Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Ποιες τροφές ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και θωρακίζουν το σώμα;

© <a href=Artemidovna | Dreamstime Stock Photos" src="https://wikihealth.gr/wp-content/uploads/2020/03/dreamstime_s_163086924-800x500.jpg" />
© Artemidovna | Dreamstime Stock Photos

Δεν θα ήταν ωραίο αν ένα συγκεκριμένο φαγητό μπορούσε να προστατεύσει τους ανθρώπους μαγικά από όλες τις ασθένειες; Δυστυχώς όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα. Τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προστατεύσετε τον εαυτό σας από ασθένειες, είναι το τακτικό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών και ο καλός και ποιοτικός ύπνος.

Πέραν όμως από αυτά τα δύο, πρέπει να γνωρίζετε ότι και η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού για την καταπολέμηση του κρυολογήματος και της γρίπης. Ωστόσο, τονίζεται, ότι δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο τρόφιμο ή συστατικό που να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά το ευεργετικό αυτό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με ένα συνδυασμό θρεπτικών ουσιών και ενώσεων που υπάρχουν στην καθημερινή διατροφή.

Πώς να βελτιώσετε την άμυνα του οργανισμού σας μέσω της διατροφή;

  • Καταναλώστε καθημερινά φρούτα και λαχανικά: Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βασικές βιταμίνες που εμπλέκονται στο ανοσοποιητικό σύστημα. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C που υπάρχει σε φρούτα και λαχανικά, όπως φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο και εσπεριδοειδή, βοηθά στην σωστή λειτουργία των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, η βιταμίνη Α που βοηθά στην διατήρηση της υγείας των ιστών του σώματος, στην υγεία του εντέρου και της αναπνευστικής οδού, υπάρχει στις γλυκοπατάτες, στο σπανάκι, στα καρότα και στα πεπόνια. Υπογραμμίζεται ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι πιο ευεργετική από ότι τα συμπληρώματα βιταμινών.
  • Καταναλώστε αρκετή πρωτεΐνη: Όπως εξηγούν οι ειδικοί, οι μικρές ποσότητες πρωτεΐνης αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Με βάση αυτό, τα πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα είναι απαραίτητα για την άμυνα του οργανισμού, καθώς παρέχουν αμινοξέα, που είναι απαραίτητα για την παραγωγή αντισωμάτων. Οι ζωικές τροφές, όπως το βόειο κρέας και το χοιρινό κρέας, περιέχουν επίσης ψευδάργυρο, ένα μέταλλο που χρησιμοποιείται από το σώμα για την παραγωγή Τ-ανοσοκυττάρων. Αυτό το μέταλλο υπάρχει στα κάσιους και τα ρεβίθια.
  • Καταναλώστε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση: Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν φυσικά, βακτήρια που είναι ευεργετικά για το μικροβιοκτόνο του ανθρώπινου εντέρου. Μικροβιοκτόνο ονομάζονται τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν στο έντερο, τα οποία εμπλέκονται στην άμυνα του οργανισμού. Τα ζυμωμένα τρόφιμα, λοιπόν, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ, το λάχανο και το kimchi, βοηθούν τα ευεργετικά αυτά βακτήρια να πολλαπλασιαστούν στο έντερο αφήνοντας λιγότερο χώρο στα επιβλαβή βακτήρια και στους ιούς.
  • Χρησιμοποιείστε μπαχαρικά: Τα μπαχαρικά και τα καρυκεύματα, όπως το σκόρδο, το τζίντζερ, η ρίγανη και η κανέλα, έχουν ερευνηθεί ενδελεχώς για τις αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές δυνατότητες τους. Προσθέτοντας λοιπόν γεύση στα φαγητά σας με αυτά τα συστατικά, αποκομίζετε πολύ περισσότερα οφέλη από τη διατροφή σας.

+ 3 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι