Τι αισθάνεσαι;

Άσκηση και Υγεία

Μπορώ να σηκώνω βάρη εάν έχω υψηλή αρτηριακή πίεση;

Older man lifting weights, supervised by gym assistant. | © Niserin | Dreamstime Stock Photos

Πολλοί αναρωτιούνται -και εύλογα θα έλεγε κανείς- αν μπορούν να σηκώνουν βαριά βάρη στην περίπτωση που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, οι γιατροί δίνουν μια σαφή και κατατοπιστική απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Μπορώ να σηκώνω βάρη εάν έχω υψηλή αρτηριακή πίεση;

Στο παρελθόν, οι γιατροί ήταν διστακτικοί στο να προτείνουν ασκήσεις αντοχής και δύναμης σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση. Ο λόγος που τροφοδοτούσε αυτόν τον δισταγμό προέκυπτε από το γεγονός ότι αυτός ο τύπος άσκησης προκαλεί βραχυπρόθεσμη αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Σήμερα, η American Heart Association, τονίζει πως οι όχι πολύ έντονες ασκήσεις δύναμης και αντοχής, είναι όχι μόνο ασφαλείς, αλλά είναι και πολύ ευεργετικές για την γενική υγεία του ανθρώπου, ακόμη και αν δεν συμβάλουν στην μείωση ή την βελτίωση της αρτηριακής πίεσης.

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του Υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ, για την υγιή σωματική άσκηση, οι ασκήσεις ενδυναμώσεις πρέπει να πραγματοποιούνται 2-3 φορές την εβδομάδα. Ωστόσο, τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση προτρέπονται να μην το παρακάνουν και να αποσκοπούν στην διατήρηση του μυικού τόνου και όχι στην οικοδόμηση μυών και την αύξηση της σωματικής δύναμης.

Ποιες ασκήσεις συνιστώνται ως κατάλληλες για υπερτασικά άτομα;

Οι μέτριες ασκήσεις αντοχής και δύναμης συνιστώνται ως κατάλληλες για υπερτασικά άτομα. Για παράδειγμα, εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ζώνες αντοχής ή βαράκια χεριών, αλλά όχι πολλών κιλών. Μπορείτε να εκτελέσετε 2-3 σετ ασκήσεων με 8-12 επαναλήψεις το καθένα, χρησιμοποιώντας ένα μικρό βάρος που εντούτοις θα είναι ελάχιστα δύσκολο για εσάς, αλλά διαχειρίσιμο. Τα υπερβολικά βάρη πρέπει να αποφεύγονται ρητώς.

Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων πρέπει οπωσδήποτε να αναπνέετε σωστά. Η αρτηριακή πίεση μπορεί να φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα εάν δεν αναπνέετε σωστά κατά την εκτέλεση των ασκήσεων. Επίσης, αυτή η παράμετρος πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν, όχι μόνο την ώρα που ασκείστε, αλλά και την ώρα που σηκώνετε βαριά κουτιά ή μετακινείτε έπιπλα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ξαφνική άνοδος της αρτηριακής πίεσης, είναι πολλές φορές αρκετή για να «ξεκολλήσει» την πλάκα σε μια από τις αρτηρίες και να προκαλέσει εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή προσβολή. Είναι λοιπόν σημαντικό να εισπνέετε όταν αφήνετε ελεύθερο το αντικείμενο που χρησιμοποιείτε και να εκπνέετε την ώρα που το σηκώνετε, το πιέζετε ή το τραβάτε.

Τέλος, στην περίπτωση που νιώσετε τον εαυτό σας να «γρυλλίζει» (να πνίγεται δηλαδή, από την έλλειψη αέρα) την ώρα που τραβά ή σηκώνει πολύ βάρος, μειώστε αμέσως την ποσότητα του βάρους, ώστε να αποφύγετε την οποιαδήποτε ανεπιθύμητη επιπλοκή. Σε κάθε περίπτωση, συνίσταται να συμβουλεύεστε το γιατρό σας, ο οποίος θα σας δώσει εξατομικευμένες κατευθυντήριες γραμμές.

+ 4 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι

Send this to a friend