Υγεία Πεπτικού Συστήματος

Κοιλιακές κράμπες: Ποιες τροφές βελτιώνουν και ποιες επιδεινώνουν την κατάσταση;

Οι κοιλιακές κράμπες είναι μια δυσάρεστη κατάσταση κατά την οποία ο ασθενής αποζητά γρήγορη ανακούφιση. Τα σωστά τρόφιμα μπορούν να ανακουφίσουν αυτή την κατάσταση, ενώ τα λανθασμένα μπορούν να την επιδεινώσουν. Πάμε λοιπόν να δούμε ποια είναι τα βοηθητικά και ποια τα βλαβερά τρόφιμα του κοιλιακού πόνου.

Ποιες τροφές επιδεινώνουν τις κοιλιακές κράμπες;

1. Λιπαρά τρόφιμα

Τα λιπαρά τρόφιμα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν, γεγονός που προκαλεί κράμπες στο στομάχι. Επιπρόσθετα, μπορούν να επιδεινώσουν το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, μια κατάσταση κατά την οποία προκαλείται φούσκωμα, πόνος, δυσκοιλιότητα και διάρροια.

2. Γαλακτοκομικά προϊόντα

Η υπερκατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να προκαλέσει σε μερικούς ανθρώπους κράμπες και αυτό γιατί περιέχουν λακτόζη, ένα τύπο σακχάρου στον οποίο πολλοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία, με αποτέλεσμα να μην χωνεύεται εύκολα. Αυτή η κατάσταση προκαλεί πόνο στο στομάχι, φούσκωμα και ναυτία.

3. Καφές και τσάι

Αν αντιμετωπίζετε καθημερινά σχεδόν πόνο στο στομάχι, τότε ενδέχεται να χρειάζεται να μειώσετε την καφεΐνη που καταναλώνετε. Η καφεΐνη δρα ως διουρητικό, οπότε οι επισκέψεις σας στην τουαλέτα αυξάνονται, αυξάνοντας τον κίνδυνο αφυδάτωσης, η οποία ευνοεί τις κράμπες. Επιπρόσθετα, προκαλεί σφίξιμο στους μυς και τα νεύρα του εντέρου και του στομάχου, δημιουργώντας το τέλειο έδαφος για κράμπες.

4. Καυτερές πιπεριές

Οι καυτερές πιπεριές περιέχουν μια ένωση που ονομάζεται καψαϊκίνη, η οποία δεν προκαλεί μόνο κάψιμο στο στόμα, αλλά την ίδια ώρα ενεργοποιεί τα νεύρα του εντέρου επιδεινώνοντας τις κράμπες.

5. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Η διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες είναι ευεργετική για την ανθρώπινη υγεία, καθώς βοηθά στην πρόληψη της αύξησης βάρους, του διαβήτη και των καρδιακών παθήσεων. Ωστόσο, η ξαφνική πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί να προκαλέσει κράμπες ή να επιδεινώσει τις υπάρχουσες. Αν θέλετε να αυξήσετε τις φυτικές ίνες που καταναλώνετε κάντε το σταδιακά, δίνοντας χρόνο στο σώμα σας να συνηθίσει.

6. Τροφές πλούσιες σε νάτριο

Η υπερβολική κατανάλωση νατρίου επηρεάζει την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα, μέταλλα τα οποία βοηθούν στη σωστή λειτουργία των μυών του σώματος, ανάμεσα τους και οι μυς του στομάχου και του εντέρου.

7. Αλκοόλ

Το αλκοόλ αυξάνει την διάρκεια του πόνου. Επιπρόσθετα, είναι διουρητικό και αυτό μπορεί να σας θέσει σε κίνδυνο αφυδάτωσης, μια κατάσταση η οποία ευνοεί τις κράμπες.

Ποια τρόφιμα βοηθούν στην αντιμετώπιση των κοιλιακών κραμπών;

1. Μέντα

Η μέντα δεν βελτιώνει μόνο την αναπνοή, αλλά μπορεί να διευκολύνει και τις κοιλιακές κράμπες. Σύμφωνα με μια μελέτη, η μέντα διευκόλυνε τον στομαχικό πόνο και άλλα συμπτώματα που αντιμετώπιζε μια ομάδα ατόμων με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Μπορείτε να καταναλώσετε τσάι μέντας ή παστίλιες μέντας.

2. Τζίντζερ

Το τζίντζερ μπορεί να μειώσει την φλεγμονή του σώματος και να διευκολύνει τα στομαχικά συμπτώματα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, το τζίντζερ μπορεί να μειώσει και τα συμπτώματα της περιόδου όταν λαμβάνεται τις πρώτες 3-4 μέρες. Μπορείτε να προσθέσετε αποξηραμένο τζίντζερ στα φαγητά και τις σαλάτες σας ή να το καταναλώσετε ως τσάι.

3. Τόφου

Έρευνες δείχνουν ότι το ασβέστιο μειώνει τις κράμπες της περιόδου και αυτό γιατί βοηθά στη σωστή λειτουργία των μυϊκών κυττάρων. Το τόφου, το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε ασβέστιο, οπότε βοηθούν στην πρόληψη των στομαχικών και εντερικών κραμπών.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Foods That Help or Hurt Tummy Cramps https://www.webmd.com/digestive-disorders/ss/slideshow-pain-cramps-foods

Caffeine and Muscle Cramps: A Stimulating Connection https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(06)01025-4/fulltext

American College of Gastroenterology monograph on the management of irritable bowel syndrome and chronic idiopathic constipation https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25091148/

Efficacy of Ginger for Alleviating the Symptoms of Primary Dysmenorrhea: A Systematic Review and Meta-analysis of Randomized Clinical Trials https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26177393/

Effects of chili on postprandial gastrointestinal symptoms in diarrhoea predominant irritable bowel syndrome: evidence for capsaicin-sensitive visceral nociception hypersensitivity https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18647268/

Effects of Calcium-Vitamin D and Calcium-Alone on Pain Intensity and Menstrual Blood Loss in Women with Primary Dysmenorrhea: A Randomized Controlled Trial https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27296057/

Dysmenorrhea https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/dysmenorrhea

Diagnosis and Management of IBS in Adults https://www.aafp.org/afp/2012/0901/p419.html

Slideshow Best and Worst Foods for Cramps https://www.womanlynews.com/woman/2020/10/06/slideshow-best-and-worst-foods-for-cramps/