Τι αισθάνεσαι;

Άσκηση και Υγεία

Κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγετε στο περπάτημα

© <a href=Viteethumb | Dreamstime Stock Photos" src="https://wikihealth.gr/wp-content/uploads/2020/03/dreamstime_s_103381327-800x500.jpg" />
© Viteethumb | Dreamstime Stock Photos

Το περπάτημα είναι ένας από τους πιο εύκολους τρόπους άσκησης, καθώς και ιδιαίτερα ωφέλιμος για τον οργανισμό.Έρευνες δείχνουν ότι το περπάτημα μπορεί να προλάβει έως και 24 νοσήματα- κυρίως καρδιοαγγειακά και ενδοκρινολογικά, όπως ο διαβήτης. Σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του Σαν Μονέ στη Γαλλία και έρευνα του πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο στη Καλιφόρνια, το περπάτημα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου ειδικά στους μεσήλικες κατά 22% στην επόμενη δεκαετία, αυξάνοντας το προσδόκιμο ζωής.

Προτείνεται καθημερινά περπάτημα περίπου 15 – 30 λεπτών, καθώς εκτός από την βελτίωση της εμφάνισης βελτιώνονται και οι λειτουργίες του εγκεφάλου, των πνευμόνων, της καρδιάς, της πέψης, των οστών και της ψυχικής υγείας. Ακόμα πιο ευεργετικό είναι το περπάτημα που χρονικά προσεγγίζει την μια ώρα ημερησίως, τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα καθώς μειώνει την θνησιμότητα κατά 35% σε σχέση με κάποιον που δεν γυμνάζεται.

Κατά την διάρκεια της άσκησης-αν και θεωρείται από τις πιο απλές μορφές άσκησης- γίνονται κάποια λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμό. Για αυτό πρέπει να αποφευχθούν τα ακόλουθα:

Χρήση λάθος τύπου παπουτσιού

Η σωστή χρήση παπουτσιού εξαρτάται από την τοποθεσία που περπατάει κάποιος, τις συνθήκες και τον τύπο του πέλματος. Θεωρείται καλό το παπούτσι να είναι άνετο και να μην πληγώνει το πέλμα κατά την κίνηση ούτε στην φτέρνα, ούτε στα δάκτυλα και να αποφευχθεί τακούνι καθώς και παπούτσια ειδικών αθλητικών  δραστηριοτήτων, όπως του μπάσκετ ή του τένις. Αυτό συμβαίνει για να μην προέλθει τραυματισμός στον αστράγαλο, γιατί η δομή των συγκεκριμένων υποδημάτων είναι διαφορετική καθώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις άλλης αθλητικής δραστηριότητας και θα επιφέρει ενόχληση κατά το συνεχόμενο περπάτημα. Προτείνεται η αγορά παπουτσιών ίσιου τύπου running, τα οποία πρέπει να είναι σε σωστό νούμερο και όχι μεγαλύτερα και να είναι δεμένα κατά την άθληση, γιατί είναι πιθανή η δημιουργία κάλων.

Ίδιες διαδρομές

Η αλλαγή δρομολογίων βοηθάει να καταπολεμηθεί η απώλεια ενδιαφέροντος και συνεπώς μακροπρόθεσμα η διακοπή της άθλησης. Το ενδιαφέρον συνδέεται με την ψυχική διάθεση και την απελευθέρωση ενδορφινών στον οργανισμό. Εκτός από την τόνωση του ενδιαφέροντος και την βελτίωση της διάθεσης που επιφέρει η αλλαγή δρομολογίου,αλλαγές θα έχει και η σωματική σας εκγύμναση, καθώς στο νέο δρομολόγιο θα υπάρχουν και γεωμορφολογικές διαφορές που κατά το περπάτημα θα βοηθήσουν διαφορετικούς μύες να αναπτυχθούν. Μια καλή εναλλακτική είναι και η χρήση δρομολογίων με λόφους και κλίση εδάφους.

Αποφυγή χρήσης κινητού

Το κινητό τηλέφωνο είναι από τους βασικότερους παράγοντες απόσπασης της προσοχής για οδηγούς και πεζούς. Έχει παρατηρηθεί ότι από το 2004 και έπειτα τα ποσοστά ατυχημάτων που οφείλονται σε απόσπαση προσοχής έχουν διπλασιαστεί. Για αυτό προτείνεται μεν η κατοχή του, καθώς μπορεί να φανεί χρήσιμο αν χαθεί κάποιος ή χρειαστεί να κάνει ή να λάβει κάποιο τηλεφώνημα, αλλά ο συνδυασμός με την άσκηση δεν θεωρείται ασφαλής. Αν παραστεί ανάγκη θα πρέπει να διακοπεί η άσκηση και όταν ολοκληρωθεί το τηλεφώνημα, τότε να επιστρέψει ο αθλούμενος στο πρόγραμμά του. Επιπλέον, η χρήση ακουστικών και μουσικής ή ραδιοφώνου μπορεί να καταστεί επικίνδυνη, καθώς δεν ακούγονται ήχοι όπως αυτοκίνητα που έρχονται με ταχύτητα, σκυλιά που μπορεί να προσεγγίσουν και άλλοι κίνδυνοι της πόλης.

Κακή στάση σώματος

Επειδή η ζωή των περισσότερων ανθρώπων είναι καθιστική, το σώμα πολλές φορές τείνει να έχει κάποια κύρτωση το λεγόμενο ‘ καμπούριασμα’. Η αποφυγή της λανθασμένης αυτής στάσης είναι βασική για την αποφυγή τραυματισμών και για την δυνατότητα να διανύσει το σώμα μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς ενοχλήσεις. Ισιώνοντας την σπονδυλική στήλη, έχοντας τα χέρια χαλαρά σε φυσική θέση και το κεφάλι ψηλά με το βλέμμα να ατενίζει περίπου 20 μέτρα μπροστά δεν θα προκύψει κάποιο πρόβλημα κατά την άθληση.

Δεν είστε ορατοί στους γύρω στο σκοτάδι

Όσο μειώνεται το ηλιακό φως τόσο μικρότερη η δυνατότητα να γίνει αντιληπτός από διερχόμενα οχήματα ο αθλούμενος. Η αποτροπή ατυχημάτων από την μειωμένη ορατότητα μπορεί να αποφευχθεί με την χρήση ρούχων σε ανοιχτά χρώματα και όχι σκούρα, καθώς και με την χρήση αντανακλαστικών, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στο οδικό δίκτυο και στα μπουφάν των μοτοσυκλετιστών. Στο εμπόριο διατίθενται ειδικά ρούχα με αντανακλαστικά ή μπορεί ο αθλητής να ράψει ένα μικρό κομμάτι στην πλάτη μιας μπλούζας ή ενός μπουφάν.

Αν εφαρμοστούν οι ανωτέρω συμβουλές το περπάτημα θα γίνει ακόμα πιο εύκολο και με μεγαλύτερη ασφάλεια θα είναι δυνατό να διανυθούν αρκετά επιπλέον χιλιόμετρα, κάτι που θα ευεργετήσει τον οργανισμό. Επιπλέον, θα βοηθούσε για να παραταθεί η άθληση, η χρήση ρολογιού με μετρητή βημάτων, καθώς έτσι μπορεί να έχει έλεγχο της απόδοσης, των θερμιδικών του καύσεων και των οργανικών του ενδείξεων. Το περπάτημα με παρέα ή τον σκύλο αθλούμενου είναι ένας ακόμα παράγοντας που αυξάνει αρκετά τη διάρκεια και το διάστημα που διανύεται κάθε φορά.

+ 1 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι