Ύπνος

Μπορεί η αϋπνία να επηρεάζει την εργασία σας;

Η αϋπνία δεν αποτελεί μόνο την σημαντικότερη αιτία εργατικών ατυχημάτων, αλλά προκαλεί και 200.000 ημέρες ασθένειας.

Εκτός από τις επιπτώσεις στην εργασία, η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης τύπου 2, η κατάθλιψη, ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία. Ένας καλός βραδινός ύπνος είναι πραγματικά το μοναδικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε για την υγεία μας.

Έχει όμως το αφεντικό σας την ευθύνη να σας υποστηρίξει εάν αντιμετωπίζετε αϋπνίες; Ή είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας;

Τι μπορεί να κάνει ο εργοδότης για τις αϋπνίες σας;

Πολλές εταιρείες έχουν πλέον το moto “καλύτερος ύπνος = καλύτεροι εργαζόμενοι”. Η αμερικανική ασφαλιστική εταιρεία Aetna ενθαρρύνει το προσωπικό της να εγγραφεί σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που τους πληρώνει 225 δολάρια ετησίως για επτά ώρες ύπνου τη νύχτα, ενώ τα κεντρικά γραφεία της Google στο Λονδίνο διαθέτουν «κάψουλες ύπνου» ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να κοιμούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ωστόσο, τα δωμάτια ύπνου και οι κάψουλες ύπνου μπορεί να είναι απλώς ένα τέχνασμα για να παραμένουν οι εργαζόμενοι περισσότερο στη δουλειά. Αν η εταιρεία σας τα προσφέρει, βεβαιωθείτε ότι τα χρησιμοποιείτε μόνο για έναν γρήγορο ύπνο και όχι για να αντικαταστήσετε τον ύπνο στο δικό σας κρεβάτι τη νύχτα.

Οι εργοδότες έχουν καθήκον φροντίδας προς το εργατικό δυναμικό τους να διασφαλίζουν την ευημερία τους – αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν εργάζεστε σε νυχτερινές βάρδιες που μπορεί να διαταράξουν τα πρότυπα ύπνου. Ρωτήστε το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού σας αν θέλετε να μάθετε ποιες είναι οι ευθύνες του εργοδότη σας.

Ο εργοδότης σας επίσης έχει την υποχρέωση να διασφαλίσει ότι δεν εργάζεστε πάρα πολλές ώρες. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας, είτε περιορίζοντας τον χρόνο που βρίσκεστε στο σπίτι, είτε επειδή ξοδεύετε τόσο πολύ χρόνο ανησυχώντας για τη δουλειά που επηρεάζει τον ύπνο σας.

Η Γαλλία και η Γερμανία έχουν ήδη απαγορεύσει στους διευθυντές να τηλεφωνούν ή να στέλνουν μηνύματα και emails στο προσωπικό εκτός ωραρίου για να βοηθήσουν στην πρόληψη της εξουθένωσης των εργαζομένων, οπότε θα μπορούσατε να προσπαθήσετε να αναφέρετε μια παρόμοια ιδέα στο αφεντικό σας.

Τι μπορείτε να κάνετε αν η αϋπνία επηρεάζει την δουλειά σας;

Οι εργαζόμενοι έχουν επίσης ευθύνη για τη δική τους υγεία και ασφάλεια στην εργασία. Εάν αντιμετωπίζετε αϋπνία, αξίζει να προειδοποιήσετε τους εργοδότες σας ότι μπορεί να δυσκολεύεστε για τις επόμενες εβδομάδες.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωση και την προσοχή σας, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων και επηρεάζοντας τη λήψη αποφάσεων. Χρειαζόμαστε επτά έως εννέα ώρες ύπνου τη νύχτα – το 50% αυτού του ύπνου είναι ελαφρύς ύπνος, το 20% είναι βαθύς ύπνος, το 25% είναι ύπνος ταχείας κίνησης των ματιών (REM) και το 5% είναι φυσική αφύπνιση.

