Τι αισθάνεσαι;

Καρκίνος

Καρκίνος του παχέος εντέρου: 10 συμβουλές για έγκαιρη πρόληψη

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι ένας από τους συνηθέστερους καρκίνους, αλλά με ένα υγιεινό τρόπο ζωής, ο κίνδυνος μπορεί να μειωθεί. Για να προστατεύσετε τον εαυτό σας από την εν λόγω ασθένεια, ακολουθείστε τις πιο κάτω συμβουλές πρόληψης.

Πώς θα προστατευτείτε από τον καρκίνο του παχέος εντέρου;

1. Κάντε εξετάσεις για καρκίνο του παχέος εντέρου, εάν είστε άνω των 50 ετών

Περισσότερο από το 90% των ανθρώπων που έχουν διαγνωστεί με καρκίνο του παχέος εντέρου είναι 50 ετών και άνω και η μέση ηλικία διάγνωσης τους είναι 64. Η έρευνα δείχνει ότι από την ηλικία των 50, ένας στους τέσσερις ανθρώπους εμφανίζει πολύποδες ( αναπτύξεις στο παχύ έντερο που μπορούν να εξελιχθούν σε καρκίνο). Η παρακολούθηση αυτών των καταστάσεων και οι συχνές προληπτικές εξετάσεις είναι πολύ σημαντικές.

2. Επισκεφτείτε έναν γιατρό εάν έχετε συμπτώματα

Παρόλο που ο καρκίνος του παχέος εντέρου δεν προκαλεί συμπτώματα, μερικές φορές, ορισμένα σημάδια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, όπως η επίμονη αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου, τα λεπτά κόπρανα, οι κράμπες στο έντερο, η ανεξήγητη απώλεια βάρους και το αίμα στα κόπρανα. Εάν παρατηρήσετε οποιοδήποτε από αυτά συμπτώματα, επισκεφτείτε άμεσα τον γιατρό σας.

3. Ακολουθείστε μια ισορροπημένη διατροφή

Οι δίαιτες που περιέχουν πολλά λιπαρά και χοληστερίνη, συνδέονται αποδεδειγμένα με καρκίνο του παχέος εντέρου. Αντίθετα, οι δίαιτες με πολλές φυτικές ίνες έχουν προστατευτικό αποτέλεσμα. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμο και τη ζάχαρη. Συζητήστε με τον γιατρό σας για το τι πρέπει να τρώτε για να αποφύγετε την ασθένεια.

4. Διατηρήστε υγιές βάρος

Οι παχύσαρκοι άνδρες, φαίνεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του παχέος εντέρου. Επιπρόσθετα, μερικοί σωματότυποι φαίνεται πως είναι πιο επιρρεπείς στην ασθένεια από ότι άλλοι. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με μελέτες, το επιπλέον λίπος στη μέση (σωματότυπο σε σχήμα μήλου) αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου σε σύγκριση με το επιπλέον λίπος στους μηρούς ή τους γοφούς (σχήμα αχλαδιού). Να ελέγχετε τον δείκτη μάζας σώματός σας και να προσπαθείτε να βρίσκεστε εντός των φυσιολογικών ορίων με σωστή διατροφή και άσκηση.

5. Ασκηθείτε

Οι έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 40%. Ας μην ξεχνάμε ότι η άσκηση μειώνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας και διαβήτη, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για καρκίνο του παχέος εντέρου.

6. Φροντίστε να γνωρίζετε το ιατρικό ιστορικό της οικογένειας σας

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου, όπως και άλλοι τύποι καρκίνου (του στομάχου, του ήπατος και των οστών) τείνουν να είναι κληρονομικοί. Μην ξεχάσετε λοιπόν να αναφέρετε στον γιατρό σας, εάν κάποιο μέλος της οικογένειας σας είχε πολύποδες ή καρκίνο του παχέος εντέρου.

7. Μιλήστε με τον γιατρό σας για το δικό σας ιατρικό ιστορικό

Είναι πολύ σημαντικό να συζητάτε με τον γιατρό σας το ιατρικό ιστορικό σας, καθώς ορισμένοι τύποι καρκίνου, οι πολύποδες και η χρόνια φλεγμονή του εντέρου, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

8. Απευθυνθείτε στη γενετική συμβουλευτική

Οι άνθρωποι που έχουν γενετικές μεταλλάξεις που συνδέονται με τον κληρονομικό καρκίνο του παχέος εντέρου, τείνουν να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν τον εν λόγω καρκίνο. Για τον λόγο αυτό, εάν κάποιος από την οικογένεια σας έχει FAP ή HNPCC ή είστε εβραϊκής καταγωγής Ashkenazi, είναι φρόνιμο να συμβουλευτείτε κάποιον γενετιστή, ως προληπτικό μέτρο.

9. Μην καπνίζετε

Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου για δύο λόγους. Πρώτον, ο εισπνεόμενος καπνός μεταφέρει καρκινογόνες ουσίες στο παχύ έντερο. Δεύτερον, ο καπνός φαίνεται να αυξάνει το μέγεθος των πολύποδων.

10. Μειώστε την έκθεση σας στην ακτινοβολία

Σύμφωνα με την επιτροπή πυρηνικών κανονισμών των Η.Π.Α., η οποιαδήποτε ποσότητα ακτινοβολίας μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Ο κίνδυνος είναι σαφώς μεγαλύτερος για μεγαλύτερες εκθέσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση φροντίστε να μην εκτίθεστε στην ακτινοβολία, όσο περισσότερο μπορείτε.

+ 7 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι