Τι αισθάνεσαι;

Άσκηση και Υγεία, Καρκίνος, Πρόληψη και θεραπεία

Μπορεί η άσκηση να προλάβει ή να καταπολεμήσει τον καρκίνο;

Fit beautiful woman exercising on foam roller during group workout class | © Arne9001 | Dreamstime Stock Photos
© Arne9001 | Dreamstime Stock Photos

Η άσκηση προλαμβάνει τον καρκίνο;

Οι έρευνες δείχνουν πως η σωματική άσκηση έχει πολλά πλεονεκτήματα για τη μακροχρόνια υγεία και παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου, αλλά και στην επιβίωση. Για να μειωθεί ο κίνδυνος του καρκίνου το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πρόληψης Καρκίνου(AICR) συστήνει τουλάχιστον 150 λεπτά μεσαίας έντασης ή 76 λεπτά έντονης άσκησης την εβδομάδα. Επίσης η σωματική άσκηση μπορεί να είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος σε όσους έχουν υποβληθεί σε θεραπεία για τον καρκίνο και αυξάνει την αποτελεσματικότητα της ακτινοθεραπείας, της χημειοθεραπείας αλλά και της ανοσοθεραπείας.

Τι δείχνουν οι έρευνες

Η άσκηση μπορεί να είναι ένα μέσο να βελτιωθεί η απόκριση στη θεραπεία” αναφέρει η Kathleen Ashcraft, PhD, του Duke University School of Medicine και συμπληρώνει πως μπορεί να αλλάξει το μικροπεριβάλλον του όγκου ή το μείγμα του φλεβικού συστήματος, των κυττάρων και των μορίων που περιβάλλουν τον όγκο, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες πιο ανταγωνιστικές στην ανάπτυξη του όγκου ή πιο υποστηρικτικές στις θεραπείες. Η περιοχή που περιβάλει τον όγκο είναι χαμηλή σε οξυγόνο, καθώς οι φλέβες δεν μπορούν να μεταφέρουν οξυγόνο. Η έλλειψη οξυγόνου προκαλεί οξειδωτικό στρες στους ιστούς του σώματος, κάτι που επιδεινώνεται με τις θεραπείες.

Οι μελέτες σε ποντίκια κατέληξαν πως υπάρχει καλύτερη δράση της χημειοθεραπείας στους όγκους, όταν είχε προηγηθεί τρέξιμο. Ακόμα και λίγο τρέξιμο μπορεί να δώσει στους προσβεβλημένους ιστούς αρκετό οξυγόνο και να βελτιώσει την πρόσβαση του οξυγόνου από τους πνεύμονες στο συγκεκριμένο σημείο του όγκου.

Οι ερευνητές επίσης συμπεραίνουν πως η άσκηση κάνει τα T λευκοκύτταρα να ανακατανεμηθούν στους περιφερικούς ιστούς μετά την άσκηση, κάτι που βελτιώνει την ικανότητα του ανοσοποιητικού να αποκτήσει πρόσβαση στα καρκινικά κύτταρα.

Η ακτινοθεραπεία επίσης δυσκολεύεται να επιφέρει αποτελέσματα και να σκοτώσει κύτταρα που δεν έχουν αρκετό οξυγόνο, ενώ η άσκηση βοηθά την θεραπεία δίνοντας περισσότερο οξυγόνο σε αυτά τα κύτταρα. Άλλα οφέλη της άσκησης περιλαμβάνουν τη μειωμένη οξύτητα και την αύξηση της αποτελεσματικότητας της χημειοθεραπείας.

Που καταλήγουν οι μελετητές

Αν και χρειάζεται περισσότερη έρευνα ώστε να καταλήξουν οι ειδικοί σε ένα ιδανικό πρόγραμμα άσκησης αναφορικά με τη συχνότητα, τη διάρκεια και την ένταση, εντούτοις οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως οι δοκιμές στους ανθρώπους πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δείχνουν πως οι ασθενείς μπορούν με πολλούς τρόπους να ωφεληθούν από την συχνή σωματική άσκηση και όσοι δεν κατάφεραν να ξεκινήσουν πριν από τη θεραπεία, μπορούν να το κάνουν και αργότερα.

Ποιο είναι το ιδανικό πρόγραμμα άσκησης

Ένας συνδυασμός αερόβιας άσκησης που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την αντοχή σε συνδυασμό με ασκήσεις ενδυνάμωσης μπορεί να βοηθήσουν να αποκομίσουν τα παραπανω οφέλη. Ένας καλός τρόπος να ξεκινήσει κάποιος είναι να εντάξει στο πρόγραμμά του το περπάτημα μερικές φορές την εβδομάδα και την άσκηση με μικρά βάρη.Το παραπάνω πρόγραμμα τον βοηθά να ενταχθεί στο πρόγραμμα που συστήνει το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πρόληψης Καρκίνου(AICR), το οποί ιδανικά θα πρέπει να είναι 150 λεπτά την εβδομάδα ή και περισσότερο.

+ 2 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend