Τι αισθάνεσαι;

Ορθοπεδικά

Οστεοαρθρίτιδα: 10 συμβουλές που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα σας

Αν πάσχετε από οστεοαρθρίτιδα, ακολουθείστε τις 10 πιο κάτω απλές συμβουλές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής σας και θα διευκολύνουν την καθημερινότητα σας.

1. Μπείτε και βγείτε εύκολα στο αυτοκίνητο

Επειδή ο πόνος της αρθρίτιδας περιορίζει συνήθως τις κινήσεις των ανθρώπων, πολλοί αποφεύγουν να μπουν στο αυτοκίνητο. Μην αφήσετε αυτό τον φόβο να σας στερήσει τις βόλτες σας και δοκιμάστε τα εξής βήματα για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο:

  • Για να μπείτε στο αυτοκίνητο καθήστε στο κάθισμα, στρίψτε το σώμα σας προς το εσωτερικό του αυτοκινήτου και τοποθετήστε τα πόδια σας στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
  • Για να βγείτε από το αυτοκίνητο κάντε το αντίθετο. Στρίψτε το σώμα σας προς την έξοδο, βγάλτε πρώτα τα πόδια σας και στη συνέχεια το σώμα σας.

Σημειώνεται ότι ένα περιστρεφόμενο κάθισμα θα ήταν πολύ βοηθητικό.

2. Βοηθήστε τα δάχτυλα σας

Αν πάσχετε από οστεοαρθρίτιδα στα δάχτυλα, σίγουρα θα νιώθετε πόνο όταν πιέζετε κουμπιά ή χρησιμοποιείτε αντικείμενα όπως το πιρούνι και η οδοντόβουρτσα. Για να ευκολύνετε την κατάσταση, βάλτε στα πιρούνια ή στην οδοντόβουρτσα ένα λαστιχάκι στην άκρη ώστε όταν τα πιάνετε να είναι μαλακά και ο πόνος λιγότερος. Επίσης, τοποθετήστε ένα ελαστικό πώμα στην άκρη ενός χάρακα και χρησιμοποιείστε το κάθε φορά που θέλετε να πιέσετε ένα κουμπί. Η πίεση που θα ασκηθεί στα δάκτυλα σας θα είναι λιγότερη και ο πόνος σας ελάχιστος.

3. Προσαρμόστε τα παπούτσια σας

Εάν έχετε οστεοαρθρίτιδα που επηρεάζει τα πόδια σας, πρέπει να φοράτε ειδικά σχεδιασμένα παπούτσια, τα οποία θα στηρίζουν σωστά το πίσω μέρος του ποδιού σας και θα έχουν το σωστό μέγεθος σόλας. Μάλιστα, επειδή το δέσιμο των κορδονιών προϋποθέτει σκύψιμο, χρησιμοποιείστε ελαστικά κορδόνια αντί για κανονικά, τα οποία δεν χρειάζεται να σκύψετε ιδιαίτερα για να τα δέσετε.

4. Ρυθμίστε κατάλληλα την κουζίνα σας

Ο χρόνος που περνάει ένας άνθρωπος στην κουζίνα για να ετοιμάσει τα γεύματα της ημέρα ή για να καθαρίσει, είναι αρκετός και προϋποθέτει ορθοστασία, με αποτέλεσμα τα άτομα με οστεοαρθρίτιδα να δυσκολεύονται. Αν πάσχετε λοιπόν από οστεοαρθρίτιδα, χρησιμοποιείστε μια ρυθμιζόμενη καρέκλα γραφείου για να κάθεστε όταν κόβετε λαχανικά ή κάνετε οτιδήποτε άλλο και ένα τροχοκάθισμα για να μεταφέρετε τα πιάτα από την κουζίνα στην τραπεζαρία.

5. Χρησιμοποιήστε τις μεγαλύτερες αρθρώσεις και τους μυς σας

Για να μειώσετε τον πόνο της οστεοαρθρίτιδας στα χέρια σας, χρησιμοποιείστε όποτε είναι δυνατόν τις μεγαλύτερες αρθρώσεις και τους μυς του σώματος σας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε τους γοφούς ή το κάτω μέρος του σώματος σας για να κλείσετε τα συρτάρια του γραφείου σας.

6. Οργανώστε τα ψώνια σας σωστά

Τα ψώνια είναι κουραστικά για άτομα με οστεοαρθρίτιδα και η απλούστερη λύση είναι να δώσετε την λίστα σας στον υπεύθυνο του καταστήματος για να σας βρει τα ψώνια και να τα μεταφέρει στο αμάξι σας. Αλλά υπάρχουν και άλλοι βοηθητικοί τρόποι, όπως:

  • Οργανώστε την λίστα σας σύμφωνα με τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε μέσα στο κατάστημα, ομαδοποιώντας τα προϊόντα που βρίσκονται στην ίδια περιοχή
  • Αφήστε το καλάθι σας όταν κουραστείτε και καθίστε για να ξεκουραστείτε
  • Ζητήστε από κάποιον να σας μεταφέρει τις τσάντες με τα ψώνια στο αυτοκίνητο
  • Όταν φτάσετε στο σπίτι, συγυρίστε τα είδη ψυγείου και κάντε ένα διάλειμμα πριν συγυρίσετε τα υπόλοιπα

7. Προσέξτε τον τρόπο που σκύβετε

Ο τρόπος που σκύβετε για να πιάσετε ένα αντικείμενο από ένα χαμηλό σημείο σηματοδοτεί συνήθως και την ένταση του πόνου που θα ακολουθήσει. Το να καθίσετε οκλαδόν αντί να σκύψετε είναι μια καλή λύση. Προσέξτε όμως να το κάνετε σωστά. Κρατηθείτε από τον πάγκο της κουζίνας και κατεβάστε σιγά σιγά το σώμα σας προς τα κάτω βάζοντας δύναμη στο χέρι και στο κάτω μέρος του σώματος σας. Αν αυτό σας δυσκολεύει τότε καθήστε σε μια καρέκλα για να σκύψετε ώστε να ασκήσετε λιγότερη πίεση στα γόνατα σας.

8. Προγραμματίστε σωστά τις οικιακές σας εργασίες

Προγραμματίστε με τέτοιο τρόπο τις οικιακές σας εργασίες, ώστε να γίνονται λίγες λίγες και ομοιόμορφα. Συγκεκριμένα, ορίστε ένα χρονικό διάστημα για την διεκπεραίωση μικρών οικιακών εργασιών ή μιας μεγαλύτερης. Φροντίστε οι εργασίες που προγραμματίσατε σε μια μέρα να είναι στην ίδια περιοχή του σπιτιού ώστε να μην ανεβοκατεβαίνετε σκάλες. Κάντε συχνά διαλείμματα και τεντώματα στο σώμα σας.

9. Βεβαιωθείτε ότι ανεβαίνετε και κατεβαίνετε σωστά τις σκάλες

Το ανεβοκατέβασμα της σκάλας ασκεί πίεση στα γόνατα και τα ισχία, γι’ αυτό χρησιμοποιείστε το καλό σας πόδι όταν ανεβαίνετε κάνοντας ένα βήμα κάθε φορά και το πονεμένο σας πόδι όταν κατεβαίνετε. Χρησιμοποιείστε, επίσης, την χειρολαβή της σκάλας για στήριξη.

10. Συμβουλές μπάνιου

Το ζεστό μπάνιο μπορεί να μειώσει τη δυσκαμψία και τον πόνο. Αν πονάνε οι ώμοι και οι αγκώνες σας, τυλίξτε τον εαυτό σας με μια χοντρή πετσέτα, αντί να προσπαθήσετε να σκουπιστείτε με αυτήν.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Wiki Health

Ενημερωθείτε με και λάβετε συμβουλές υγείας, ευεξίας και πολλά άλλα.!

Αν δεν βρήκατε αυτό που αναζητάτε, βοηθήστε μας να γίνουμε κάλυτεροι