Ο ύπνος REM είναι πραγματικά σημαντικός, καθώς τότε ο εγκέφαλός σας μεταφέρει τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη σας στη μακροπρόθεσμη μνήμη σας. Αν δεν έχετε αρκετό ύπνο REM σημαίνει ότι δεν θα αρχειοθετήσετε σωστά τα πράγματα και θα είναι πιο δύσκολο να τα ανακτήσετε όταν τα χρειαστείτε.

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια καλή ρουτίνα ύπνου για να προλάβετε την αϋπνία και να έχετε τον ύπνο που χρειάζεται το σώμα και το μυαλό σας.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε την αϋπνία σας;

  1. Σταματήστε να χρησιμοποιείτε φορητούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή tablet μία έως δύο ώρες πριν από τον ύπνοτο μπλε φως που εκπέμπεται από τις οθόνες μπορεί να διαταράξει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης που σας βοηθά να κοιμηθείτε. Ενώ μπορεί να νομίζετε ότι προλαβαίνετε να ελέγξετε τα email σας, με την έλλειψη ύπνου στην πραγματικότητα θα είστε λιγότερο ικανοί να κάνετε σωστά τη δουλειά σας το πρωί
  2. Μειώστε την καφεΐνη – το 2013, Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση καφέ ακόμη και έξι ώρες πριν από τον ύπνο μπορεί να διαταράξει τις συνήθειες του ύπνου σας. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Science Translational Medicine το 2015 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός διπλού εσπρέσο τρεις ώρες πριν από τον ύπνο μπορεί να γυρίσει το ρολόι του σώματός σας μια ώρα πίσω
  3. Διατηρήστε το υπνοδωμάτιό σας καθαρό, γιατί αποτελεί ένα χαλαρωτικό και τακτοποιημένο μέρος για εσάς – Το υπνοδωμάτιό σας θα πρέπει να είναι μόνο για τον ύπνο και το σεξ. Μην το χρησιμοποιείτε ως γραφείο, αλλιώς θα σκέφτεστε τη δουλειά πριν κοιμηθείτε και μόλις ξυπνήσετε
  4. Μην βλέπετε τηλεόραση στο κρεβάτι – το φως που εκπέμπεται από την οθόνη μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή μελατονίνης και αν παρακολουθείτε κάτι τρομακτικό ή συναρπαστικό, αυτό δεν δίνει στον εγκέφαλό σας χρόνο να ηρεμήσει πριν τον ύπνο. Αποφύγετε επίσης να παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά- θα λέτε «ένα ακόμα επεισόδιο» μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, διαταράσσοντας ακόμη περισσότερο τις φυσικές σας συνήθειες ύπνου

Σεβαστείτε τη φυσική ορμή του οργανισμού να κοιμηθεί χωρίς να το ωθείτε στα άκρα. Το να καίτε το κερί και από τις δύο άκρες σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα καείτε.

+ 9 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

How an evening coffee can disrupt our body clock https://www.medicalnewstoday.com/articles/299638

Caffeine Effects on Sleep Taken 0, 3, or 6 Hours before Going to Bed https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3805807/

Health and wellbeing https://www.acas.org.uk/health-and-wellbeing

The company that pays its staff to sleep https://www.bbc.com/news/business-36641119

Sleep deprivation 'costs UK £40bn a year' https://www.bbc.com/news/business-38151180

'It completely destroyed my working life': your insomnia stories https://www.theguardian.com/careers/2017/jul/29/it-completely-destroyed-my-working-life-your-insomnia-stories

A Guide to Insomnia and Work https://somnustherapy.com/insomnia-and-work/

Should you tell your boss you have insomnia? https://www.sleepstation.org.uk/articles/workplace-and-insomnia/should-you-tell-your-boss-you-have-insomnia/

Insomnia is Costly to the Workplace https://workplacementalhealth.org/mental-health-topics/insomnia