Πρόληψη και θεραπεία

Οστεοπόρωση: Η άσκηση βοηθά στην οικοδόμηση δυνατών οστών;

Η άσκηση λειτουργεί καλύτερα από ότι το ασβέστιο σε ότι αφορά την οικοδόμηση γερών οστών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Pediatrics. (Τι να τρώτε για να διατηρήσετε τα μάτια σας υγιή ;)

Η άσκηση βοηθά στο κτίσιμο υγιών και δυνατών οστών;

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή της μελέτης, Δρ. Tom Lloyd, PhD, επιδημιολόγο στο Πανεπιστήμιο Penn State College of Medicine, παρόλο που η πρόσληψη ασβεστίου αναφέρεται συνήθως ως ο πιο σημαντικός παράγοντας για υγιή οστά, η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι η άσκηση είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας του τρόπου ζωής σε ότι αφορά την οικοδόμηση υγιών οστών και το πιο αποτελεσματικό μέτρο πρόληψης της οστεοπόρωσης για τις νεαρές γυναίκες.  (6 δαμάσκηνα την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονής και οστεοπόρωσης)

Μελέτες δείχνουν ότι η οστική πυκνότητα κτίζεται στην ηλικία των 13 με 15 ετών και τείνει να χάνεται το μεγαλύτερο της μέρος κατά τη γήρανση και κυρίως λόγω οστεοπόρωσης, που επηρεάζει τις γυναίκες κατά τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες της ζωής τους. Με βάση αυτό, η οικοδόμηση υγιών και δυνατών οστών κατά την εφηβεία, είναι πολύ σημαντική για τα νεαρά κορίτσια, ως μέτρο πρόληψης της οστικής απώλειας κατά τη γήρανση. (Μέτρηση οστικής πυκνότητας με τη μέθοδο DEXA)

Η ερευνητική ομάδα, για να κατανοήσει καλύτερα τους παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση των οστών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, όπως η σωματική άσκηση και η πρόσληψη ασβεστίου, μελέτησε 80 κορίτσια, που στην αρχή της μελέτης ήταν περίπου 12 ετών. (Μπορεί η οστεοπόρωση να «χτυπήσει» και τους άντρες;)

Για 10 χρόνια, ο Δρ. Lloyd και οι συνάδελφοί του παρακολουθούσαν την αντοχή των οστών των κοριτσιών, μέσω ετήσιων σαρώσεων DEXA, λαμβάνοντας επίσης πληροφορίες σχετικά με την πρόσληψη ασβεστίου, τη χρήση αντισυλληπτικών φαρμάκων και τη σωματική δραστηριότητα των κοριτσιών, όπως η συμμετοχή τους σε αθλήματα, χορό, αεροβική γυμνασιακή, τρέξιμο, περπάτημα ή οποιοδήποτε άλλο είδος σωματικής άσκησης. (Πρόληψη οστεοπόρωσης: Οι γυναίκες πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου;)

Σημειώνεται ότι η τεχνολογία προσυμπτωματικού ελέγχου οστικής πυκνότητας – απορρόφηση ακτίνων Χ διπλής ενέργειας (DEXA) – αποτέλεσε ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των ερευνητών, δίνοντας τους την ευκαιρία να μετρήσουν την οστική πυκνότητα και την οστική αντοχή των κοριτσιών. Την ίδια ώρα, τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία που έχουν οι διάφοροι παράγοντες (άσκηση και ασβέστιο) στην οικοδόμηση των οστών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. (Πρόληψη οστεοπόρωσης: 6 tips για δυνατά οστά)

Μετά την επεξεργασία των δεδομένων τους, οι ερευνητές βρήκαν ότι:

  • Η πρόσληψη ασβεστίου και η χρήση αντισυλληπτικών χαπιών δεν είχαν σημαντική επίδραση στην αντοχή των οστών των κοριτσιών.
  • Ο αθλητισμός και η άσκηση έκαναν μεγάλη διαφορά και συγκεκριμένα αύξησαν την οστική πυκνότητα των νεαρών γυναικών κατά 3-5%.

Σύμφωνα με τον Δρ. Lloyd, η μελέτη απέδειξε ότι οι ηλικίες 12 – 16 ετών είναι τα πιο σημαντικά χρόνια για την οικοδόμηση των οστών και ότι η σωματική άσκηση κατά την εφηβική ηλικία έχει θετικά αποτελέσματα στην οστική πυκνότητα και τη δύναμη των οστών. (9 παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης: Ποιους μπορείτε να ελέγξετε;)

Σημειώνεται ωστόσο, ότι στη μελέτη συμμετείχαν μόνο λευκά κορίτσια, με τους ερευνητές να υπογραμμίζουν ότι επιβάλλεται η έρευνα και άλλων εθνικών και φυλετικών ομάδων για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του αντίκτυπου της σωματικής άσκησης στην οστεοπόρωση. (Αν έχετε οστεοπόρωση κινδυνεύετε και από άνοια. Δείτε γιατί…)

+ 5 πηγές

©2019 WikiHealth All Rights Reserved