Τι αισθάνεσαι;

Τραυματισμοί

Θλάση καμπτήρων μυών του ισχίου

Τι είναι οι καμπτήρες μύες του ισχίου;

Για να σηκώσετε το γόνατο προς το σώμα σας απαιτεί τη συνεργασία πολλών μυών, οι οποίοι συλλογικά είναι γνωστοί ως καμπτήρες μύες του ισχίου. Οι καμπτήρες μύες του ισχίου περιλαμβάνουν:

  • Τον λαγονοψοΐτη μυ
  • Τον ορθό μηριαίο, που είναι μέρος των τετρακέφαλων

Αυτοί οι μύες και οι τένοντες που τους συνδέουν στα οστά μπορούν εύκολα να υποστούν θλάση λόγω υπέρχρησης.

Η κύρια λειτουργία των καμπτήρων μυών του ισχίου είναι να φέρνουν το γόνατο προς το στήθος και να προκαλούν κάμψη στη μέση. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με θλάση των καμπτήρων του ισχίου κυμαίνονται από ήπια έως σοβαρά και μπορούν να επηρεάσουν την κινητικότητά σας. Αν δεν ξεκουράζεστε και δεν αναζητήσετε θεραπεία, τα συμπτώματα θλάσης των καμπτήρων του ισχίου θα επιδεινώνονται. Όμως, υπάρχουν πολλές κατ’ οίκον θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε για να μειώσετε τα συμπτώματα της θλάσης.

Συμπτώματα

Ποια είναι τα συμπτώματα της θλάσης των καμπτήρων μυών του ισχίου;

Το κύριο σύμπτωμα της θλάσης των καμπτήρων μυών του ισχίου είναι ο πόνος στο πρόσθιο μέρος του ισχίου. Υπάρχουν, όμως, και πολλά άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με την πάθηση όπως:

  • Πόνος που φαίνεται να εμφανίζεται ξαφνικά
  • Πόνος που εντείνεται όταν σηκώνεται το μηρό προς το στήθος σας
  • Πόνος όταν κάνετε διατάσεις στους μύες του ισχίου
  • Μυϊκοί σπασμοί στο ισχίο ή το μηρό
  • Ευαισθησία στην αφή στο πρόσθιο μέρος του ισχίου
  • Οίδημα ή μώλωπες στην περιοχή του ισχίου ή του μηρού

Επίσης, μπορεί να αισθάνεστε αυτόν τον πόνο όταν περπατάτε ή τρέχετε.

Αίτια

Ποιες είναι οι αιτίες της θλάσης των καμπτήρων μυών του ισχίου;

Η θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου εμφανίζεται όταν χρησιμοποιείτε τους καμπτήρες μύες του ισχίου και τους τένοντες υπερβολικά πολύ. Ως αποτέλεσμα, οι μύες και οι τένοντες υφίστανται φλεγμονή και γίνονται επώδυνοι. Κάποια άτομα είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν θλάση των καμπτήρων του ισχίου, όπως:

  • Οι ποδηλάτες
  • Οι χορευτές
  • Οι αθλητές πολεμικών τεχνών
  • Οι ποδοσφαιριστές
  • Οι αθλητές ράγκμπι
  • Όσοι κάνουν αερόβια γυμναστική

Οι αθλητές που κάνουν άλματα ή τρέχουν βρίσκονται επίσης σε αυξημένο κίνδυνο θλάσης των καμπτήρων του ισχίου. Εάν κάνετε πολύ έντονη έκταση, όπως τράβηγμα του μηρού προς τα πίσω, είναι πιο πιθανό να υποστείτε θλάση των καμπτήρων του ισχίου.

Η θλάση των καμπτήρων του ισχίου αντιπροσωπεύει ρήξη στους μύες. Αυτές οι ρήξεις κυμαίνονται από ήπιες έως σοβαρές:

  • Ρήξη βαθμού 1: ήπια ρήξη, μόνο λίγες μυϊκές ίνες έχουν υποστεί βλάβη
  • Ρήξη βαθμού 2: ένας σημαντικός αριθμός μυϊκών ινών έχουν υποστεί βλάβη και έχετε μέτρια απώλεια της λειτουργίας των καμπτήρων του ισχίου
  • Ρήξη βαθμού 3: ο μυς έχει υποστεί πλήρη ρήξη και συνήθως δεν μπορείτε να περπατήσετε χωρίς βοήθεια.

Σύμφωνα με την Αυστραλιανή Ένωση Φυσικοθεραπευτών, οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι βαθμού 2.

Θεραπεία

Πώς αντιμετωπίζεται η θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου;

Ξεκούραση

Είναι πολύ σημαντικό να ξεκουράζετε τους πάσχοντες μύες αν έχετε υποστεί θλάση των καμπτήρων του ισχίου. Κάτι που μπορείτε να κάνετε είναι να αλλάξετε τις αθλητικές σας δραστηριότητες για να αποφύγετε την υπερέκταση του μυός. Για παράδειγμα, μπορείτε να προτιμήσετε την κολύμβηση αντί της ποδηλασίας.

Κατ’ οίκον θεραπείες

Οι περισσότερες περιπτώσεις θλάσης των καμπτήρων του ισχίου μπορούν να αντιμετωπιστούν στο σπίτι χωρίς την ανάγκη συνταγογραφούμενων φαρμάκων ή πιο επεμβατικών θεραπειών.

  1. Εφαρμόστε μία παγοκύστη καλυμμένη με ύφασμα στην πάσχουσα περιοχή για 10 με 15 λεπτά τη φορά.
  2. Χρησιμοποιήστε εναλλάξ πάγο και θερμότητα ξεκινώντας περίπου 72 ώρες μετά τον αρχικό τραυματισμό. Μπορείτε να εφαρμόσετε θερμοφόρες, ζεστές κομπρέσες ή να κάνετε ένα ζεστό μπάνιο για να χαλαρώσετε τους σφιχτούς μύες.
  3. Λάβετε ένα μη συνταγογραφούμενο παυσίπονο, όπως ακεταμινοφαίνη, ιβουπροφαίνη ή ναπροξένη. Όμως, εκτός και αν σας έχει συστήσει ο γιατρός σας διαφορετικά, δεν θα πρέπει να παίρνετε αυτά τα φάρμακα για περισσότερο από δέκα ημέρες λόγω της πιθανότητας στομαχικής αιμορραγίας.
  4. Ξεκουραστείτε και αποφύγετε δραστηριότητες που προκαλούν υπέρχρηση των καμπτήρων μυών του ισχίου για 10 με 14 ημέρες μετά τον τραυματισμό, ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αν σας το συστήσει ο γιατρός σας.

Ασκήσεις

Ήπιες ασκήσεις μπορούν να ελαττώσουν την τάση των καμπτήρων μυών του ισχίου καθώς και να μειώσουν την πιθανότητα μελλοντικών τραυματισμών.

Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου θλάσης των καμπτήρων μυών του ισχίου αν εφαρμόζετε θερμότητα και κάνετε προθέρμανση στους μύες με ένα ήπιο περπάτημα για περίπου 3 λεπτά πριν ξεκινήσετε τις διατάσεις.

Σε σοβαρές περιπτώσεις

Αν η θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου είναι τόσο σοβαρή που οδηγεί σε μεγάλη μυϊκή ρήξη, ο γιατρός θα σας προτείνει φυσικοθεραπεία. Περιστασιακά, μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για την αποκατάσταση του πάσχοντος μυός. Ωστόσο κάτι τέτοιο είναι πολύ σπάνιο.

Έκβαση

Ποια είναι η έκβαση για τη θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου;

Το διάστημα που χρειάζεται για να ανακάμψετε μετά από μία θλάση καμπτήρων μυών του ισχίου εξαρτάται από το πόσο σοβαρός είναι ο τραυματισμός. Μία ήπια θλάση μπορεί να χρειαστεί λίγες εβδομάδες για να επουλωθεί. Όμως, μία σοβαρή θλάση μπορεί να χρειαστεί 6 εβδομάδες ή περισσότερο σύμφωνα με το Summit Medical Group. Αν δεν ξεκουραστείτε ώστε να αναρρώσετε από μία θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου, αυτό συνήθως οδηγεί σε έναν χειρότερο τραυματισμό και πιο έντονο πόνο.

Εάν η θλάση των καμπτήρων μυών του ισχίου προκαλεί χωλότητα στη βάδιση ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται μετά από κατ’ οίκον θεραπείες για 7 ημέρες, καλέστε το γιατρό σας.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι