη και όταν ξεκουράζεστε

Διάγνωση

Πώς διαγιγνώσκεται το έσω κνημιαίο σύνδρομο;

Ο γιατρός θα μπορέσει να διαγνώσει το έσω κνημιαίο σύνδρομο κατά τη διάρκεια μιας κλινικής εξέτασης. Θα σας ρωτήσει αναφορικά με τον τύπο σωματικής δραστηριότητας που συμμετέχετε και πόσο συχνά ασχολείστε με αυτό.

Οι γιατροί μπορεί να προτείνουν διαγνωστικές εξετάσεις, όπως απεικονιστικές τεχνικές και ακτινογραφίες ακτίνων-Χ αν υποπτεύονται ότι μπορεί να υποφέρετε από κάταγμα οστών ή μία διαφορετική πάθηση πέραν του έσω κνημιαίου συνδρόμου.

Θεραπεία

Πώς αντιμετωπίζεται το έσω κνημιαίο σύνδρομο;

Κατ’ οίκον θεραπείες

Το έσω κνημιαίο σύνδρομο φυσιολογικά απαιτεί ένα διάλειμμα από ορισμένες σωματικές δραστηριότητες, ώστε να δώσετε στα πόδια σας τον απαραίτητο χρόνο να ανακάμψουν. Η δυσφορία συνήθως υποχωρεί πλήρως μέσα σε λίγες ώρες ή τις περισσότερες φορές μέσα σε λίγες μέρες με ξεκούραση και περιορισμένη δραστηριότητα.

Η προτεινόμενη χρονική περίοδος αποχής από τις δραστηριότητες είναι τυπικά δύο εβδομάδες. Σε αυτό το διάστημα, μπορείτε να συμμετέχετε σε αθλήματα ή δραστηριότητες που είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν επιπρόσθετη βλάβη στα πόδια, όπως το κολύμπι ή το περπάτημα.

Ο γιατρός είναι πιθανό ότι θα σας προτείνει τα ακόλουθα:

  • Να διατηρείτε τα πόδια ανυψωμένα.
  • Να χρησιμοποιείτε παγοκύστες για τη μείωση του οιδήματος.
  • Να λάβετε ένα μη συνταγογραφούμενο αντιφλεγμονώδες φάρμακο, όπως ιβουπροφαίνη ή ναπροξένη.
  • Να φοράτε ελαστικούς επιδέσμους συμπίεσης.
  • Να χρησιμοποιείτε ένα foam roller για να κάνετε μασάζ στις κνήμες.

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού ξεκινήσετε εκ νέου οποιαδήποτε δραστηριότητα. Η προθέρμανση πριν την άθληση είναι ένας καλός τρόπος να βεβαιωθείτε ότι δεν βιώνεται πόνο στα πόδια.

Χειρουργική επέμβαση

Η χειρουργική επέμβαση σπάνια χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του έσω κνημιαίου συνδρόμου. Ωστόσο, εάν το έσω κνημιαίο σύνδρομο προκαλεί έντονο πόνο και τα συμπτώματα διαρκούν περισσότερο από κάποιους μήνες, ο γιατρός θα σας προτείνει χειρουργείο.

Η επέμβαση είναι γνωστή ως διάνοιξη περιτονίας. Σε αυτή τη διαδικασία, ο γιατρός θα πραγματοποιήσει μικρές τομές στον ιστό που περιβάλλει τους μύες της γάμπας. Αυτό πιθανώς θα ανακουφίσει μέρος του πόνου που προκαλείται από το έσω κνημιαίο σύνδρομο.

Πρόληψη

Πώς μπορεί να αποφευχθεί το έσω κνημιαίο σύνδρομο;

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να αποφύγετε το έσω κνημιαίο σύνδρομο:

  • Φορέσει παπούτσια που εφαρμόζουν σωστά και προσφέρουν καλή υποστήριξη
  • Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς πάτους που απορροφούν τους κραδασμούς
  • Αποφύγετε την άθληση σε σκληρές ή ανώμαλες επιφάνειες
  • Αυξήστε την ένταση της άσκησης σταδιακά
  • Κάντε προθέρμανση πριν την άθληση
  • Βεβαιωθείτε ότι κάνετε σωστά τις διαστάσεις
  • Συμμετέχετε σε προπόνηση ενδυνάμωσης, ιδιαίτερα για τους μύες της γάμπας
  • Μην προσπαθήσετε να ασκηθείτε για όσο διάστημα βιώνετε πόνο

Οποιοδήποτε έντονο πρόγραμμα άθλησης απαιτεί ενδυνάμωση όλων των περιβαλλόντων μυϊκών ομάδων. Αυτά τα προγράμματα γυμναστικής θα πρέπει να τροποποιούνται κατάλληλα, ώστε να αποφευχθεί η υπέρχρηση και ο τραυματισμός οποιασδήποτε μυϊκής ομάδας.

Θα πρέπει να απέχετε από οποιαδήποτε έντονη δραστηριότητα εάν εμφανιστεί έντονος μυϊκός πόνος ή άλλα σωματικά συμπτώματα.

Διατάσεις

Ποιες διατάσεις μπορώ να κάνω για να αποτρέψω την εμφάνιση του έσω κνημιαίου συνδρόμου;

Ένας αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης του έσω κνημιαίο συνδρόμου είναι η ενδυνάμωση των μυών της γάμπας και του ισχίου, ιδιαίτερα των απαγωγών. Η ενδυνάμωση των μυών της γάμπας μπορεί να πραγματοποιηθεί τοποθετώντας τα δάχτυλα των ποδιών σας στην άκρη ενός σκαλοπατιού και μεταφέροντας το βάρος στο ένα πόδι. Στη συνέχεια, αργά, ανυψώστε και χαμηλώστε το σώμα σας χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα των ποδιών. Επαναλάβετε 25 φορές. Αυτό θα ενδυναμώσει τους μύες της γάμπας και θα αποτρέψει το έσω κνημιαίο σύνδρομο.

Μία άσκηση που ενδυναμώνει τους μύες του ισχίου πραγματοποιείται αν ξαπλώσετε στη μία πλευρά με τα πόδια ενωμένα. Στρίψτε την άρθρωση του ισχίου προς τα έξω και ύστερα προς τα μέσα και επαναλάβετε 25 φορές. Η τοποθέτηση ενός λάστιχου αντίστασης γύρω από τα γόνατα θα ενδυναμώσει τους μύες ακόμη περισσότερο.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

1. Mayo Clinic Staff. (2016). Shin splints. mayoclinic.org/diseases-conditions/shin-splints/symptoms-causes/syc-20354105

2. Shin splints. (2012). orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=a00407

3. Patel DS. (n.d.). Stress fractures: Diagnosis, treatment and prevention. pdfs.semanticscholar.org/88f1/b393118138d72106901d0a3a5dd2984662f5.pdf

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι