Τι αισθάνεσαι;

Παθολογικά

Κίνδυνος
!!!Η κατάσταση αυτή είναι επείγουσα και απαιτείται ιατρική φροντίδα!!!

Κατακράτηση νερού

Τι είναι η κατακράτηση νερού;

Οι πτήσεις με αεροπλάνο, οι ορμονικές αλλαγές και το υπερβολικό αλάτι στη διατροφή μπορεί να προκαλέσουν κατακράτηση νερού από το σώμα. Το σώμα μας αποτελείται κυρίως από νερό. Όταν το επίπεδο ενυδάτωσης δεν είναι εξισορροπημένο, το σώμα τείνει να κατακρατά νερό. Συνήθως, η κατακράτηση νερού μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε βαρύτεροι από το φυσιολογικό και λιγότερο δραστήριοι. Μπορεί επίσης να προκαλέσει:

  • Φούσκωμα
  • Διόγκωση

Η κατακράτηση νερού είναι ένα κοινό πρόβλημα και μπορεί να συμβεί σε καθημερινή βάση. Προκαλείται από μία πληθώρα παραγόντων, όπως:

  • Η διατροφή
  • Ο έμμηνος κύκλος
  • Τα γονίδια

Μπορείτε να ανακουφιστείτε από την κατακράτηση νερού με τις κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Συμπτώματα

Ποια είναι τα συμπτώματα της κατακράτησης νερού;

Τα συμπτώματα της κατακράτησης νερού μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Φούσκωμα, ιδιαίτερα στην κοιλιακή χώρα
  • Διογκωμένα πόδια, άκρα ποδών και αστραγάλους
  • Πρήξιμο στην κοιλιά, το πρόσωπο και τα ισχία
  • Άκαμπτες αρθρώσεις
  • Διακυμάνσεις του βάρους
  • Βαθουλώματα στο δέρμα, παρόμοια με αυτά που παρατηρείτε στα δάχτυλά σας όταν βρίσκεστε για πολύ ώρα στο μπάνιο

Αίτια

Τι προκαλεί την κατακράτηση νερού;

Δεν είναι λίγοι οι παράγοντες που προκαλούν κατακράτηση νερού:

  • Πτήσεις με αεροπλάνο: Η παραμονή στην πίεση της καμπίνας του αεροπλάνου και η καθιστή θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα αναγκάζουν το σώμα να κατακρατά νερό.
  • Όρθια ή καθιστή θέση για πολλή ώρα: Η βαρύτητα κρατά το αίμα στα κάτω άκρα. Για αυτό, είναι σημαντικό να σηκώνεστε και να κινείστε, ώστε να διατηρείτε τη φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος. Εάν έχετε μία καθιστική εργασία, προγραμματίστε να σηκώνεστε και να περπατάτε.
  • Αλλαγές του εμμήνου κύκλου και διακύμανση των ορμονών
  • Κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νατρίου: Μπορεί να καταναλώνεται μεγάλη ποσότητα νατρίου εάν χρησιμοποιείτε πολύ αλάτι ή καταναλώνετε επεξεργασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά.
  • Φάρμακα: Κάποια φάρμακα έχουν την κατακράτηση νερού ως παρενέργεια. Στα φάρμακα αυτά ανήκουν:
    • Χημειοθεραπευτικά φάρμακα
    • Μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα
    • Φάρμακα για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης
    • Αντικαταθλιπτικά
  • Αδύναμη καρδιά: Μία αδύναμη καρδιά δεν μπορεί να εξωθήσει καλά το αίμα, με αποτέλεσμα το σώμα να κατακρατά νερό.
  • Εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση: Η διόγκωση των ποδιών μπορεί να προκαλείται από εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση, η οποία είναι ένας θρόμβος σε μία φλέβα.
  • Εγκυμοσύνη: Οι αλλαγές στο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να οδήγηση στην κατακράτηση νερού στα πόδια εάν δεν κινείστε τακτικά.

Επιπλοκές

Μπορεί η επίμονη κατακράτηση νερού να προκαλέσει επιπλοκές;

Η επίμονη κατακράτηση νερού μπορεί να είναι σύμπτωμα μιας σοβαρής πάθησης, όπως:

  • Εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης
  • Πνευμονικού οιδήματος (συσσώρευση υγρού εντός των πνευμόνων)
  • Ινομυωμάτων στις γυναίκες

Εάν το σώμα δεν επιστρέψει στη φυσιολογική του κατάσταση ισορροπίας, θα πρέπει να αναζητήσετε άμεση βοήθεια. Ο γιατρός θα καθορίσει εάν χρειάζεστε κάποιο από τα ακόλουθα για την ανακούφιση της κατακράτησης νερού:

  • Διουρητικά
  • Ειδικά συμπληρώματα
  • Αντισυλληπτικά χάπια

Θεραπεία

Επτά θεραπείες για την κατακράτηση νερού

  1. Ακολουθήστε μία διατροφή χαμηλή σε αλάτι

Προσπαθήστε να περιορίσετε την πρόσληψη νατρίου σε όχι περισσότερο από 2.300 mg την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωση επεξεργασμένων, συσκευασμένων τροφών. Προσπαθήστε να προσθέσετε μπαχαρικά αντί για αλάτι, ώστε να δώσετε γεύση σε κρέατα και λαχανικά.

  1. Προσθέστε τροφές πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο

Οι τροφές αυτές θα σας βοηθήσουν να εξισορροπήσετε τα επίπεδα νατρίου:

  • Μπανάνες
  • Αβοκάντο
  • Ντομάτες
  • Γλυκοπατάτες
  • Φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι
  1. Λάβετε συμπλήρωμα βιταμίνης Β-6

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Caring Sciences, η βιταμίνη B-6 βοήθησε σημαντικά στα προεμμηνορροϊκά συμπτώματα, όπως η κατακράτηση νερού.

  1. Φάτε την πρωτεΐνη σας

Η πρωτεΐνη προσελκύει το νερό και διατηρεί το σώμα σε ισορροπία. Μία συγκεκριμένη πρωτεΐνη, που ονομάζεται αλβουμίνη, διατηρεί τα υγρά στην αιματική κυκλοφορία και αποτρέπει τη διαρροή τους και την πρόκληση πρηξίματος.

  1. Κρατήστε τα πόδια σας ανυψωμένα

Με το να ανυψώνετε τα πόδια σας, μπορείτε να βοηθήσετε στην κίνηση του νερού μακριά από τα κάτω άκρα.

  1. Φορέστε κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης

Οι κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια. Είναι διαθέσιμες σε φαρμακεία, σε καταστήματα με αθλητικά είδη, καθώς και σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι κάλτσες αυτές είναι κατασκευασμένες να εφαρμόζουν σφιχτά. Μπορεί ακόμη να νιώσετε κάποια δυσφορία στην αρχή. Ο στόχος τους είναι να πιέζουν τα πόδια και να αποτρέπουν τη συσσώρευση υγρού.

  1. Αναζητήστε ιατρική βοήθεια αν το πρόβλημα επιμένει

Ο γιατρός μπορεί να σας συνταγογραφήσει διουρητικά, ώστε να ουρείτε περισσότερο συχνά.

Έκβαση

Ποια είναι η έκβαση για την κατακράτηση νερού;

Μπορείτε να ζήσετε μία καθόλα φυσιολογική ζωή εάν το σώμα σας φυσιολογικά κατακρατά νερό. Είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα. Οι παρενέργειες συνήθως δεν είναι τίποτε άλλο από το να νιώθετε ότι έχετε λάβει λίγο παραπάνω βάρος ή ότι τα ρούχα εφαρμόζουν πιο στενά από το φυσιολογικό. Εάν ανησυχείτε για τα συμπτώματά σας, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Πρόληψη

Πως μπορεί να προληφθεί η κατακράτηση νερού;

Ο καλύτερος τρόπος είναι να ακολουθείτε μία υγιεινή διατροφή και να περιορίσετε τις τροφές που είναι πλούσιες σε νάτριο. Μπορείτε να κρατάτε ένα ημερολόγιο διατροφής όπου θα καταγράφετε τι κάνετε και τι τρώτε όταν νιώθετε ότι το σώμα σας κατακρατά νερό. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τις αιτίες. Ύστερα, μπορείτε να κάνετε τις κατάλληλες προσαρμογές του τρόπου ζωής σας, ώστε να αποτρέψετε την κατακράτηση νερού.

Σύνοψη

Η κατακράτηση νερού είναι ένα κοινό πρόβλημα υγείας που προκαλείται από μία πληθώρα παραγόντων, όπως η διατροφή, ο έμμηνος κύκλος και τα γονίδια. Μπορείτε να ανακουφιστείτε από αυτήν κάνοντας μικρές αλλαγές του τρόπου ζωής. Αν το πρόβλημα επιμένει, συμβουλευτείτε το γιατρό σας, ο οποίος μπορεί να σας συνταγογραφήσει τα κατάλληλα φάρμακα.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

1. Ebrahimi, E., Khayati Motlagh, S., Nemati, S., & Tavakoli, Z. (2012, November 22). Effects of magnesium and vitamin b6 on the severity of premenstrual syndrome symptoms. Journal of Caring Sciences (1)4, 183-189 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25276694

2. Heine, R. P., & Swamy, G. K. (2009, August). Lower-extremity edema during late pregnancy merck.com/mmpe/sec18/ch259/ch259e.html

3. Mayo Clinic Staff. (2014, November 25). Water retention: Relieve this premenstrual symptom mayoclinic.org/healthy-lifestyle/womens-health/in-depth/water-retention/art-20044983

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι