Τι αισθάνεσαι;

Διατροφή

Μεταβολισμός: Το χρονικό διάστημα που τρώτε μέσα στη μέρα είναι καθοριστικό για τον μεταβολισμό σας

Περίπου 1 στους 3 Αμερικανούς ενήλικες ταλαιπωρούνται από μεταβολικό σύνδρομο, δηλαδή μια ομάδα πρώιμων προειδοποιητικών συμπτωμάτων που αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό επεισόδιο. Οι άνθρωποι αυτοί, για να αποφεύγουν αυτά τα προβλήματα υγείας, συμβουλεύονται να προσέχουν την ποσότητα και τον τύπο των τροφίμων που καταναλώνουν. Ωστόσο, μια νέα μελέτη αναφέρει ότι πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή και στο χρονικό διάστημα που καταναλώνονται οι τροφές μέσα σε ένα 24ωρο.

Μπορούν να ελαχιστοποιηθούν τα συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου αν μειωθούν οι ημερήσιες ώρες κατανάλωσης τροφής;

Η Satchidananda Panda, από το Ινστιτούτο Βιολογικών Επιστημών Salk, La Jolla  και ο καρδιολόγος Pam R. Taub από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας του Σαν Ντιέγκο, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να διαπιστώσουν εάν τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών που πραγματοποιήθηκαν σε ποντίκια από την Panda, οι οποίες περιελάμβαναν μια αναδυόμενη διαιτητική παρέμβαση (TRE) σε μια προσπάθεια να καθοριστεί ένας συνεπείς καθημερινός κύκλος διατροφής και να σταθεροποιηθεί το βιολογικό ρολόι του σώματος, θα ήταν τα ίδια και στους ανθρώπους.

Έτσι, οι δύο ερευνητές μαζί με τους συνεργάτες τους, παρακολουθήσαν 19 άνδρες και γυναίκες με μεταβολικό σύνδρομο, που είχαν τρεις ή περισσότερους από πέντε ειδικούς παράγοντες κινδύνου: υψηλή γλυκόζη στο αίμα, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων, χαμηλή «καλή» χοληστερίνη και επιπλέον κοιλιακό λίπος. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες ήταν παχύσαρκοι και λάμβαναν τουλάχιστον ένα φάρμακο για τη διαχείριση των μεταβολικών παραγόντων κινδύνου που είχαν.

Ο διατροφικός κανόνας που έπρεπε να ακολουθήσουν οι συμμετέχοντες στην μελέτη ήταν το «φάτε οτιδήποτε, αλλά μόνο σε διάστημα 10 ωρών». Για τους επομένους τρείς μήνες λοιπόν, οι συμμετέχοντες κατέγραφαν τους χρόνους κατανάλωσης των τροφών τους, παρακολουθούσαν τον ύπνο τους χρησιμοποιώντας μια ειδική εφαρμογή στο κινητό τους που δημιουργήθηκε από την ερευνητική ομάδα και έλεγχαν την γλυκόζη του αίματος τους, με ειδικές συσκευές.

Μετά το πέρας της πιλοτικής περιόδου (τρεις μήνες), διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες έχασαν κατά μέσο όρο το 3% του βάρους τους και περίπου το 3% του κοιλιακού τους λίπους. Επιπρόσθετα, μειωθήκαν τα επίπεδα της αρτηριακής τους πίεσης και στα άτομα που η γλυκόζη του αίματος τους ήταν αυξημένη παρατηρήθηκε μείωση. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι είδαν βελτιώσεις και στην ποιότητα ζωής τους, όπως ο καλύτερος ύπνος.

Γενικότερα οι συμμετέχοντες είδαν τη μεταβολική τους υγεία να βελτιώνεται χωρίς να στερούνται κάποια γεύματα. Οι περισσότεροι επέλεγαν να καθυστερήσουν το πρωινό, περιμένοντας περίπου δύο ώρες αφού ξυπνούσαν για να φάνε, ενώ επέλεγαν να φάνε για βραδινό περίπου τρεις ώρες πριν πάνε για ύπνο και ακολούθως δεν έτρωγαν κανένα σνακ.

Μάλιστα, μετά το τέλος της μελέτης, περισσότερα από τα 2/3 των συμμετεχόντων συνέχισαν να ακολουθούν μέχρι και για ένα χρόνο το πρόγραμμα των 10 ωρών, φτάνοντας στο σημείο να βελτιώσουν τόσο σημαντικά την χοληστερίνη και την αρτηριακή τους πίεση, που κατάφεραν να σταματήσουν την φαρμακευτική τους αγωγή.

Με βάση τα ευρήματα αυτής της μικρής πιλοτικής μελέτης, ο Taub σχεδιάζει μια μεγαλύτερη μελέτη με πάνω από 100 άτομα με μεταβολικό σύνδρομο, για να εδραιώσει τα αποτελέσματα του, ενώ η Panda διερευνά αυτή τη στιγμή λεπτομερέστερα την υποκείμενη βιολογία των μεταβολικών οφελών που παρατηρούνται στα ποντίκια μετά από την αναδυόμενη διαιτητική παρέμβαση.

Συμπερασματικά

Οι άνθρωποι που θέλουν να βελτιώσουν την μεταβολική τους υγεία, πρέπει πρώτα να συμβουλεύονται τον γιατρό τους πριν προβούν σε ριζικές αλλαγές στις διατροφικές τους συνήθειες.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Why When You Eat Might Be as Important as What You Eat https://directorsblog.nih.gov/2019/12/10/why-when-you-eat-might-be-as-important-as-what-you-eat/

Ten-hour time-restricted eating reduces weight, blood pressure, and atherogenic lipids in patients with metabolic syndrome https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1550413119306114

Time-restricted feeding without reducing caloric intake prevents metabolic diseases in mice fed a high-fat diet. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22608008

Time-restricted feeding is a preventative and therapeutic intervention against diverse nutritional challenges. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25470547

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι