Μολυσματικές ασθένειες

Κορωνοϊός: Αλλάξτε τον τρόπο ζωής σας και ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

Όλη αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την πανδημία του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει αναπόφευκτα άγχος και ανασφάλεια σε όλο τον κόσμο και οι κοινωνικές αποστάσεις που επιβάλλονται, θα μας ακολουθούν για πολλούς μήνες ακόμη, μέχρι να βρεθεί ένα αποτελεσματικό εμβόλιο. Είναι όμως πολύ σημαντικό, να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι προστασίας, που μπορούν  να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας για να είναι σε θέση να καταπολεμήσει την οποιαδήποτε μόλυνση προκύψει.

Ποιες υποκείμενες ιατρικές παθήσεις συνδέονται με τον κορωνοϊό;

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πλειονότητα των ασθενών με κορωνοϊό, που καταλήγουν στο νοσοκομείο, στην εντατική ή πεθαίνουν, έχουν κάποια υποκείμενη ιατρική ασθένεια που επιδεινώνει την κατάσταση τους. Μάλιστα, μια μελέτη έδειξε ότι το 89% αυτών που νοσηλεύτηκαν στις ΗΠΑ, είχαν τουλάχιστον μια άλλη ασθένεια, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλό σάκχαρο στο αίμα (ειδικά διαβήτης τύπου 2), υπερβολικό βάρος ή παθήσεις των πνευμόνων. Επίσης, μια ανάλυση δεδομένων που πραγματοποιήθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου, έδειξε ότι από τους πρώτους 2.204 ασθενείς με COVID-19, που εισήχθησαν σε μονάδες εντατικής θεραπείας, το 72,7% ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Όλα αυτά τα θέματα υγείας είναι αποτέλεσμα του τρόπου ζωής. Η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, το κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και τα υψηλά επίπεδα στρες, οδηγούν σε πολλές ασθένειες. Είναι λοιπόν σημαντικό, να αναπτύξουμε υγιεινές συνήθειες, ώστε να αποτρέψουμε την εμφάνιση σοβαρών καταστάσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης, σε περιπτώσεις κυρίως που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και πρόσθετες απειλές, όπως οι αναδυόμενες μολυσματικές ασθένειες.

Υπάρχει, μάλιστα ένα σύνολο στοιχείων που συνδέουν τον ανθυγιεινό τρόπο ζωής με ιογενείς ασθένειες και  ιδιαίτερα αναπνευστικές ασθένειες. Συγκεκριμένα τα στοιχεία δείχνουν ότι το υψηλό σάκχαρο στο αίμα μειώνει την ανοσοποιητική λειτουργία, το υπερβολικό σωματικό λίπος διαταράσσει την ανοσολογική ρύθμιση και οδηγεί σε χρόνια φλεγμονή, ενώ η αντίσταση στην ινσουλίνη και ο προ-διαβήτης είναι σε θέση να καθυστερήσουν και να αποδυναμώσουν την ανοσολογική απόκριση του αναπνευστικού έναντι των ιών.

Αλλάξτε τον τρόπο ζωής σας και βελτιώστε τη ασυλία του οργανισμού σας

Για να προστατευθείτε μακροπρόθεσμα από κάθε ασθένεια, αλλά κυρίως τώρα μέχρι να βρεθεί κάποιο αποτελεσματικό εμβόλιο για τον κορωνοϊό, θα πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας. Να υπενθυμίσουμε ότι η διατήρηση της υγείας είναι η καλύτερη άμυνα ενάντια στην πανδημία και οι υγιεινές συνήθειες, όπως οι ακόλουθες, προάγουν την υγεία.

1. Διατροφή

Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που ακολουθούν ένα θρεπτικό και υγιεινό τρόπο διατροφής, είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν ψυχικά και σωματικά προβλήματα. Ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες C και D και ο ψευδάργυρος, θεωρούνται απαραίτητα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ τα χαμηλά επίπεδα συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη D, έχουν αναγνωριστεί ως παράγοντες κινδύνου για την COVID-19. Επιλέξτε, λοιπόν, τρόφιμα ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ψάρια και υγιή λίπη και μειώστε τη πρόσληψη υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων, για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας.

2. Άσκηση

Η σωματική άσκηση ευνοεί την μακροζωία και ενισχύει την ποιότητα ζωής, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αφιερώστε, λοιπόν, χρόνο στην άσκηση και κάντε την μέρος της ζωής σας. Ακόμη και το ελάχιστο περπάτημα έχει ευεργετικά αποτελέσματα.

3. Άγχος

Το άγχος βλάπτει το ανοσοποιητικό σύστημα. Διασπά τη ρύθμιση της απόκρισης της κορτιζόλης και μπορεί να  καταστείλει την ανοσολογική λειτουργία. Το χρόνιο στρες μπορεί να μειώσει τα λεμφοκύτταρα του σώματος (λευκά αιμοσφαίρια που βοηθούν στην καταπολέμηση της μόλυνσης) και όσο χαμηλότερος είναι ο αριθμός των λεμφοκυττάρων, τόσο περισσότερο κινδυνεύετε να μολυνθείτε από κάποιον ιό. Για να μειώσετε το άγχος σας, κάντε ασκήσεις, θεραπεία γνωστικής συμπεριφοράς, κοιμηθείτε καλά και τραφείτε σωστά και υγιεινά. Σημειώνεται ότι η  λήψη πρόσθετων θρεπτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες Β, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος, σε αγχωτικές περιόδους, μειώνουν τα συνολικά επίπεδα στρες.

Συμπερασματικά

Το να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας, δεν σημαίνει ότι θα εξαλείψετε την πιθανότητα να μολυνθείτε από την COVID-19 ή από οποιαδήποτε άλλη ασθένεια, αλλά θα μειώσετε τον κίνδυνο να αρρωστήσετε σοβαρά και θα αυξήσετε τις πιθανότητες να αναρρώσετε πιο γρήγορα.

+ 13 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

While we wait for a coronavirus vaccine, eating well, exercising and managing stress can boost your immune system https://medicalxpress.com/news/2020-05-coronavirus-vaccine-stress-boost-immune.html

The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky https://edition.cnn.com/2020/03/31/us/coronavirus-vaccine-timetable-concerns-experts-invs/index.html

Covid 19 coronavirus: Social distancing likely to be in place until vaccine is ready - virologist https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12325814

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32298251 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32298251

Covid 19 and the elephant in the room https://www.europeanscientist.com/en/article-of-the-week/COVID-19-and-the-elephant-in-the-room/

Lifestyle index for mortality prediction using multiple ageing cohorts in the USA, UK and Europe https://www.nature.com/articles/s41598-018-24778-1

Global trends in emerging infectious diseases https://www.nature.com/articles/nature06536/

High blood sugar of diabetes can cause immune system malfunction, triggering infection https://www.sciencedaily.com/releases/2015/08/150806151354.htm

Obesity, inflammation and the immune system https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-nutrition-society/article/obesity-inflammation-and-the-immune-system/BBA951027B413AEE76E3DA11A81173F1

ongitudinal multi-omics of host–microbe dynamics in prediabetes https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6666404/

The Effects of Obesity on Outcome in Preclinical Animal Models of Infection and Sepsis: A Systematic Review and Meta-Analysis https://www.hindawi.com/journals/jobe/2020/1508764/

Diurnal cortisol slopes and mental and physical health outcomes: A systematic review and meta-analysis. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28578301

Coronavirus (COVID-19) https://medicalxpress.com/coronavirus/