Διατροφή

Κανέλα: Ποια τα οφέλη της για την υγεία;

Ποια είναι τα οφέλη της κανέλας στην ανθρώπινη υγεία;

1. Χαμηλότερο σάκχαρο αίματος

Αρκετές μελέτες σε ενήλικες και ζώα με διαβήτη, διαπίστωσαν ότι η κανέλα μπορεί να μειώσει το σάκχαρο του αίματος. Ωστόσο, οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν το πώς ακριβώς η κανέλα οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα, την ίδια στιγμή που αγνοούν και το πόσο διαρκούν τα αποτελέσματά της.

2. Ενίσχυση μεταβολισμού

Σύμφωνα με νέα εργαστηριακή μελέτη, το αιθέριο έλαιο της κανέλας, που ονομάζεται cinnamaldehyde, στοχεύει τα λιπώδη κύτταρα ωθώντας το σώμα να τα χρησιμοποιήσει για ενέργεια και να κάψει περισσότερο λίπος. Ωστόσο, η εν λόγω μελέτη βρίσκεται ακόμη στα αρχικά της στάδια και οι επιστήμονες έχουν ακόμη δρόμο μπροστά τους για να εξάγουν σαφή συμπεράσματα.

3. Νεανικό δέρμα

Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές DIY μάσκες προσώπου με κανέλα, που ισχυρίζονται ότι μπορούν να μειώσουν την ακμή. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολύ λίγα επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν αυτή την εκδοχή, εκτός από μια μικρή μελέτη που διαπίστωσε ότι η κανέλα μπορεί να καταπολεμήσει διάφορους τύπους βακτηρίων που προκαλούν ακμή.

Επιπρόσθετα, μια άλλη εργαστηριακή μελέτη, διαπίστωσε ότι η κανέλα μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή κολλαγόνου και να κάνει το δέρμα να δείχνει πιο νεανικό.

4. Χαμηλή πίεση αίματος

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή κατανάλωση κανέλας, για 3 μήνες, μπορεί να μειώσει την συστολική αρτηριακή πίεση κατά 5 μονάδες. Ωστόσο, οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες για να διαπιστωθεί η συνιστώμενη ποσότητα και το χρονικό διάστημα που διαρκεί αυτό το αποτέλεσμα.

5. Θεραπεία καρκίνου

Εργαστηριακές μελέτες δείχνουν ότι η κανέλα μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνου, ακόμη και να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα. Για να επιβεβαιωθεί όμως κάτι τέτοιο, χρειάζονται μεγαλύτερες μελέτες.

6. Μείωση φλεγμονής

Μια πρόσφατη μελέτη που εξέτασε 115 τρόφιμα, διαπίστωσε ότι η κανέλα είναι πολύ βοηθητική στην μείωση της φλεγμονής. Δεδομένου μάλιστα ότι οι φλεγμονώδεις ασθένειες, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, είναι όλο και πιο συχνές σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, επιβάλλονται επιπρόσθετες μελέτες για να διαπιστωθεί εάν η κανέλα μπορεί να αποτελέσει ένα είδος φυσικής θεραπείας για ηλικιωμένους.

7. Προστασία εγκεφάλου

Σε μια εργαστηριακή μελέτη, διαπιστώθηκε ότι η κανέλα μπόρεσε να σταματήσει την συσσώρευση μιας πρωτεΐνης στον εγκέφαλο που είναι υπεύθυνη για την νόσο του Alzheimer. Ενώ, σε μια άλλη μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε αρουραίους, διαπιστώθηκε ότι όσοι έφαγαν κανέλα είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε ένα λαβύρινθο που σχεδιάστηκε για να εξετάσει την μνήμη τους. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικές επιπρόσθετες μελέτες για να διαπιστωθεί εάν αυτά τα αποτελέσματα ισχύουν και για τους ανθρώπους.

8. Χαμηλότερη χοληστερίνη

Μια μικρή μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 60 άτομα, διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν ¼ του κουταλιού την ημέρα γλυκό κανέλας για 49 ημέρες, τα επίπεδα της χοληστερίνης τους μειώθηκαν σημαντικά. Ωστόσο, οι επιστήμονες τονίζουν ότι είναι πολύ νωρίς για να προταθεί η κανέλα ως θεραπεία για την χοληστερίνη.

+ 16 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Health Benefits of Cinnamon https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-cinnamon

Cinnamon https://www.nccih.nih.gov/health/cinnamon

Preliminary evidence that cinnamon improves menstrual cyclicity in women with polycystic ovary syndrome: a randomized controlled trial https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24813595/

Antibacterial Effects of Cinnamon: From Farm to Food, Cosmetic and Pharmaceutical Industries https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586554/

Cinnamon Improves Glucose and Lipids of People With Type 2 Diabetes https://care.diabetesjournals.org/content/26/12/3215

Anti-inflammatory activity of cinnamon (C. zeylanicum and C. cassia) extracts - identification of E-cinnamaldehyde and o-methoxy cinnamaldehyde as the most potent bioactive compounds https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25629927/

Age and Age-Related Diseases: Role of Inflammation Triggers and Cytokines https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2018.00586/full

Determination of anti-inflammatory activities of standardised preparations of plant- and mushroom-based foods https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23653285/

Effect of Cinnamomum zeylanicum extract on scopolamine-induced cognitive impairment and oxidative stress in rats https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24559058/

Cinnamon extract inhibits tau aggregation associated with Alzheimer's disease in vitro https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19433898/

Cinnamon extract promotes type I collagen biosynthesis via activation of IGF-I signaling in human dermal fibroblasts https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22233457/

The In vitro anti-acne activity of two unani drugs https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4140019/

Cinnamaldehyde induces fat cell-autonomous thermogenesis and metabolic reprogramming https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29046261/

Cinnamon intake lowers fasting blood glucose: meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21480806/

The glycaemic outcomes of Cinnamon, a review of the experimental evidence and clinical trials https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12937-015-0098-9

Cinnamon extract lowers glucose, insulin and cholesterol in people with elevated serum glucose https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5067830/