Ψυχική υγεία

Κατάθλιψη: 9 δραστηριότητες που βελτιώνουν τα συμπτώματα

Ποιες δραστηριότητες μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τα συμπτώματα της κατάθλιψης;

1. Κάντε περπάτημα ή τρέξιμο

Δεν χρειάζεται να τρέχετε καθημερινά μακρινές αποστάσεις. Δεν χρειάζεται καν να τρέξετε. Ξεκινήστε με ένα απλό περπάτημα στη γειτονιά σας και αρχίστε να το δυναμώνετε σταδιακά. Το περπάτημα στην ύπαιθρο θα σας φτιάξει τη διάθεση και θα σας ανακουφίσει από την κατάθλιψη. (Διαβάστε αναλυτικά τα οφέλη του περπατήματος)

2. Κάντε γιόγκα

Η γιόγκα είναι μια διαλογιστική μορφή άσκησης που δυναμώνει το σώμα και το κάνει πιο ευέλικτο. Την ίδια ώρα ωστόσο, ο έλεγχος της αναπνοής που περιλαμβάνει η γιόγκα, ηρεμεί τα συναισθήματα και ενδυναμώνει το πνεύμα. Μπορείτε να αποταθείτε σε κάποιον ειδικό ή να αρχίσετε μόνοι σας στο σπίτι παρακολουθώντας βιντεάκια στο διαδίκτυο.

3. Ασχοληθείτε με τον κήπο σας

Το άγγιγμα του εδάφους ενισχύει μια βασική χημική ουσία του εγκεφάλου που ονομάζεται σεροτονίνη, η οποία εμπλέκεται στη διάθεση και ως εκ τούτου η αύξησή της μπορεί να μειώσει τα καταθλιπτικά συναισθήματα. (Ενημερωθείτε για τις συμπεριφορές που προδίδουν την κατάθλιψη)

4. Ασχοληθείτε με το τένις

Το τένις είναι ένας καλός τρόπος εξωτερίκευσης των συναισθημάτων, που δεν απαιτεί να μιλήσετε γι΄ αυτά, βοηθώντας στην απελευθέρωση της έντασης. Αν δεν θέλετε να πάτε στο γήπεδο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ρακέτα, μια μπάλα και έναν τοίχο. Αν όμως αποφασίσετε να πάτε στο γήπεδο, θα βοηθηθείτε ακόμη περισσότερο, γιατί «αναγκαστικά» θα κοινωνικοποιηθείτε και η κοινωνικοποίηση αλλάζει και βελτιώνει τη διάθεση.

5. Ασκηθείτε κατά τη διάρκεια της δουλειάς σας

Αν νιώθετε έντονα αρνητικά συναισθήματα ή διακατέχεστε από αρνητικές σκέψεις την στιγμή που εργάζεστε, τότε αφιερώστε λίγο χρόνο και απομακρυνθείτε από το γραφείο σας. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος και κάντε διατάσεις ή ανεβείτε μια σκάλα. Να θυμάστε ότι οτιδήποτε προκαλεί κίνηση στο σώμα, τονώνει τη διάθεση.

6. Κάντε ποδήλατο

Το ποδήλατο, κινούμενο ή σταθερό, είναι ένας καλός τρόπος βελτίωσης της διάθεσης. Όπως είπαμε και πιο πάνω, η μετακίνηση του σώματος τονώνει τη διάθεση, αλλά αν το ποδήλατο είναι κινούμενο, τότε ακόμη καλύτερα, γιατί μια βόλτα στο κοντινό πάρκο θα σας φέρει σε επαφή με άλλους ανθρώπους και με τη φύση και τότε η χημεία του εγκεφάλου σας θα αρχίσει να αλλάζει δημιουργώντας πιο θετικά συναισθήματα. (Η ποδηλασία αυξάνει το προσδόκιμο ζωής)

7. Κάντε βόλτα με τον σκύλο σας

Το κατοικίδιό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το άγχος σας, την ίδια ώρα που μπορεί απλά να αποτελέσει το κίνητρο που χρειάζεστε για να βγείτε έξω και να περπατήσετε. Όπως είναι ήδη γνωστό, η κατάθλιψη μειώνει τα επίπεδα της ενέργειας και ως εκ τούτου οι άνθρωποι δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι, αλλά ένα κατοικίδιο χρειάζεται φροντίδα και βόλτα, οπότε θα σας «αναγκάσει» να βγείτε από το σπίτι. Να είστε σίγουροι ότι το καθημερινό 10λεπτο περπάτημα και ο καθαρός αέρας θα σας κάνουν υπέρτατο καλό.

8. Ξεκινήστε χορό

Ο χορός είναι μια μορφή άσκησης, κοινωνικοποίησης και διασκέδασης. Και οι τρείς αυτοί συντελεστές βελτιώνουν τη διάθεση. Αν σας αρέσει έστω και λίγο ο χορός, μην χάνετε χρόνο και αρχίστε μαθήματα. Η ανεβασμένη διάθεση που θα αποκομίσετε, θα αυξήσει και την αυτοπεποίθησή σας. (Αυτοί είναι η βασικότεροι τύποι της καταθλιπτικής διαταραχής)

9. Αρχίστε μπάσκετ

Το μπάσκετ είναι ένα εξαιρετικό ομαδικό άθλημα το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί ολόχρονα, σε εσωτερικούς ή σε εξωτερικούς χώρους. Να υπενθυμίσουμε ότι τα ομαδικά αθλήματα βελτιώνουν τη διάθεση για δύο λόγους. Πρώτον γιατί είναι «αθλήματα» και όπως είπαμε η άσκηση είναι ευεργετική για την ψυχολογία και δεύτερον επειδή είναι «ομαδικά» και η κοινωνικοποίηση αλλάζει τη διάθεση προς το θετικό.

Ενημερωθείτε για περαιτέρω τρόπους διαχείρισης της κατάθλιψης

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Use Exercise to Help Depression https://www.webmd.com/depression/ss/slideshow-depression-exercise

Benefits of outdoor exercise confirmed https://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110204130607.htm

Dog walkers more likely to reach exercise benchmarks https://msutoday.msu.edu/news/2011/dog-walkers-more-likely-to-reach-exercise-benchmarks

Use of Physical and Intellectual Activities and Socialization in the Management of Cognitive Decline of Aging and in Dementia: A Review https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3549347/

How Many Steps Do People Take Per Day on Average? https://www.healthline.com/health/average-steps-per-day