Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Λιγούρες: Περιορίστε την επιθυμία σας για σνακ

Πώς θα μειώσετε την επιθυμία σας για σνακ;

Η επιθυμία για ένα σνακ, γλυκό ή αλμυρό, μπορεί να σας κτυπήσει την πόρτα για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα αν φάγατε νωρίς για δείπνο ή ακόμη και λόγω πλήξης. Τι μπορείτε να κάνετε όμως για να αντιμετωπίσετε αυτή σας την επιθυμία; Πάμε πιο κάτω να δούμε.

1. Προσέξτε τι αγοράζετε

Αν πιστεύετε ότι είστε επιρρεπείς στα σνακ, τότε αποφύγετε να αγοράζετε πατατάκια και σοκολάτες από το σουπερμάρκετ. Αντ΄ αυτού αγοράστε άλλα πιο υγιεινά σνακ, όπως τα καρύδια, τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αν θέλετε κάτι γλυκό, αγοράστε μερικές φράουλες ή οποιοδήποτε άλλο φρούτο σας αρέσει και αφήστε στην άκρη το παγωτό.

2. Καταναλώστε άφθονο νερό

Ένα από τα πιο απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τις λιγούρες σας, είναι να καταναλώνετε άφθονο νερό, το οποίο μειώνει την πείνα. Να υπενθυμίσουμε ότι το νερό γεμίζει το στομάχι και διατηρεί το αίσθημα του κορεσμού για αρκετή ώρα.

3. Παραμείνετε απασχολημένοι

Η πλήξη μπορεί να οδηγήσει στην απερίσκεπτη κατανάλωση τροφής. Διαβάστε ένα βιβλίο, κάντε μια βόλτα ή βρεθείτε με κάποιο φίλο σας.

4. Τοποθετείστε τα σνακ σε μη εμφανή σημεία

Για να αποφύγετε τον πειρασμό, τοποθετήστε σε απρόσιτα και μη εμφανή σημεία τα μπισκότα, τα πατατάκια και άλλα σνακ που δεν είναι και τόσο υγιεινά. Αν δεν τα έχετε μπροστά σας σε περίοπτη θέση, ο εγκέφαλος σας θα τα ζητήσει λιγότερο επίμονα και έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε κάτι πιο υγιεινό.

5. Ασκηθείτε

Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα μέσω απόσπασης της προσοχής από το φαγητό. Η έρευνα δείχνει ότι ενας γρήγορος πρωινός περίπατος 45 λεπτών, μπορεί να περιορίσει την όρεξη και να βελτιώσει τα επίπεδα της ενέργειας για το υπόλοιπο της μέρας. Κάντε περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι ή ποδηλασία.

6. Τραφείτε υγιεινά

Τα υγιεινά γεύματα που είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, άπαχο κρέας και σπόρους, τείνουν να διατηρούν το αίσθημα της πληρότητας για περισσότερες ώρες. Ως εκ τούτου, μειώνουν την πιθανότητα να νιώσετε πεινασμένοι και να στραφείτε προς ανθυγιεινά σνακ. Αντίθετα, τα ανθυγιεινά γεύματα, χωνεύονται εύκολα και σε μικρό χρονικό διάστημα η πείνα ξανάρχεται.

7. Μείνετε μακριά από πειρασμούς

Πειρασμός σε αυτή την περίπτωση είναι οτιδήποτε σας ωθεί να τρώτε απερίσκεπτα. Για παράδειγμα, εάν η επίσκεψη σας σε ένα αρτοποιείο το πρωί συνδέεται με την αγορά καφέ και άλλων αρτοπαρασκευασμάτων, τότε σταματήστε να παίρνετε τον καφέ σας επ΄ έξω και φτιάξτε τον στο σπίτι. Γράψτε σε ένα χαρτί τις συνήθειες που πυροδοτούν την όρεξη σας και αλλάξτε τις.

8. Βουρτσίστε τα δόντια σας

Μπορεί να σας ακούγεται παράξενο, αλλά το πλύσιμο των δοντιών είναι πολύ βοηθητικό. Καταρχάς θα σκεφτείτε δυο φορές πριν ξαναλερώσετε τα δόντια σας αφού τα πλύνετε και επιπρόσθετα πρέπει να περιμένετε μισή ώρα μετά το βούρτσισμα για να καταναλώσετε τροφή γιατί τα δόντια ακριβώς μετά το πλύσιμο είναι ευαίσθητα. Ως εκ τούτου, μέσα σε αυτή την μισή ώρα, είναι πολύ πιθανόν η λιγούρα να σας έχει περάσει.

9. Προγραμματίστε τα σνακ σας

Ο προγραμματισμός των σνακ είναι πολύ σημαντικός, γιατί θα έχετε την δυνατότητα να μελετήσετε από πριν τις θερμίδες που θα σας προσθέσουν και  θα γνωρίζετε από πριν το τι ακριβώς θα φάτε. Δείτε λοιπόν τι σας αρέσει εκ των προτέρων, μετρήστε τις θερμίδες και πάρτε μαζί σας μόνο ότι επιτρέπεται να φάτε και ποτέ περισσότερο για να αποφύγετε τον πειρασμό. Συνοδεύστε το σνακ σας με πολύ νερό για να νιώσετε χορτασμένοι. Συνιστάται η λήψη περίπου 100 θερμίδων σε κάθε σνακ (μήλο, ξηρούς καρπούς κ.ο.κ)

10. Διαχειριστείτε το άγχος σας

Πολλοί άνθρωποι όταν αγχώνονται τείνουν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες τροφίμων και μάλιστα ανθυγιεινών τροφίμων, στην προσπάθεια τους να απομακρύνουν τα άσχημα συναισθήματα που νιώθουν «σκεπάζοντας» τα με ένα άλλο είδος απόλαυσης. Κάντε γιόγκα, ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμό και ότι άλλο σας χαλαρώνει και σταματήστε να τρώτε.

11. Αγοράστε μεμονωμένες μερίδες τροφίμων

Μια πολύ έξυπνη επιλογή είναι να αγοράζετε μεμονωμένες μερίδες από τα αγαπημένα σας σνακ. Αν λοιπόν μια μέρα θελήσετε να φάτε πατατάκια, μην αγοράσετε μια σακούλα με πολλές συσκευασίες. Αντ΄ αυτού αγοράστε μόνο ένα κουτάκι για να ικανοποιήσετε την λιγούρα σας, που σε πολλές περιπτώσεις είναι εγκεφαλική και όχι πραγματική, και αρκεστείτε σε αυτό.

+ 10 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Curb Your Food Cravings https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-stop-cravings

Water Consumption Increases Weight Loss During a Hypocaloric Diet Intervention in Middle-aged and Older adults https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2859815/

Curb Your Food Cravings https://headtopics.com/us/curb-your-food-cravings-18203786

Just Enough for You: About Food Portions https://www.niddk.nih.gov/health-information/weight-management/just-enough-food-portions

Guide to Behavior Change https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/lose_wt/behavior.htm

Weight loss https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/in-depth/healthy-diet/art-20046267

Omega-3 Fatty Acids: An Essential Contribution https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/fats-and-cholesterol/types-of-fat/omega-3-fats/

Emotional Eating How to Recognize and Stop Emotional and Stress Eating https://www.commwellhealth.org/blog/emotional-eating-how-to-recognize-and-stop-emotional-and-stress-eating

Eaten up by boredom: consuming food to escape awareness of the bored self https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25883579/

A brisk walk, compared with being sedentary, reduces attentional bias and chocolate cravings among regular chocolate eaters with different body mass https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23962400/

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι