Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Ιχθυέλαιο και ω-3 λιπαρά: Η ευεργετική τους επίδραση στη χημειοθεραπεία

Το ιχθυέλαιο έχει αποδειχθεί από τα πιο ωφέλιμα συστατικά των τροφών για όσους πάσχουν από καρκίνο και υπόκεινται σε χημειοθεραπεία. Για χρόνια, είχε τεθεί υπό μελέτη το πώς επιδρά στην κατάθλιψη και το άγχος, αλλά και το πώς ενισχύει τη δράση των αντικαταθλιπτικών φαρμάκων. Οι χώρες με αυξημένη κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών στη διατροφή τους παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ των πολιτών. Ωστόσο, τα οφέλη τους δεν σταματάνε εκεί, αφού πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η αυξημένη πρόσληψη ω-3 λιπαρών, τα οποία απαντώνται κυρίως στα ψάρια, βοηθούν στην επανάκτηση μυϊκής μάζας που είχε χαθεί λόγω της χημειοθεραπείας. Είναι γνωστό ότι η χημειοθεραπεία, μεταξύ των παρενεργειών που προκαλεί, οδηγεί στην απώλεια μυϊκής μάζας και κάνει τους ασθενείς να φαίνονται υποσιτισμένοι, γεγονός που με τη σειρά του προκαλεί κόπωση και πτώση στην ποιότητα ζωής.

Ποια είναι η ευεργετική δράση του ιχθυελαίου στους καρκινοπαθείς που κάνουν χημειοθεραπεία;

Έρευνα στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα στον Καναδά συνέκρινε την επίδραση του ιχθυελαίου στο σωματικό βάρος, τη μυϊκή μάζα και το λιπώδη ιστό σε δύο ομάδες ανθρώπων που υποβάλλονταν σε χημειοθεραπεία για την αντιμετώπιση καρκίνου του πνεύμονα. Κατά μέσο όρο, οι ασθενείς που δεν είχαν ιχθυέλαιο στη διατροφή τους έχασαν 2,3 κιλά, ενώ οι ασθενείς που προσλάμβαναν ιχθυέλαιο μέσω της τροφής κατάφεραν να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος. Όσον αφορά τη μυϊκή μάζα των ασθενών, οι συμμετέχοντες με τις μεγαλύτερες ποσότητες ιχθυελαίου στο αίμα τους είχαν και τη μεγαλύτερη αύξηση σε μυϊκή μάζα. Μάλιστα, 69% των συμμετεχόντων κατάφερε να διατηρήσει ή να αυξήσει τη μάζα του σώματός τους, ενώ στην αντίθετη ομάδα μόνο το 29% των συμμετεχόντων διατήρησε τη μάζα τους, ενώ οι υπόλοιποι έχασαν κατά μέσο όρο 1 κιλό μυϊκής μάζας. Σχετικά με τον λιπώδη ιστό, δεν σημειώθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων ασθενών. Μετά το πέρας της έρευνας, αποδείχθηκε ότι το ιχθυέλαιο αποτρέπει την απώλεια μυϊκού ιστού και σωματικού βάρους λόγω του ότι αλληλεπιδρά με μεταβατικά μονοπάτια που διαφοροποιούνται από το φυσιολογικό σε προχωρημένα στάδια του καρκίνου.

Γιατί είναι σημαντικά τα ω-3 λιπαρά οξέα για τον οργανισμό μας;

Τα ω-3 λιπαρά θεωρούνται από τα πλέον απαραίτητα λιπαρά οξέα για τον οργανισμό. Παρόλο που ενέχουν ποικίλα οφέλη για την υγεία, ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει από μόνος του, συνεπώς είναι αναγκαίο να προσλαμβάνονται μέσω της τροφής, ιδανικά 2 φορές την εβδομάδα. Οι κυριότερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων είναι ο σολομός, ο τόνος, ο βακαλάος, τα φύκια και γενικότερα τα θαλασσινά. Στα κυριότερα οφέλη τους εντάσσεται η ενίσχυση της εγκεφαλικής λειτουργίας, αλλά και η συμβολή τους στη φυσιολογική ανάπτυξη του οργανισμού. Επιπλέον, μειώνουν τον κίνδυνο για ποικίλες καρδιακές παθήσεις και φλεγμονώδεις αντιδράσεις του οργανισμού. Η ευρεία κατανάλωση θαλασσινών και ω-3 λιπαρών οξέων εμποδίζεται από τον τρόπο ζωής και διατροφής που επικρατεί σε κάθε περιοχή. Για παράδειγμα, στην Αμερική ο μέσος πολίτης τείνει να καταναλώνει 14 με 25 φορές περισσότερα ω-6 λιπαρά σε σχέση με τα ω-3, παρόλο που τα ω-6 λιπαρά είναι γνωστά για τις επιβλαβείς του επιδράσεις στον οργανισμό. Στον αντίποδα, ο Μεσογειακός τρόπος ζωής έχει καλύτερη ισορροπία στις ποσότητες των ω-3 και ω-6 λιπαρών. Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτό το είδος διατροφής μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες καρδιακών παθήσεων. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, γιατί η κατανάλωση ω-3 λιπαρών είναι τόσο σημαντική, ειδικά σε ανθρώπους που υποβάλλονται σε χημειοθεραπείες στη μάχη κατά του καρκίνου.

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι