Τι αισθάνεσαι;

ΣΥΣΤΑΣΗ

Μην τρώτε περισσότερο από μέτριες ποσότητες κόκκινου κρέατος, όπως βόειο κρέας, χοιρινό και αρνί. Τρώτε ελάχιστο ή καθόλου επεξεργασμένο κρέας

Δεν χρειάζεται να τρώτε μεγάλη ποσότητα κόκκινου κρέατος για να πάρετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων παρέχει μια καλή πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β12.

Ωστόσο, αν καταναλώνετε περισσότερο από 500γρ κόκκινου κρέατος εβδομαδιαίως μπορεί να αυξήσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου. Εάν τρώτε κόκκινο κρέας, περιορίστε την κατανάλωσή του το μέγιστο σε 3 μερίδες εβδομαδιαίως ή περίπου 340-500γρ (μαγειρεμένο).

Καταναλώνετε ελάχιστο ή καθόλου επεξεργασμένο κρέας.

Μειώστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος

Για να νικήσετε τον καρκίνο, συγκαταλέγετε στις ζωικές πρωτεΐνες τα ψάρια, τα πουλερικά και το άπαχο κόκκινο κρέας ως συμπλήρωμα των κυρίως φυτικών γευμάτων σας. Φροντίστε το πιάτο σας να είναι γεμάτο με χόρτα και δημητριακά και περιορίστε το κρέας ως δευτερεύουσα εστίαση του γεύματός σας.

Ανεξάρτητα από τον τύπο κρέατος που τρώτε, τα λαχανικά και οι φυτικές ίνες πρέπει να αποτελούν τα δύο τρίτα (ή περισσότερο των περιεχομένων του πιάτου σας!) οποιουδήποτε γεύματος, ενώ το ένα τρίτο ή λιγότερο πρέπει να αποτελείται από ζωικές πρωτεΐνες όπως θαλασσινά, πουλερικά και γαλακτοκομικά τρόφιμα, περιστασιακά άπαχο και κόκκινο κρέας.

Αποφύγετε την κατανάλωση κρέατος

Μην αισθάνεστε ότι κάθε γεύμα που καταναλώνετε πρέπει να περιλαμβάνει κρέας. Διασκεδάστε εξερευνώντας συνταγές με βάση τα λαχανικά και απολαύστε γεύματα που είναι εντελώς φυτικά. Έτσι, θα εξοικονομήσετε χρήματα και θα απολαύσετε ένα γευστικό πιάτο που μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου.

Παραλείψτε τα επεξεργασμένα κρέατα

Τα μεταποιημένα κρέατα μπορεί να είναι καπνιστά, αλατισμένα, προϊόντα ζύμωσης, επεξεργασμένα με προσθήκη συντηρητικών. Για παράδειγμα, αντί να τρώτε χοτ-ντογκ, μπέικον, λουκάνικα και αλλαντικά, προτιμήστε φρέσκα ψητά πουλερικά, καρύδια, χούμους και άλλα φασόλια για σάντουιτς.