Τι αισθάνεσαι;

Ψυχική υγεία

Η αυτοθεραπεία είναι αποτελεσματική για την καταπολέμηση της κατάθλιψης

Κατάθλιψη
Κατάθλιψη

Εάν αντιμετωπίζετε συμπτώματα κατάθλιψης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν αποτελεσματικές θεραπείες και υπάρχει βοήθεια.

Οι καταθλιπτικοί ασθενείς έχουν σαν χαρακτηριστικό τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και πολλές φορές εκδηλώνουν μίσος για τον εαυτό τους. Τα άτομα με κατάθλιψη συχνά θεωρούν τους εαυτούς τους «άχρηστους, ανίκανους για οποιοδήποτε επίτευγμα και ηθικά μειωμένους».

Γιατί οι άνθρωποι που είναι καταθλιπτικοί έχουν αυτή την αρνητική αυτο-εκτίμηση;

Τι θα μπορούσε να συμβαίνει στο μυαλό τους;

Τα ερωτήματα αυτά προσπάθησαν να απαντήσουν ο ερευνητής και ψυχίατρος Christopher Davey και οι συνεργάτες του.

Η μελέτη: Το 2017, συνέκριναν τη ροή αίματος εγκεφάλου 86 μη καταγεγραμμένων ασθενών με 95 υγιών «ασθενών ελέγχου» χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία (MRI). Οι ασθενείς με κατάθλιψη βρίσκονταν στα αρχικά στάδια της ασθένειάς τους, αλλά, όπως συμβαίνει συχνά, τα δύο τρίτα είχαν επίσης μια διαταραχή άγχους.

Τα πειράματα: Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να εξεταστούν σε ένα μηχάνημα μαγνητικής τομογραφίας και τους ανέθεσαν να ολοκληρώσουν κάποια τεστ, ενώ απεικόνιζαν τη ροή αίματος του εγκεφάλου. Η πρώτη δοκιμασία αφορούσε την αυτοαξιολόγηση. Κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας, οι συμμετέχοντες έπρεπε να υποδείξουν εάν ένα συγκεκριμένο περιγραφικό κριτήριο τους αρμόζει ή όχι, με το πάτημα ενός αριστερού ή δεξιού πλήκτρου που αντιστοιχεί σε «ναι» ή «όχι».

Στη συνέχεια, τους ρωτήθηκε αν οι λέξεις είχαν τέσσερα ή περισσότερα φωνήεντα (μια εργασία που εξετάζει την συγκέντρωση του ατόμου).

Καθώς απήντησαν σε αυτές τις ερωτήσεις, οι ερευνητές κατέγραψαν εάν επηρεάστηκαν οι συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου.

Τι μάθαμε για τους ανθρώπους που έχουν κατάθλιψη;

Δεν υπήρχαν διαφορές στους χρόνους αντίδρασης μεταξύ των καταθλιπτικών και των ομάδων ελέγχου, και ήταν εξίσου ακριβείς και στη δοκιμή φωνηέντων. Ωστόσο, οι καταθλιπτικοί συμμετέχοντες δήλωσαν ότι τα αρνητικά επίθετα τους περιέγραφαν πολύ πιο συχνά από τα άτομα ελέγχου και, συχνά, τα επίθετα έδειξαν ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι με τον εαυτό τους.

Η επιλογή σημαίνει ότι πρέπει να ταιριάξετε τη λέξη με μια εντύπωση που έχετε ήδη για τον εαυτό σας. Αυτή η διαδικασία αντιστοίχισης περιλαμβάνει περιοχές του εγκεφάλου στο μπροστινό και πίσω μέρος του εγκεφάλου. Όπως μια καλά συντονισμένη ομάδα κωπηλασίας, αυτές οι διαφορετικές περιοχές στον εγκέφαλο πρέπει να είναι ευέλικτες και συντονισμένες έτσι ώστε να μπορεί να συμβεί αυτό. Στην περίπτωση αυτο-εκτίμησης, η ενεργοποίηση στο εμπρόσθιο μέρος του εγκεφάλου (ο μετωπικός προμετωπικός φλοιός) συχνά μετριάζει την ενεργοποίηση στο οπίσθιο τμήμα του εγκεφάλου (οπίσθιος φλοιός του κόλπου).

Όπως ανέμεναν οι ερευνητές, όταν οι καταθλιπτικοί ασθενείς περιέγραφαν τον εαυτό τους, οι ομάδες «κωπηλασίας» εμπρός και πίσω του εγκεφάλου δεν ήταν συντονισμένες. Όταν η περιοχή στο πίσω μέρος του εγκεφάλου ενεργοποιήθηκε από μια αυτοκριτική, η εμπρόσθια περιοχή υπερεκτιμήθηκε όταν προσπάθησε να την ελέγξει. Στους ανθρώπου με κατάθλιψη, όσο μεγαλύτερη είναι η υπερβολική αντίδραση, τόσο χειρότερα αισθάνθηκαν για τον εαυτό τους σε σύγκριση με τα άτομα ελέγχου.

Η ίδια η αξιολόγηση ήταν επίσης λιγότερο σταθερή. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος έπρεπε να εργαστεί σκληρότερα για να δημιουργήσει κάποια τάξη. Αν και δεν ήταν απολύτως σαφές ποια συγκεκριμένη πτυχή της κατάθλιψης συνδέθηκε με αυτή την υπερβολική αντίδραση του εγκεφάλου, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ήταν πολύ πιθανό η δυσκολία συγκέντρωσης και η αίσθηση της εσωτερικής έντασης να επηρεάστηκαν και οι δύο σε συγχρονισμό με αυτές τις αλλαγές στον εγκέφαλο.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Εάν είστε σε κατάθλιψη, γνωρίζετε ότι η ασταθής σύνδεση μεταξύ των εμπρός και πίσω περιοχών του εγκεφάλου σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα με τον εαυτό σας και αλλοιώνεται ο συναισθηματικός σας έλεγχος. Ο εγκέφαλός σας έχει χάσει την ευελιξία και την ακρίβεια.

Γι ‘αυτό έχει αποδειχθεί ότι μια σχετικά νέα θεραπεία που ονομάζεται αυτοθεραπεία (SST) είναι πολύ αποτελεσματική για την κατάθλιψη. Με αυτή τη θεραπεία, οι άνθρωποι που είναι καταθλιπτικοί μπορούν να επιτύχουν καλύτερο έλεγχο των συναισθημάτων τους. Μαθαίνουν να αντισταθμίζουν τις αρνητικές αυτοκριτικές τους. Σε αντίθεση με τη γνωστική θεραπεία, η οποία επικεντρώνεται στην αναμόρφωση αυτών των αρνητικών ιδεών, η αυτοθεραπεία δεν επικεντρώνεται σε αυτές τις αρνητικές ιδέες καθόλου. Αντ ‘αυτού, βοηθά τους ασθενείς να αισθάνονται καλύτερα, διδασκόμενοι να επικεντρωθούν στην επίτευξη καλών πραγμάτων ακολουθώντας στόχους προώθησης που περιλαμβάνουν πρόοδο, ανάπτυξη και επιτεύγματα. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τη γνωστική θεραπεία.

Γνωρίζοντας λοιπόν ότι ο εγκέφαλός σας στρεβλώνει την αυτοεκτίμηση σας, βρίσκεστε στο πρώτο βήμα αυτής της θεραπείας. Μόλις το καταλάβετε αυτό, μπορείτε να μάθετε πώς να αλλάζετε την προσοχή σας σε θετικούς στόχους έτσι ώστε να μπορείτε να αισθανθείτε καλύτερα για τον εαυτό σας και πάλι.

Εάν πάσχετε από κατάθλιψη, αναζητήστε την αυτοθεραπεία ή ρωτήστε το γιατρό σας σχετικά με αυτό. Μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση του συναισθηματικού ελέγχου και να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα.

Πηγή:

health.harvard.edu

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι