Τι αισθάνεσαι;

Τραυματισμοί

Θλάση κοιλιακών

Τι είναι η θλάση κοιλιακών;

Η θλάση κοιλιακών μπορεί να αναφέρεται σε οποιαδήποτε ρήξη ή υπερέκταση των κοιλιακών μυών. Μερικές φορές είναι γνωστή και ως μυϊκό τράβηγμα.

Η θλάση κοιλιακών μπορεί να προκαλείται από:

  • Ξαφνική στροφή ή γρήγορη κίνηση
  • Έντονη και καταπονητική άσκηση
  • Μη σωστή ξεκούραση των μυών
  • Ακατάλληλη τεχνική κατά την άθληση, όπως στο τρέξιμο και στα άλματα
  • Άρση βαρέων αντικειμένων
  • Γέλιο, βήχας ή φτέρνισμα

Η θλάση κοιλιακών δεν είναι ταυτόσημη με μία κοιλιακή κήλη, παρόλο που κάποια συμπτώματα μπορεί να είναι τα ίδια. Η κήλη εμφανίζεται όταν ένα εσωτερικό όργανο ή μέρος του σώματος προβάλει μέσω του μυός ή του ιστού που το συγκρατεί.

Συμπτώματα

Ποια είναι η αίσθηση της θλάσης κοιλιακών;

Εάν έχετε υποστεί θλάση κοιλιακών, η επιφάνεια της κοιλιακής περιοχής μπορεί να είναι ευαίσθητη και φλεγμαίνουσα. Είναι πιο πιθανό να έχετε αυτή την αίσθηση όταν συστέλλετε τους κοιλιακούς μύες και όταν κινείστε.

Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

Ανάλογα με τη σοβαρότητα της θλάσης, μπορεί να είναι δύσκολο να περπατήσετε να σηκωθείτε όρθιοι ή να σκύψετε προς τα εμπρός ή στο πλάι. Άλλες κινήσεις που περιλαμβάνουν τους μύες του κορμού, όπως το να σηκώσετε τα χέρια πάνω από το κεφάλι, μπορεί επίσης να είναι δύσκολες.

Κήλη

Πώς διαφέρουν τα συμπτώματα μιας θλάσης κοιλιακών από μίας κήλης;

Παρόλο που τα συμπτώματα μιας θλάσης κοιλιακών και μιας κήλης μπορεί να είναι παρόμοια, υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των δύο.

Εάν έχετε κήλη, μπορεί να παρατηρήσετε:

  • Μία μάζα ή εξόγκωμα στην κοιλιακή χώρα
  • Επίμονο πόνο ή αίσθηση καύσου
  • Ναυτία
  • Εμετό
  • Δυσκοιλιότητα

Θεραπεία

Πώς αντιμετωπίζεται η θλάση κοιλιακών;

Μπορείτε συνήθως να αντιμετωπίσετε μία θλάση κοιλιακών στο σπίτι. Οι περισσότερες ήπιες θλάσεις επουλώνονται μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ακολουθούν ορισμένες θεραπευτικές επιλογές που θα σας εξασφαλίσουν ταχεία ανάρρωση.

  1. Θεραπεία κρύου

Η άμεση εφαρμογή θεραπείας κρύου μπορεί να ανακουφίσει την αιμορραγία, τον πόνο και το οίδημα. Επίσης μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  • Πάρτε ένα παγάκι, μία παγοκύστη ή μία συσκευασία κατεψυγμένων λαχανικών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να παγώσετε την πάσχουσα περιοχή.
  • Τυλίξτε ένα ύφασμα ή μία πετσέτα γύρω από τον πάγο. Αυτό θα προστατεύσει το δέρμα σας και θα μειώσει τον κίνδυνο περαιτέρω ερεθισμού.
  • Εφαρμόστε ήπια τον πάγο στην περιοχή του τραυματισμού για 10 με 15 λεπτά τη φορά.
  • Εάν μπορείτε, επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία κάθε ώρα τις πρώτες μέρες του τραυματισμού σας.
  1. Θεραπεία θερμότητας

Η χρήση θεραπείας θερμότητας μπορεί να χαλαρώσει τους μύες και να ανακουφίσει την τάση, κάτι που βοηθά στη μείωση του πόνου. Επιπλέον, η θεραπεία θερμότητας αυξάνει την αιματική ροή στην πάσχουσα περιοχή. Αυτό προωθεί την επούλωση και μειώνει τη φλεγμονή.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  • Πάρτε μία θερμοφόρα.
  • Αν δεν έχετε θερμοφόρα, μπορείτε να γεμίσετε μία καθαρή κάλτσα με ρύζι και να την δέσετε. Τοποθετήστε την κάλτσα στα μικροκύματα για 1 με 2 λεπτά. Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι καυτή στην αφή.
  • Εφαρμόστε τη ζεστή κομπρέσα στην πάσχουσα περιοχή για 20 λεπτά τη φορά.
  • Εάν μπορείτε, επαναλάβετε τη διαδικασία κάθε ώρα για τις πρώτες μέρες του τραυματισμού σας.
  1. Μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα

Μπορείτε να λάβετε μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα για τη μείωση της έντασης του πόνου.

Τα  μη συνταγογραφούμενα αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως η ιβουπροφαίνη και η ναπροξένη, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του οιδήματος και της φλεγμονής.

Μπορείτε επίσης να λάβετε παυσίπονα, όπως ασπιρίνη και ακεταμινοφαίνη, αλλά αυτά δεν έχουν καμία επίπτωση στη φλεγμονή.

  1. Συμπίεση

Μπορείτε να φορέσετε μία ζώνη κοιλίας ή έναν ελαστικό επίδεσμο για να βοηθήσετε στη συμπίεση των κοιλιακών μυών. Η εφαρμογή της πίεσης μπορεί να ελαχιστοποιήσει την κίνηση και το οίδημα.

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για το πόσο χρονικό διάστημα και πόσο σφιχτά πρέπει να φοράτε τη ζώνη ώστε να υποχωρήσουν τα συμπτώματα. Επιλέξτε προϊόντα φτιαγμένα από υποαλλεργικό υλικό για να αποφύγετε τυχόν αλλεργικές αντιδράσεις.

  1. Ξεκούραση

Ξεκουραστείτε όσο το δυνατόν περισσότερο και αποφύγετε οποιεσδήποτε δραστηριότητες μπορούν να ασκήσουν τάση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν έχετε αθλητικό τραυματισμό.

Προσπαθήστε να βρείτε έναν άνετο τρόπο να κάθεστε ή να ξαπλώνετε και χρησιμοποιείστε το χρόνο ανάρρωσης για να κάνετε κάτι χαλαρωτικό. Θα χρειαστούν λίγες εβδομάδες ώστε ο πόνος να υποχωρήσει τελείως.

  1. Άσκηση

Μόλις τα συμπτώματα υποχωρήσουν, μπορείτε να ξεκινήσετε ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού.

Εάν το σώμα σας σας το επιτρέπει, πραγματοποιήστε αυτές τις ασκήσεις λίγες μέρες την εβδομάδα. Θα πρέπει να δίνετε στο σώμα σας το χρόνο να ξεκουράζεται μεταξύ των προπονήσεων.

Έκβαση

Ποια είναι η έκβαση της θλάσης κοιλιακών;

Εάν λαμβάνετε μέτρα για την υποχώρηση του πόνου και αυτός δεν βελτιώνεται – ή επιδεινώνεται – επισκεφτείτε το γιατρό σας. Τα συμπτώματα μπορεί να αποτελούν ένδειξη μιας υποκείμενης πάθησης.

Θα πρέπει επίσης να επισκεφτείτε το γιατρό σας αν βιώνετε άμεσο και έντονο πόνο που συνοδεύεται από:

  • Εμετό
  • Κρύο ιδρώτα
  • Ζάλη

Ο γιατρός θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τη βέλτιστη θεραπεία και να διαπιστώσετε αν υπάρχει κάποια υποκείμενη πάθηση.

Οι περισσότερες θλάσεις κοιλιακών επουλώνονται μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Πρόληψη

Πώς μπορεί να προληφθεί μία μελλοντική θλάση κοιλιακών;

Είναι σημαντικό να λαμβάνετε μέτρα πρόληψης της θλάσης κοιλιακών. Οι επαναλαμβανόμενες θλάσεις κοιλιακών μπορούν να οδηγήσουν σε επιπλοκές.

Όταν αθλείστε, θα πρέπει:

  • Να κάνετε προθέρμανση και διατάσεις πριν από οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα.
  • Να κάνετε αποθεραπεία μετά την προπόνηση.
  • Να ξεκουράζετε κάθε εβδομάδα τους μύες σας.
  • Να ξεκινάτε αργά και σταδιακά την προπόνηση όσον αφορά στην ένταση και τη διάρκεια κάθε φορά που αρχίζετε ένα νέο αθλητικό πρόγραμμα.

Γενικά θα πρέπει:

  • Να λυγίζετε τα γόνατα και τα ισχία σας και να σκύβετε με ευθεία πλάτη για να σηκώσετε βαριά αντικείμενα.
  • Να διατηρείτε καλή στάση σώματος όταν κάθεστε ή στέκεστε. Θα πρέπει να ελέγχετε και να διορθώνετε τη στάση σας καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Εάν είστε υποχρεωμένοι να κάθεστε για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, θα πρέπει να κάνετε διαλείμματα και να κινείστε συχνά.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved